Specialized
Ik zou graag de trapaslagers van mijn Tarmac vervangen en ben benieuwd welke bb30 lagers er door andere gebruikers worden aangeraden.
Mantel heeft een setje van BBB voor 25 euro echter heb ik ook wel eens opgevangen dat er mensen zijn die betere lagers hebben gevonden bij specifieke lagershops.
Mantel heeft een setje van BBB voor 25 euro echter heb ik ook wel eens opgevangen dat er mensen zijn die betere lagers hebben gevonden bij specifieke lagershops.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik zou voor C-bear keramische lagers gaan voor de BB30 bracketpot van Speci!gssch schreef: ↑28 jul 2020 12:01 Ik zou graag de trapaslagers van mijn Tarmac vervangen en ben benieuwd welke bb30 lagers er door andere gebruikers worden aangeraden.
Mantel heeft een setje van BBB voor 25 euro echter heb ik ook wel eens opgevangen dat er mensen zijn die betere lagers hebben gevonden bij specifieke lagershops.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40381
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nieuwe Tarmac vrij gegeven. Mooi ding geworden, maar A. Nog diepere & langere geo weer en B. schunnig duur.
Qua geo heb je bij Spesh nu keuze uit diep&lang of de Roubaix met de vering. Een fatsoenlijk model waar de gemiddelde consument op past zonder 5cm spacers is er niet.
Qua geo heb je bij Spesh nu keuze uit diep&lang of de Roubaix met de vering. Een fatsoenlijk model waar de gemiddelde consument op past zonder 5cm spacers is er niet.
Less is bore
Nee hoor, in mijn maat 61, was de stack bij de sl6 61.2 en nu bij de sl7 60.2.
Voor mijn is de sl7 nu geen optie meer, jammer.
Hier haal ik mijn wijsheid vandaan: (er zit een soort uitsparing in het frame waar nu het kapje zit, de stack wordt gemeten op het frame):
https://granfondo-cycling.com/specializ ... l7-review/
Unlike its predecessor, the Tarmac SL7 comes in seven frame sizes, now going all the way down to size 44 for the shorter riders among us. While the reach and stack figures are different to those of the predecessor due to the new headset cover, the geometry is identical to that of the Specialized Tarmac SL6 and that of the Specialized Venge.
https://granfondo-cycling.com/specializ ... l7-review/
Unlike its predecessor, the Tarmac SL7 comes in seven frame sizes, now going all the way down to size 44 for the shorter riders among us. While the reach and stack figures are different to those of the predecessor due to the new headset cover, the geometry is identical to that of the Specialized Tarmac SL6 and that of the Specialized Venge.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
+1 voor C-Bear. Ik heb ze in 2 fietsen en weinig omkijken naar.scottpch schreef: ↑28 jul 2020 18:03Ik zou voor C-bear keramische lagers gaan voor de BB30 bracketpot van Speci!gssch schreef: ↑28 jul 2020 12:01 Ik zou graag de trapaslagers van mijn Tarmac vervangen en ben benieuwd welke bb30 lagers er door andere gebruikers worden aangeraden.
Mantel heeft een setje van BBB voor 25 euro echter heb ik ook wel eens opgevangen dat er mensen zijn die betere lagers hebben gevonden bij specifieke lagershops.
Zeker wanneer je zelf geen lagers kan/wil vervangen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40381
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Handig, zelfde geo anders in de tabellen zettenLD002 schreef: ↑28 jul 2020 21:19 Hier haal ik mijn wijsheid vandaan: (er zit een soort uitsparing in het frame waar nu het kapje zit, de stack wordt gemeten op het frame):
https://granfondo-cycling.com/specializ ... l7-review/
Unlike its predecessor, the Tarmac SL7 comes in seven frame sizes, now going all the way down to size 44 for the shorter riders among us. While the reach and stack figures are different to those of the predecessor due to the new headset cover, the geometry is identical to that of the Specialized Tarmac SL6 and that of the Specialized Venge.
Less is bore
Duur zeker, maar dezelfde prijs als de venge vorig jaar. En blijkbaar willen ze de venge hiermee vervangen binnen de kortste keren.daniel1975 schreef: ↑28 jul 2020 18:56 Nieuwe Tarmac vrij gegeven. Mooi ding geworden, maar A. Nog diepere & langere geo weer en B. schunnig duur.
Qua geo heb je bij Spesh nu keuze uit diep&lang of de Roubaix met de vering. Een fatsoenlijk model waar de gemiddelde consument op past zonder 5cm spacers is er niet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40381
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, Venge alleen nog als frame set.
Ik voorzie dat we binnen 1-2 jaar weer op het weightweenie spoor zitten. De fabrikanten krijgen de schijfremframes nu weer enigzins op fatsoenlijk gewicht, dus in tegenstelling tot de afgelopen jaren wordt gewicht ineens weer wél een ding.
Overigens vind ik het wel een hele mooie fiets, al zou ik er velgen van gelijke hoogte in zetten en velgen die niet buiten de band vallen. Maar das eigen smaak.
Ik voorzie dat we binnen 1-2 jaar weer op het weightweenie spoor zitten. De fabrikanten krijgen de schijfremframes nu weer enigzins op fatsoenlijk gewicht, dus in tegenstelling tot de afgelopen jaren wordt gewicht ineens weer wél een ding.
Overigens vind ik het wel een hele mooie fiets, al zou ik er velgen van gelijke hoogte in zetten en velgen die niet buiten de band vallen. Maar das eigen smaak.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Er zijn wel meer merken die 4K voor een frameset vragen.
Je betaald ook voor de veel snellere modelwisselingen vergleken met andere merken. Bij bv scott en canyon, C,dale gaat een model vaak 5 jaar mee.
Ik vind het wel weer mooi dat ze veel kleuren aanbieden. Mooie fiets ook als je hem met max 2 a 2,5cm aan spacers kan rijden.
Ik vraag me af of er nog een venge komt? of wordt dat dan zo extreem als een system six??
Bij scott ligt de addict ook heel dicht op de foil en dat is nu bij speci ook zo.
Voor de prof zal ook het gewicht meespelen. Sommige aero racers zijn ruim over de 7.5. Gezien sommige merken alleen nog disc leveren is dat voor een klimmer echt een no go. Dat kun je toch nooit verkopen. Afvallen tot de laatste gram en dan met een fiets van bijna een kilo te zwaar op pad.
Je betaald ook voor de veel snellere modelwisselingen vergleken met andere merken. Bij bv scott en canyon, C,dale gaat een model vaak 5 jaar mee.
Ik vind het wel weer mooi dat ze veel kleuren aanbieden. Mooie fiets ook als je hem met max 2 a 2,5cm aan spacers kan rijden.
Ik vraag me af of er nog een venge komt? of wordt dat dan zo extreem als een system six??
Bij scott ligt de addict ook heel dicht op de foil en dat is nu bij speci ook zo.
Voor de prof zal ook het gewicht meespelen. Sommige aero racers zijn ruim over de 7.5. Gezien sommige merken alleen nog disc leveren is dat voor een klimmer echt een no go. Dat kun je toch nooit verkopen. Afvallen tot de laatste gram en dan met een fiets van bijna een kilo te zwaar op pad.