Beste allemaal,
ik heb dit weekend een Tacx Flux s fiets trainer gekocht. Na mijn eerste ritje gisterenavond heb ik vannacht de hele combinatie onder de overkapping dicht bij het huis buiten laten staan. Het ding is nl nogal zwaar en om 'm nu elke dag naar binnen en naar buiten te slepen. In de winter zal ik uiteraard binnen gaan trainen. Maar mijn vraag is of er meer mensen zijn met zo'n combi en 'm buiten (wel droog) hebben staan en of dit toch invloed heeft op onderdelen als ketting van de fiets en cassette op de fietstrainer.
Ik hoor graag van jullie.
Theo Mocking
Onderhoud fiets- en fietstrainer
-
- Forum-lid
Wat is nogal zwaar.? want zo zwaar is jouw Tacx toch niet.?
Verder heb je vlgns mij je alleen zorgen te maken over eventuele 'roestvorming' op de cassette de ketting blijft namelijk op je fiets.!
Als de Tacx gewoon onder een overkapping blijft heb je vlgns mij niet veel problemen te verwachten en zeker niet als je daaroverheen een overkapping plaatst bijv. een hoes.
Verder heb je vlgns mij je alleen zorgen te maken over eventuele 'roestvorming' op de cassette de ketting blijft namelijk op je fiets.!
Als de Tacx gewoon onder een overkapping blijft heb je vlgns mij niet veel problemen te verwachten en zeker niet als je daaroverheen een overkapping plaatst bijv. een hoes.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Het lijkt mij dat de electronica gewoon in een afgesloten compartiment is onder gebracht, heeft dus geen last van vocht lijkt mij. Zoals zovele electronica - voorbeelden ten over - in de buitenlucht die in afgesloten compartimenten zijn ondergebracht.
Maar niet om het een of ander wat zegt fabrikant Tacx ervan.?
Maar niet om het een of ander wat zegt fabrikant Tacx ervan.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless