Eindelijk eens iemand die het zegt zoals het is. Zeer herkenbaar. En nu de doorsnee vakantieganger kiest voor een verlof in eigen land (het is hen gegund), merk ik ook dat het egoïsme hoog tij viert. Vooral bij de gemiddelde fietser. De voorbije 2 dagen heb ik al meer naar mijn hoofd geslingerd gekregen, dan het ganse voorjaar bijeen.
Voorbeelden : tot 3 keer bellen waarop achterom wordt gekeken, maar toch nog met 2 naast elkaar blijven fietsen. Ik had geen andere mogelijkheid dan voorzichtig voorbij te steken, maar dat mocht ik aanhoren.
Op een rustige weg, waar je zeker met 3 auto's naast elkaar kan rijden, kies ik de meest linkse plaats om een koppel voorbij te gaan. Ze horen me aankomen (wielen hoorbaar), want er wordt opzij gekeken. En hupla, weer de volle lading.
Maar ook wielertoeristen kunnen er een handje van weg. Ik voeg in met mijn stadsfiets van een fietspad naar de weg, en ik kreeg te horen dat ik moest kijken. Ik had dit gedaan, maar het 3-tal was zeker nog 50 @ 100 meter van me weg. Ik probeerde op een rustige manier in discussie te gaan, maar dan lukte niet. Al waren ze wel wat verbaast dat ik hun ±30km/u kon volgen
Nu weet ik wel dat ik op bepaalde plaatsen niet moet komen in het volle zomerseizoen. Maar ik moet nu eenmaal starten van thuis, en dan zit ik al wat in de drukte. En door de vele fietsers, is het op de doorgaans rustige wegen ook veel drukker.
Misschien moet ik toch weer met muziek gaan fietsen.