Kraak...
Nog even foto's gemaakt van krassen op steekas en steekas tov frame. Aan de non-drive side lijkt de slijtage ten hoogte van de dropout te zitten, aan de drive-side meer ten hoogte van zwarte end cap of zelfs in holte van hub (hopelijk juiste termen ).
@Keezx: zeg jij nu dat er aan de ene kant de dropout iets moet worden uitgevijld en aan de andere kant de end cap/hub holte?
Waar het om gaat is dat het aseinde moeilijk/niet kan bewegen in de dropouts, naar die steekas kijken helpt je niet veel denk ik, daar kan je weinig aan veranderen.
bekijk kritisch de binnenkanten van de dropouts, als er ongewenste beweging is, zal je daar sporen van zien.
bekijk kritisch de binnenkanten van de dropouts, als er ongewenste beweging is, zal je daar sporen van zien.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Even update na snelle reactie van Canyon: "Een kraak kan zoals je zelf (in de post op het fietsforum) al aangeeft kan een kraak diverse oorzaken hebben en is het moeilijk zo niet onmogelijk om zonder de fiets in handen te hebben te bepalen waardoor de kraak veroorzaakt wordt. De minimale 'beschadiging' van de lak op de steekas zien we vaker maar niet dat dit de oorzaak is van een kraak. Ook een lichte tolerantie geeft zelden of nooit dergelijke klachten.
Heb je ook al eens gecontroleerd of er mogelijk speling op het achterwiel zit als deze in het frame gemonteerd zit. Mocht hierbij enige zijwaartse speling (te merken aan tikken bij het zijwaarts op en neer bewegen) dan zal dit de oorzaak zijn en kan dit ook invloed hebben op de slijtage van de as."
Geen speling op de wielset(s). Nu lekker blíjven vetten, zodat ik zo weinig mogelijk kraak hoor. Vandaag heerlijk Cormet de Roselend beklommen en na de vakantie met alle info weer naar de lokale FM.
Heb je ook al eens gecontroleerd of er mogelijk speling op het achterwiel zit als deze in het frame gemonteerd zit. Mocht hierbij enige zijwaartse speling (te merken aan tikken bij het zijwaarts op en neer bewegen) dan zal dit de oorzaak zijn en kan dit ook invloed hebben op de slijtage van de as."
Geen speling op de wielset(s). Nu lekker blíjven vetten, zodat ik zo weinig mogelijk kraak hoor. Vandaag heerlijk Cormet de Roselend beklommen en na de vakantie met alle info weer naar de lokale FM.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
en? nog nieuws?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."