Dat is inderdaad de oplossing. Waarbij je wel even moet opletten dat je hem niet zover inkort dat je de 50/32 niet zou kunnen schakelen. Theoretisch gezien zal je dat niet snel doen maar in de praktijk wil het nog wel eens gebeuren dat je na een klim direct een afdaling induikt en m dan op de grote plaat ramt zonder eerst achter af te schakelen. Is je ketting daarvoor te kort dan trek je de hele boel aan gort.
Ketting langer bij grotere casette? (30 -> 32)
Een ketting inkorten om ruimte te maken voor een groter tandwiel is toch de wereld omgekeerd, maar getuige de foto is daar misschien sprake van.
Als je een derailleur hebt die 32 tandjes aan kan (?), ligt het bijstellen van de B-schroef m.i. eerder voor de hand.
Als je een derailleur hebt die 32 tandjes aan kan (?), ligt het bijstellen van de B-schroef m.i. eerder voor de hand.
dat ga ik als eerste doen morgennijkie schreef: ↑16 jul 2020 20:03Heb je de schroef ingedraaid die de afstand bepaald tussen grootste tandwiel en bovenste derailleur wieltje?bever schreef: ↑16 jul 2020 20:00 cassette.jpg
beetje vage foto. maar ik heb net cassette veranderd van 11-25 naar 11-32. Zelfde ketting lengte, maar nu loopt het onderste derailleurwieltje tegen het grootste kransje aan.
Heb zelf het idee om de ketting in te korten zodat de derailleur wat meer naar voren wordt getrokken ?
Joseba en User, ook dank voor jullie reactie !