Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- Enzzo
- Forum-lid HC
Dat is een column en die zijn per definitie een mening of meningsvormend bedoeld. Meningen hebben we al genoeg. Tijd voor wat wetenschappelijke feiten.....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
“Ze” zijn in dit impliciete geval
De Belgische veiligheidsraad. En die komen maandag weer met een nieuwe reactie op de stijgende besmettingscijfers in BE en de eventuele implicaties op de zorg. Dat is waar Imac zich zorgen over maakt. En die hele mondkapjes discussie zal de mensen die deze ellende al drie maanden dagelijks meemaken in hun dagelijkse werkzaamheden een rotzorg zijn!!
Ik vermoed dat de verwachting eerder is hoe wij als burgers ons aan de regels gaan houden. En hoe wij als “eerste lijns” verantwoordelijken, zorgen dat die zorg niet wederom overbelast raakt!!!
Al dat gezeur over mondkapjes hangt me nu wel echt mijlen ver de strot uit hoor!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Mij niet. Maatregelen nemen om een maatregel te nemen die werkelijk nergens toe leiden, dat irriteert me mateloos.
Maatregelen die ondersteund worden door bewijzen, prima. Maar net zo belachelijk als dat we in Frankrijk niet mochten fietsen.
Maatregelen die ondersteund worden door bewijzen, prima. Maar net zo belachelijk als dat we in Frankrijk niet mochten fietsen.
Er dringt zich bij mij toch weer het beeld van de huilende, stampende kleuter op die niet krijgt wat ie wil en geen genoegen neemt met het "omdat ik het zeg" van papa of mama
Ja, en? Dit hele draadje leest inmiddels als een column, waarin iedereen zijn eigen mening verkondigt zonder ook maar één moment te overwegen eens naar een ander te luisteren of diens argumenten in overweging te nemen.
Met het verschil dat de "kleuter" met goede argumenten komt i.p.v. huilen en stampen. Als ouder ben je niet goed bij je hoofd als je dat moment niet aangrijpt voor een belangrijke levensles: Als je goed kunt onderbouwen waarom papa of mama het fout doet, kun je misschien wel je zin krijgen.
"Omdat ik het zeg" is in ieder geval makkelijk onderuit te halen, in ieder geval wel door mijn kinderen, ook toen ze nog kleuters waren.
"Omdat ik het zeg" is in ieder geval makkelijk onderuit te halen, in ieder geval wel door mijn kinderen, ook toen ze nog kleuters waren.
Campagnolo Ultra Dork
Waar het me om gaat is dat het me bevreemd dat tegenwoordig alles ter discussie gesteld moet worden. Dat kan je mogelijk zien als een gezonde basishouding maar ik vind dat niet altijd even constructief. Voor mij is de hele aanpak een totaalplaatje waarbij sommige maatregelen wellicht minder "bewezen" zijn en minder prettig. Fine, neem ik wel op de koop toe. Ik kijk meer naar wat er wel goed gaat en wat er allemaal wel kan.
Krijg soms het idee dat voor veel mensen het hele leven een soort cafetaria model is geworden waar je kan uitkiezen wat je wil. En als er iets niet is of een vakje blijft dicht dan schieten we in de klaagmodus. Dus graag wel al het zoet maar niet het zuur.
En tuurlijk mag je je eigen mening hebben. Maar dat wil niet zeggen dat je die niet soms ook even voor je kan houden in het belang van een groter geheel.
Krijg soms het idee dat voor veel mensen het hele leven een soort cafetaria model is geworden waar je kan uitkiezen wat je wil. En als er iets niet is of een vakje blijft dicht dan schieten we in de klaagmodus. Dus graag wel al het zoet maar niet het zuur.
En tuurlijk mag je je eigen mening hebben. Maar dat wil niet zeggen dat je die niet soms ook even voor je kan houden in het belang van een groter geheel.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Ik lees zeker ook wat mensen zeggen, schrijven, die een ander idee hebben. Maar bij sommigen komt dat niet verder als: "als je kapje op hebt, denk je er meer aan". Als ze dan geen afstand meer houden dan denk ik dat dat denken nogal tegenvalt.
Je mag ook niet verwachten dat iemand zijn mening na twee posts 180 graden omdraait. Je kunt hooguit een zaadje planten dat uitgroeit tot een ander inzicht.
Soms gaat het wat sneller maar dan is er meestal financieel gewin of toename van macht mee gemoeid.
De mondkapjes waren eerst het stokpaardje van rechts want dan kon alles weer open. Nu komt de roep vooral uit linkse hoek omdat dat het enige is waar de regering op dit moment op aan is te vallen op gebied van corona .
Soms gaat het wat sneller maar dan is er meestal financieel gewin of toename van macht mee gemoeid.
De mondkapjes waren eerst het stokpaardje van rechts want dan kon alles weer open. Nu komt de roep vooral uit linkse hoek omdat dat het enige is waar de regering op dit moment op aan is te vallen op gebied van corona .
Campagnolo Ultra Dork
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234181 ... arige.html
Vooral de uitspraak over mondkapjes en politiek is opvallend. Ik denk overigens dat openheid over het tekort en maken van keuzes waar deze te gebruiken, ook tot onrust had geleid.
Vooral de uitspraak over mondkapjes en politiek is opvallend. Ik denk overigens dat openheid over het tekort en maken van keuzes waar deze te gebruiken, ook tot onrust had geleid.