Alles over vakanties op én met de fiets

midweekje Limburg

jop
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 sep 2009 18:11

jop 05 apr 2011 19:40

ik ben van plan binnenkort, een midweekje naar Limburg te gaan.
Vooraf zou ik graag op dit forum een beeld krijgen van wat voor mij realistisch is.
Ik fiets nu zo'n anderhalf jaar, voor mijn plezier.
Heb verder geen pretenties dat ik hard ga, maar beleef lol aan een beetje inspanning op de fiets plegen terwijl ik door ons mooie polderland toer.

Sinds de winterstop heb ik nu zo'n 600 kilometer gereden, waarbij ik in het weekend tussen de 80 en 90 kilometer rijd en doordeweeks sinds het weer wat lichter is, zo'n 40 tot 60.

Ik woon in Rotterdam en de grootste beklimming is toch wel de Heinenoordtunnel, die als het mee zit 100 meter 6% is. Verder heb ik 0 klimervaring/heuvel ervaring.

Is het met deze achtergrond realistisch om bijvoorbeeld de Mergellandroute te rijden en nog een 2e nader te bepalen (tips zijn welkom) route in dezelfde midweek.
Of ben ik helemaal van de pot gerukt als ik denk dat dit gaat lukken.
Waarschijnlijk ligt de waarheid in het midden. Maar om mijn midweekje een beetje te plannen zou ik toch graag een beeld hebben van wat de mogelijk- en onmogelijkheden zijn.

Ik heb dit forum afgezocht en al het 1 en ander gelezen, maar wilde desondanks toch ook mijn persoonlijke situatie aan het forum voorleggen.

Ik zie jullie reacties tegemoet.
Koga Team Edition

basterhorst
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2011 12:57

basterhorst 05 apr 2011 19:54

Volgens mij moet dat helemaal gaan lukken.
spaar jezelf in het begin je kunt beter aan het eind nog wat gas bijgeven.
geniet er gewoon van en kijk niet naar anderen die evt harder gaan.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 05 apr 2011 20:09

Denk dat je er niet al te zwaar aan moet tillen. In limburg kun je altijd 'bergjes'omzeilen en een redelijk vlak ritje rijden mocht de pijp helemaal leeg zijn. Je kunt de mergelland route / gedeelte van de agr fietsen, en het zo zwaar maken als je zelf wilt. IK heb met minder km's in de benen de 140 van Vlaanderen gereden zaterdag dus dan moet voor jou Limburg geen probleem zijn.
Mocht je tips of ideeën nodig hebben, pm je me maar, ben zelf Limbo en vrij bekend met de streek.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 06 apr 2011 00:09

Ga gewoon lekker naar Limburg en. Probeer eerst een keer het onderstaande rondje op een rustig tempo:
- parkeer in Vilt op de Cauberg
- fiets naar Margraten en houd daar Mheer en Noorbeek aan
- na Noorbeek ga je naar Slenaken de Loorberg op
- op de Loorberg houd je Epen aan, aan het einde op de T-splitsing ga je rechts met de weg mee
- bij het bord Camerig verlaat je de weg en ga je een lange klim maken, na een tijdje kun je rechts of bergop, kies hier de route rechts want dan krijg je een prachtig panorama
- daarna daal je af naar Vijlen en Mechelen. Zit je al stuk dan kun je vlak terug naar Valkenburg.
- heb je over volg dan na het klooster het bordje Simpelveld
- bij het dorpje Eys ga je nog voor de kerk de Eyserbosweg op
- bovenop tour je rechtdoor naar Fromberg
- na Fromberg zak je terug naar de provinciale weg, Zit je stuk dan peddel je terug naar Valkenburg
- heb je over dan ga je nog de Keutenberg op
- finish op de Cauberg, mooie lus lijkt me

Tip voor het verblijf is landal Hoog Vaals

Veel plezier
Camerig is prachtig!

daclimber
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 apr 2010 00:19

daclimber 06 apr 2011 00:28

Gijs01 maakt er een mooie route van, maar verdiep je wel even in de klimmetjes die hij noemt. Vooral de Keutenberg en de Eyserbosweg kunnen aan het einde van dat rondje (je zit gok ik dan rond de 70km) behoorlijk aankomen.
Op www.heuvelsfietsen.nl kun je zien waar je tegenop moet.
In ieder geval veel plezier gewenst en neem je tijd voor een rondje daar. Is prachtig!
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990

jamin
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2005 22:22

jamin 06 apr 2011 00:42

De megerlland route is volledig uitgepijld= 135 km en 1400 hm (let op: het is een autoroute, maar daar waar het voor een fietser druk wordt, zijn er kleinere bordjes van de mergellandroute die je moet volgen om de route te blijven volgen.)
De Amstel Goldrace is uitgepijld in 3 lussen. Ik dacht 80, 80 en 100 km.
Verder heb je nog verschillende ANWB routes uitgepijld.

Genoeg keuzes in Z-limburg.
Have fun

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 06 apr 2011 00:54

Een goed alternatief is de vaste route van de Amstel gold race. Prima te volgen en verdeeld in 3 lussen van ongeveer 70km. Als je me een beetje uit de wind houdt, dan laat ik je ook nog wel een paar onbekendere wegen zien als je een ker 's- avonds wil fietsen.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 06 apr 2011 01:05

Check anders deze route maar eens.
115 km lang met de mooiste beklimmingen in heuvelland en voerstreek. Allemaal mooie 'lopers'. Zorgvulligdig persoonlijk geselecteerd op: decor, beleving en zeker niet onbelangrijk... Rustige wegen.

http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/?page_id=433

Ik heb er al veel mensen blij mee gemaakt.
Mocht je er niet uit komen met de download onder aan de pagina dan geef maar een seintje.

Veel plezier.
(als ik je nog een slinger zou kunnen geven als je verlegen zit om gezelschap dan stuur maar een pb-tje)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

jop
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 sep 2009 18:11

jop 06 apr 2011 08:59

helemaal geweldig al deze tips en routes, dank jullie wel.
Nu hopen dat het een beetje lekker weer wordt.
Koga Team Edition

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 06 apr 2011 10:14

Kijk ook op gpsies.com staan veel routes die door andere zijn gereden

Kan je zelf een beetje zoeken naar leuke routes en deze narijden

Als je een gps hebt kan je deze ook downloaden en narijden

Succes en veel plezier

Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 06 apr 2011 22:43

[quote="Da climber"]Gijs01 maakt er een mooie route van, maar verdiep je wel even in de klimmetjes die hij noemt. Vooral de Keutenberg en de Eyserbosweg kunnen aan het einde van dat rondje (je zit gok ik dan rond de 70km) behoorlijk aankomen.
Op www.heuvelsfietsen.nl kun je zien waar je tegenop moet.
In ieder geval veel plezier gewenst en neem je tijd voor een rondje daar. Is prachtig![/quote]

Je opmerking is terecht maar als je stuk zit kun je vanaf Epen al afhaken. Gewoon gaan en rustig rijden. Als je even energie hebt, neem dan in ieder geval Camerig op in de route. Dat vind ik by far de mooiste klim van Nederland.
Camerig is prachtig!

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 08 apr 2011 16:47

[quote="Gijs01"]
...- bij het bord Camerig verlaat je de weg en ga je een lange klim maken....
[/quote]

Huh, waar verlaat je de weg bij het bord Camerig? Volgens mij ga je daar gewoon rechtdoor op de Eperbaan...(of topic en terzijde, maar ben gewoon benieuwd?)

Plaats reactie