Het grote domme vragen topic
Hij blijft altijd zitten, maar die ene keer dat ik hem er niet goed ingezet had, viel hij toch uit de houder. Gelukkig zat het touwtje om het stuur en viel de Garmin niet op de grond. De houder is inderdaad niet goed. Klopt helemaal. Het touwtje is de remedie. Of vind je dat ik om die reden iets anders moet kopen?
Tot hoeveel moet de bandenspanning ongeveer ? (55 kg +/-)
Ik had de banden nog niet opgepompt (ze voelden nog goed als ik duwde) maar kreeg een opmerking van een ervaren vriendin dat ze dat wekelijks deed. Bar gemeten bij thuiskomst : 2 bar
Verklaart mogelijks waarom ik altijd zit te ploeteren
Ik had de banden nog niet opgepompt (ze voelden nog goed als ik duwde) maar kreeg een opmerking van een ervaren vriendin dat ze dat wekelijks deed. Bar gemeten bij thuiskomst : 2 bar
Verklaart mogelijks waarom ik altijd zit te ploeteren
De bandenspanning min/max staat op de banden. Niet lang zoeken.
Twee bar bij een racefiets: dan rijd je op de velg...! Bij 55kg is 6-7 bar aangeraden.
Op de band staan bij Continental te hoge waarden. Ik weet niet hoe het bij andere merken is.
Bandenspanning hangt, naast het gewicht van de berijder, ook af van breedte van de band.
Bij 55 kg volstaat 5,5 bar ruimschoots als het over een 25 mm gaat, bij 28 zelfs nog iets minder.
Edit: zoals Senior ook net heeft aangehaald.
En inderdaad, minstens één keer per week bandenspanning controleren.
Bandenspanning hangt, naast het gewicht van de berijder, ook af van breedte van de band.
Bij 55 kg volstaat 5,5 bar ruimschoots als het over een 25 mm gaat, bij 28 zelfs nog iets minder.
Edit: zoals Senior ook net heeft aangehaald.
En inderdaad, minstens één keer per week bandenspanning controleren.
45 kg is ook geen 55 kg! Als je wilt kibbelen, doe dat niet hier.
Het is niet te begrijpen dat je van tijd tot tijd ruzie met andere mensen krijgt hier.