Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Onderhoud fiets- en fietstrainer

theomocking
Forum-lid

theomocking 13 jul 2020 10:25

Beste allemaal,

ik heb dit weekend een Tacx Flux s fiets trainer gekocht. Na mijn eerste ritje gisterenavond heb ik vannacht de hele combinatie onder de overkapping dicht bij het huis buiten laten staan. Het ding is nl nogal zwaar en om 'm nu elke dag naar binnen en naar buiten te slepen. In de winter zal ik uiteraard binnen gaan trainen. Maar mijn vraag is of er meer mensen zijn met zo'n combi en 'm buiten (wel droog) hebben staan en of dit toch invloed heeft op onderdelen als ketting van de fiets en cassette op de fietstrainer.

Ik hoor graag van jullie.

Theo Mocking

prjz
Forum-lid

prjz 16 jul 2020 21:03

Nou ik zou dat niet doen, het is toch vaak vochtig 's nachts. Lijkt met niet bevorderlijk, dan zou ik toch wat sjouwen iedere keer.
prj

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 17 jul 2020 19:02

Wat is nogal zwaar.? want zo zwaar is jouw Tacx toch niet.?

Verder heb je vlgns mij je alleen zorgen te maken over eventuele 'roestvorming' op de cassette de ketting blijft namelijk op je fiets.!

Als de Tacx gewoon onder een overkapping blijft heb je vlgns mij niet veel problemen te verwachten en zeker niet als je daaroverheen een overkapping plaatst bijv. een hoes. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Djemz
Forum-lid

Djemz 18 jul 2020 07:22

Ik zou het ook niet doen.. Ook al regent het er niet op, snachts is het toch altijd vochtig in de lucht, kijk maar eens naar een tentzeil na een droge nacht.

Zal de elektronica die er in zit niet ten goede komen na een tijd.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 18 jul 2020 10:14

Het lijkt mij dat de electronica gewoon in een afgesloten compartiment is onder gebracht, heeft dus geen last van vocht lijkt mij. Zoals zovele electronica - voorbeelden ten over - in de buitenlucht die in afgesloten compartimenten zijn ondergebracht. ;)

Maar niet om het een of ander wat zegt fabrikant Tacx ervan.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie