Wel precies die vadsige spacertoren voor een donker vlak in de foto geplaatst. Dat is heel tactvol gedaan want dat is optisch gezien minstens een even grote afknapper als de lettergrootte. Eigenlijk kun je niet meer spreken van een spacertoren bij de meeste fietsen met weggewerkte kabels. Het is meer een soort van spacergalerijflat geworden.daniel1975 schreef: ↑08 jul 2020 09:33Hoe kom je daar nu bij?scottpch schreef: ↑04 jul 2020 12:54Zonder schijfremmen, Daniel...daniel1975 schreef: ↑04 jul 2020 09:04 Das de kwaliteit: lekker stevig gebouwd
€3600 voor een fiets met het gewicht van een €1200 alu instapper.... voor €3300 koop je een Canyon van 7.5kg met di2.
prijsstelling gaat (bij vrijwel alle fabrikanten) echt nergens meer over.
Met gaat ie ook gewoon over de 8kg heen.
https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=BU%2FWH
En qua mooiste framekleur:
Je zou alleen in het Project One ook de puntgrootte van de letters moeten kunnen aanpassen.
Trek
Campagnolo Ultra Dork
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5542
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Kunnen we die erin houden?spacergalerijflat
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik vind hem ook mooi!
Zojuist een garantie-aanvraag gedaan voor het achterwiel (Bontrager Paradigm Disc) van mijn Trek Emonda SL6. Is gelukkig nog nét in garantie bij Mantel.
Na een gravelpaadje was de velg wat stoffig en zag ik tot m'n schrik bij 5 spaken scheurvorming in de velg. Bij 4 spaken zijn het haarscheuren, bij 1 spaak vind ik het wat zorgelijker...
Velg is nooit overbelast (rijder gewicht 81 kg), geen kasseien of andere extreme belasting. Spaakspanning is prima, spaken spannen is nooit nodig geweest.
Ik verwacht dat de claim zal worden ingewilligd. Kan niet direct iets vinden of dit probleem vaker voorkomt bij deze wielen
Edit: nu ik wat verder Google vind ik een flinke hoeveelheid soortgelijke issues. Wel vooral van wat langere tijd geleden. Maar lijkt dus zeker geen onbekend probleem te zijn...
Na een gravelpaadje was de velg wat stoffig en zag ik tot m'n schrik bij 5 spaken scheurvorming in de velg. Bij 4 spaken zijn het haarscheuren, bij 1 spaak vind ik het wat zorgelijker...
Velg is nooit overbelast (rijder gewicht 81 kg), geen kasseien of andere extreme belasting. Spaakspanning is prima, spaken spannen is nooit nodig geweest.
Ik verwacht dat de claim zal worden ingewilligd. Kan niet direct iets vinden of dit probleem vaker voorkomt bij deze wielen
Edit: nu ik wat verder Google vind ik een flinke hoeveelheid soortgelijke issues. Wel vooral van wat langere tijd geleden. Maar lijkt dus zeker geen onbekend probleem te zijn...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dat zou ik ook verwachten.
Trek is meestal wel coulant bij garantieafwikkelingen.
Mantel zal je misschien wel antwoorden dat ze het zullen voorleggen aan Trek terwijl ze in feite zelf de garantie moeten geven en het naderhand moeten afhandelen met hun verkoper, in deze Trek.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Rubik schreef: ↑08 jul 2020 16:54 Zojuist een garantie-aanvraag gedaan voor het achterwiel (Bontrager Paradigm Disc) van mijn Trek Emonda SL6. Is gelukkig nog nét in garantie bij Mantel.
Na een gravelpaadje was de velg wat stoffig en zag ik tot m'n schrik bij 5 spaken scheurvorming in de velg. Bij 4 spaken zijn het haarscheuren, bij 1 spaak vind ik het wat zorgelijker...
Velg is nooit overbelast (rijder gewicht 81 kg), geen kasseien of andere extreme belasting. Spaakspanning is prima, spaken spannen is nooit nodig geweest.
Ik verwacht dat de claim zal worden ingewilligd. Kan niet direct iets vinden of dit probleem vaker voorkomt bij deze wielen
Edit: nu ik wat verder Google vind ik een flinke hoeveelheid soortgelijke issues. Wel vooral van wat langere tijd geleden. Maar lijkt dus zeker geen onbekend probleem te zijn...
ik heb dit een maand of 2 geleden ook gehad. Ging bij mij om een spaak of 7 in mijn achterwiel. Is bij mij keurig opgelost, duurde via de LBS ongeveer een week en heb toen een compleet nieuw achterwiel ontvangen.
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Dit Dus Daniel!thestudent schreef: ↑08 jul 2020 09:40Geen enkele maat is leverbaar en het zal me verbazen als dit uit de doos 7.5kg is met P1800 wielen en een Fizik R5 zadel, dik gel stuurlint etc. En dan moet je nog pedalen en bidonhouders. Maar 9.3kg zal hij niet zijn.Hoe kom je daar nu bij?
https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=BU%2FWH
De trek kleurtjes vind ik ook mooier.
Ik heb nog geen enkel merk/model gezien wat aan het opgegeven gewicht komt, vaak jokken ze daar een beetje over...
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Juist, vrijwel alle fabrikanten gaan bij de gewichtsaanduiding uit van het kleinste framepje.
Ik heb nog nooit een (nieuwe) fiets of frame gehad die precies woog wat in de folder stond. Het was altijd beduidend meer bij maat 54, 55 of M.
Ik heb nog nooit een (nieuwe) fiets of frame gehad die precies woog wat in de folder stond. Het was altijd beduidend meer bij maat 54, 55 of M.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5542
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Bij Trek op de website staat echter wel dat ze van maat 56 uitgaan.
Bij de Trek Emonda SL6 ( disc r8000 ultegra kabel. )
Gewicht 56 - 8.03 kg / 17.71 lbs
Het zou kunnen dat wij Trek nu harder beoordelen op het gewicht dan andere merken, terwijl ze nu misschien dichter bij de werkelijkheid zitten dan bijvoorbeeld canyon. Dat zou je natuurlijk moeten nameten. Maargoed. Het is nu eenmaal zo dat een aantal jaar geleden 8.0kg ( zonder pedalen en accessoires ) niet erg competitief was voor een klimfiets.
Bij de Trek Emonda SL6 ( disc r8000 ultegra kabel. )
Gewicht 56 - 8.03 kg / 17.71 lbs
Het zou kunnen dat wij Trek nu harder beoordelen op het gewicht dan andere merken, terwijl ze nu misschien dichter bij de werkelijkheid zitten dan bijvoorbeeld canyon. Dat zou je natuurlijk moeten nameten. Maargoed. Het is nu eenmaal zo dat een aantal jaar geleden 8.0kg ( zonder pedalen en accessoires ) niet erg competitief was voor een klimfiets.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- Eddy Spaghetti
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 08 nov 2016 16:34
- Locatie: Gem. Utrechtse Heuvelrug
Ik sprak pas iemand die zowel beroepshalve als hobbymatig veel spreekt met fietsers op alle niveaus en die vertelde mij dat hij meerdere mensen kent die de ervaring hebben dat Trek (carbon) frames na een paar jaar stijfheid verliezen. Zou een ontwerp/materiaaldingetje zijn wat ook nog niet opgelost zou zijn.
Ik had dit nooit eerder gehoord. Heb dan ook Google even aangeslingerd maar ook daar vind ik geen ondersteunend bewijs. Is er iemand die deze ervaring deelt of deze verhalen kent?
Ik ben namelijk (wel) erg gecharmeerd van de nieuwe Emonda SL en hoewel bovenstaande alvast een goed argument is om over een paar jaar weer een nieuwe fiets te kopen zou dit voor mij een reden zijn om alsnog naar een ander model te gaan kijken.
Ik had dit nooit eerder gehoord. Heb dan ook Google even aangeslingerd maar ook daar vind ik geen ondersteunend bewijs. Is er iemand die deze ervaring deelt of deze verhalen kent?
Ik ben namelijk (wel) erg gecharmeerd van de nieuwe Emonda SL en hoewel bovenstaande alvast een goed argument is om over een paar jaar weer een nieuwe fiets te kopen zou dit voor mij een reden zijn om alsnog naar een ander model te gaan kijken.
Na een paar jaar? Dan zou ik het al moeten merken ondertussen bij beide fietsen. Maar ik heb geen idee hoe ik kan herkennen dat de fiets zijn stijfheid heeft verloren. Wat zijn daar de symptomen van?
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019