Het grote domme vragen topic
Waarom zie ik hier en daar fietscomputers op fietsen zitten die nog een extra zekering d.m.v. een touwtje aan het stuur zijn vastgemaakt? Bang dat je hem onderweg verliest? Dan is de houder toch gewoon niet goed? Ik snap het niet...
Ride bikes, not tanks!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Maar de vraag is, neem je de gok?
Als je weet dat de houder niet goed genoeg is, kan je een goede houder kopen (hoe weet je of welke houder dan ook goed genoeg is?).
Als je weet dat de houder goed genoeg is, hoef je niets te doen. Maar je weet pas of het goed is, als je fietscomputer er nooit uitgevallen is.
Dus, neem je de gok? Zeker met de apparaten van tegenwoordig van vele honderden euro's. Dan is een touwtje een erg voordelige verzekering
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hej, je hoeft jezelf niet te verdedigen.., Ik geef alleen maar een antwoord op je vraag waarom sommigen zo'n touwtje gebruiken .
Uitgangspunt zal toch altijd wel zijn dat het blijft zitten.
OVerigens is voor mijn ROX10, de houder vervangen met een terugroepactie. Kennelijk was het origineel tóch niet betrouwbaar genoeg. En heeft Sigma een beter exemplaar gemaakt en verstrekt (zal een jaar of 5 terug zijn geweest). Overigens nooit problemen gehad met de ROX10. Ook geen touwtje in gebruikt trouwens.
Uitgangspunt zal toch altijd wel zijn dat het blijft zitten.
OVerigens is voor mijn ROX10, de houder vervangen met een terugroepactie. Kennelijk was het origineel tóch niet betrouwbaar genoeg. En heeft Sigma een beter exemplaar gemaakt en verstrekt (zal een jaar of 5 terug zijn geweest). Overigens nooit problemen gehad met de ROX10. Ook geen touwtje in gebruikt trouwens.
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Tot dat de navigatie er uit vliegt,zelf meegemaakt en glas kapot,2 weken terug bij een Fietsmaat hidemybell afgebroken.
Ik rij nu 3 jaar met het meegeleverde elastiekje en zit mij totaal niet in de weg en qua gewicht 3 gram.
Maar doe het niet als je er een goed gevoel bij hebt zo als het nu is
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik heb 1 keer mijn Garmin 800 eraf zien flikkeren in het bos (gelukkig zonder schade)
Ik heb 1 keer de Garmin van een kameraad zien vliegen op een kasseistrook (houder van de Basso afgebroken), scherm gebarsten
En 1 keer bij een valpartij van een kameraad, een half uur op zoek geweest naar de Garmin. Lag uiteindelijk in de beek, (bijna) zonder schade
Dit allemaal op de 15 jaar dat ik fiets met een Garmin. De kans dat hij gaat vliegen, is dus vrij klein maar ik gebruik het touwtje toch ook
Ik heb 1 keer de Garmin van een kameraad zien vliegen op een kasseistrook (houder van de Basso afgebroken), scherm gebarsten
En 1 keer bij een valpartij van een kameraad, een half uur op zoek geweest naar de Garmin. Lag uiteindelijk in de beek, (bijna) zonder schade
Dit allemaal op de 15 jaar dat ik fiets met een Garmin. De kans dat hij gaat vliegen, is dus vrij klein maar ik gebruik het touwtje toch ook
-
- Forum-lid
Ik gebruik het touwtje van de Garmin ook altijd. Ook voor de grijpgrage handjes mocht ik m’n fiets even geparkeerd hebben.
Oh ja, die terugroepactie van Sigma voor de ROX herinner ik mij ook nog. En voor lange vingers, ik neem de computer altijd mee. Zo te lezen is het een Garmin-dingetje (no offense )
En dat zou niet zomaar een aanname van mij kunnen zijn. Ik heb wel eens gekeken naar die plaatjes die in de mount zitten en Sigma heeft nog twee extra bolletjes erin verwerkt. Want ik kan mijn Sigma ook in een Garminhouder stoppen maar dan zit ie wel redelijk losjes.
En dat zou niet zomaar een aanname van mij kunnen zijn. Ik heb wel eens gekeken naar die plaatjes die in de mount zitten en Sigma heeft nog twee extra bolletjes erin verwerkt. Want ik kan mijn Sigma ook in een Garminhouder stoppen maar dan zit ie wel redelijk losjes.
Ride bikes, not tanks!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ik vond 't ook eigenlijk niet zo'n hele domme vraag. Eerlijk gezegd ;p
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb mijn oude GPSmap 60Csx eens uit de houder zien vliegen. Niet heel veel schade, paar krassen. Daarna altijd extra riempje voor zekering gebruikt. Doe ik met de Montana 600 nog steeds, maar daar zit altijd een riempje aan ivm rugzakwandelingen. Is zo'n dingetje van kleine moeite, groot plezier.
Dogma F