Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1175
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 15 jul 2020 12:05

bettieakkumaoi schreef: 15 jul 2020 10:37 Ik heb een probleempje met mijn Scott Addict 10 (Groen), van dit jaar.
Bij het poetsen van mijn frame (gewoon sopje), laten de stickers ineens witte randen zien.
Nu heb ik contact opgenomen met de winkel, waarnaar zij contact hebben opgenomen met Scott. Ze bieden mij €125 compensatie óf een nieuw frame, maar dan blauw.

Ik heb juist voor de fiets gekozen door de groene kleur, maar die kunnen ze niet meer leveren. Is dit een reëel aanbod? Ik wil overigens niet het blauwe frame.

Afbeelding
Afbeelding
Het feit dat ze je 2 keuzes bieden, betekend niet dat dat ook al je rechten zijn.

Ik zou zeggen, los het maar op. Desnoods je geld terug.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 15 jul 2020 12:14

mhr-zip schreef: 15 jul 2020 12:05
Ik zou zeggen, los het maar op. Desnoods je geld terug.
En dat doen ze door je een nieuw frame te geven. Helaas heb je geen poot om op te staan, de wet verteld dat ze je je product gelijkwaardig moeten vervagen, en dat heeft niets met de kleur te maken.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 15 jul 2020 12:16

Kan je niet voorstellen of dit mag worden gefixed bij unlimited colors (die doen vorgens mij ook de reparaties voor Scott)

Gebruikersavatar
marcus66
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 07 feb 2018 13:42

Gebruikersavatar marcus66 15 jul 2020 12:43

Jouw dealer hoort dit op te lossen, daar heb je een koopovereenkomst mee. Dat die mede afhankelijk is van wat Scott wil doen is logisch, maar daar hoeft het zeker niet bij te blijven. Het probleem staat overigens niet op zich, dus Scott zal voorzichtig zijn met royale vergoedingen.
En nu ben ik fietsen.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 15 jul 2020 12:46

Ik snap al die reacties niet, de dealer lost dit toch op??

MrJre
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2017 21:37

MrJre 15 jul 2020 13:08

Ben ook van plan om voor Scott te gaan, wordt mijn tweede fiets. Ben benieuwd naar de nieuwe prijzen. Was even bij RWP geweest hier in Bilthoven, maar die zei dat het nog wel een maandje duurt eer ze nieuwe levering krijgen, en dan hopelijk ook wat RC modellen.
Ben ook nog wel benieuwd naar de meerprijs van 35mm velgen, maar dat ligt natuurlijk ook aan het materiaal.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 jul 2020 13:19

japiecarbon schreef: 15 jul 2020 12:46 Ik snap al die reacties niet, de dealer lost dit toch op??
Ik ook niet........ beide hebben toch geholpen bij prima alternatieven.

Ik vraag me ook af wat er dan van de dealer wordt verwacht?
Overspuiten zodat de garantie vervalt?
Meer geld terug?

Dan moet je zelf ook wel met een tegenvoorstel komen, dan kan je er iig over in gesprek en dat is niet los maar op. Want ik zou bv niet weten wat "los maar op" is.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1644
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 15 jul 2020 13:41

Alles is al gezegd.

Dealer/scott heeft geen groene meer,
Opties vanuit hun is 125,- of een blauwe.

Wil je zelf iets anders, zoals hierboven geopperd unlinitedcolors” dan moet je zelf daar een offerte vragen voor spuiten en evt behoud van garantie en die als tegenargument bij dealer neerleggen.
Kan die ja of nee op zeggen.
Vraag is of je er uiteindelijk beter van wordt als je een blauwe neemt en weer gaat poetsen. Mogelijk sta je na een jaar met hetzelfde probleem.
Heb je dan weer recht op vervanging eigenlijk?

chris80
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 15 jul 2020 14:19

Als het weer gebeurd en het is een productiefout dan heb je weer recht op vervanging. Wel mooi om elk jaar zo een nieuw frame te krijgen 😀.

Verder lost de FM/Scott het prima op, zomaar recht op geld terug heb je niet. Dit zegt de consuwijzer er van:

Gaat een product snel kapot, dan is het geen goed product. Dit wordt ook wel ‘een ondeugdelijk product’ genoemd. Dan hebt u volgens de wet meestal recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

In dit geval krijg je dus een nieuw product. Dat de kleur dan niet hetzelfde is, is natuurlijk vervelend, maar als groen op is houdt het natuurlijk snel op. Andere optie is idd over laten spuiten, wie weet gaan ze daar in mee? Kun je natuurlijk altijd voorstellen.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1175
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 16 jul 2020 18:59

japiecarbon schreef: 15 jul 2020 12:14
mhr-zip schreef: 15 jul 2020 12:05
Ik zou zeggen, los het maar op. Desnoods je geld terug.
En dat doen ze door je een nieuw frame te geven. Helaas heb je geen poot om op te staan, de wet verteld dat ze je je product gelijkwaardig moeten vervagen, en dat heeft niets met de kleur te maken.
Als eerste, ik denk dat Scott een hele nette aanbieding doet, die er ook voor zorgt dat je snel weer op de fiets zit.


Een auto, een paar schoenen en een fiets lijken mij producten waar de kleur een belangrijke rol speelt. Dus door een blauwe vervangen terwijl je een groene gekocht hebt. En je wilt perse een groene....

Dat ding is ooit groen gespoten, dus regelen ze maar dat het overnieuw gebeurd, desnoods in Taiwan. Enige nadeel hiervan is dat je lang zonder fiets kan zitten.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16732
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jul 2020 20:43

Ik heb eens zoiets gehad met een Colnago en kreeg de keuze tussen een vergoeding van 250€, een nieuw frame of opnieuw spuiten in Italië. Dat was wel een beschadiging die niet werd. Hier is dat wel het geval.

Ik vind het dus maar een zeer mager aanbod van Scott.

Misschien is het ook nog een optie om te wachten op de 2021 modellen. Misschien zit daar iets mooiers bij, misschien wordt het nog minder.
Campagnolo Ultra Dork

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 16 jul 2020 21:10

Er zijn merken die hier gewoon hun handen van af zouden trekken, te agressief middel gebruikt en daarmee klaar. Dus het aanbod mager noemen vind ik wel erg kort door de bocht.
Als ik een witte Samsung gsm koop en na 6 maanden is er een probleem en ze bieden me een zwarte aan omdat de witte niet meer bestaat kan ik ook op mijn hoofd gaan staan. Noch Samsung noch de winkel waar ik hem gekocht heb zal me nog een witte toveren.

Een frame kunnen ze altijd herspuiten, dat klopt. De vraag is hoe lang je in conflict wil gaan met Scott om je gelijk te halen. Als je er maanden van je tijd wil aan spenderen, rijdt dan gewoon meteen naar Unlimited colors en laat hem herspuiten. Je zal een veel gelukkigere mens zijn.

Plaats reactie