Specialized
Dat is ook persoonlijk natuurlijk. Voor mij is er niks saaier dan zwart, grijs en wit (in die volgorde), hoe meer kleur hoe beter
Ik heb nog 2 zwart/rode fietsen gehad (meer zwart met hier en daar wat rood), toen vond ik dat mooi, sindsdien altijd iets met (veel) meer kleur. Vind ik nu mooier (misschien verandert dat ooit wel eens terug, wie weet )
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Al die instap kleuren zijn suf.
Beetje jammer dat ze graag ook de duurste de mooiste kleuren geven. Frameset wordt is wel een duur grapje: met Udi2 en setje fatsoenlijke wielen komt daar zo €2300 bij, stuur €150, lintje, zadel, bandje: reken maar op zo €6800-€7000 voor die af is. Wel een eigen fiets dan, das ook wat waard.
@tla: de witte SL7 met regenboog/hologram letters is wel gaaf.
Beetje jammer dat ze graag ook de duurste de mooiste kleuren geven. Frameset wordt is wel een duur grapje: met Udi2 en setje fatsoenlijke wielen komt daar zo €2300 bij, stuur €150, lintje, zadel, bandje: reken maar op zo €6800-€7000 voor die af is. Wel een eigen fiets dan, das ook wat waard.
@tla: de witte SL7 met regenboog/hologram letters is wel gaaf.
Less is bore
Een roze fiat 500 is echt minder saai dan een grijze.
Maar die grijze is zelfs met hoge wielen saai.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Dealers geven uit principe geen korting dus dat wordt een lastig verhaal.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Mee eens.
Het is natuurlijk marketing strategie. Als producent wil je zoveel mogelijk mensen een fiets verkopen met de grootste marges. Het is echt gaaf dat er zoveel keuze is. Daardoor ga je toch in eerste instantie al kijken.
Dat is psychologisch al de 1e stap, want eventueel koop je dan toch nog het "instap" model, ofwel je gaat een modelletje (of 2) duurder zitten zodat je toch dat leuke kleurtje kan krijgen. Ofwel een los frame, waar volgens mij de marge uberhaupt hoog is voor specialized.
Laatste optie is dat je toch niet gaat kopen. Maar als je alleen zwart en zwart verkoopt krijg je een groot deel van die mensen al niet geïnteresseerd in de 1e plaats
Het is natuurlijk marketing strategie. Als producent wil je zoveel mogelijk mensen een fiets verkopen met de grootste marges. Het is echt gaaf dat er zoveel keuze is. Daardoor ga je toch in eerste instantie al kijken.
Dat is psychologisch al de 1e stap, want eventueel koop je dan toch nog het "instap" model, ofwel je gaat een modelletje (of 2) duurder zitten zodat je toch dat leuke kleurtje kan krijgen. Ofwel een los frame, waar volgens mij de marge uberhaupt hoog is voor specialized.
Laatste optie is dat je toch niet gaat kopen. Maar als je alleen zwart en zwart verkoopt krijg je een groot deel van die mensen al niet geïnteresseerd in de 1e plaats
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Gisteren Evenepoel aan het werk gezien op de nieuwe Tarmac SL7. Ging wil lekker hard
Wat me wel meteen opviel: geen aerofly-stuur van Specialized, wel een van Pro (sponsoring?), en ook geen nieuwe rapide clx wielen, wel de vertrouwde clx 50 tubulars (die waarschijnlijk nog een tikkeltje lichter zijn).
Wat me wel meteen opviel: geen aerofly-stuur van Specialized, wel een van Pro (sponsoring?), en ook geen nieuwe rapide clx wielen, wel de vertrouwde clx 50 tubulars (die waarschijnlijk nog een tikkeltje lichter zijn).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Daar ga je toch enorm langzaam van rijden, zo’n ouderwets rond stuur?
Less is bore