Scott
En de “gewone” addict? De endurance versie?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Alle fabrikanten hebben een topjaar achter de rug, dus hup-hup, prijzen maar weer omhoog.
Fietsen zijn al zo schreeuwend duur geworden.
Fietsen zijn al zo schreeuwend duur geworden.
Less is bore
Ja, ik snap daar ook maar weinig van. Volgend jaar móet er toch wel minder vraag naar fietsen komen? Iedereen heeft er namelijk al eentje gekocht. Kan bijna niet anders dan dat 2022 het jaar wordt van de grote aanbiedingen zou je zeggen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13675
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat fluctueert best wel. Maar kijk je bv naar de foil 1e jaar foil disc 2018 3000 HMF frameset 3800 HMX. Nu 2400 HMF en 3000 HMX, dus die zijn wel gezakt.daniel1975 schreef: ↑31 jul 2020 07:51 Alle fabrikanten hebben een topjaar achter de rug, dus hup-hup, prijzen maar weer omhoog.
Fietsen zijn al zo schreeuwend duur geworden.
De addict is gewoon relatief goedkoop in vergelijk met de concurrentie. Zeker de losse framesets, die zijn zonder korting al goedkoper dan Canyon.
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 jan 2020 08:38
Nou hierbij een update over mijn Scott Addict (1 feb gekocht) met lakschade (Scott heeft gezegd dat ik gewoon pech heb gehad) . Er is mij een blauw frame aangeboden ter vervanging. Niet helemaal mijn kleur, maar in ieder geval een kleur. Kan pas vanaf 1 september omgebouwd worden, wat prima is. Kan gewoon nog verder fietsen.
Krijg ik nu weer een mail waarop er wordt verteld dat er toch een grijs/zwart frame is opgestuurd omdat Scott die gebruikt als frame vervanging. Maar ik wil absoluut geen grijs of zwarte fiets, anders had ik die namelijk wel gekocht i.p.v. de kleur groen. Ik word er langzamerhand een beetje moedeloos van en dan zit ik straks met een fiets die ik niet wil. Terwijl de kleur groen juist mijn 'droomfiets' was/is.
Nu zullen sommigen dan zeggen "Dan laat je die toch overspuiten"? Maar dan kost het mij geld (€300+), terwijl het niet mijn schuld is en dan heb ik geen garantie meer. Dat geld steek ik liever in iets anders.
Iemand nog tips of een mening?
Krijg ik nu weer een mail waarop er wordt verteld dat er toch een grijs/zwart frame is opgestuurd omdat Scott die gebruikt als frame vervanging. Maar ik wil absoluut geen grijs of zwarte fiets, anders had ik die namelijk wel gekocht i.p.v. de kleur groen. Ik word er langzamerhand een beetje moedeloos van en dan zit ik straks met een fiets die ik niet wil. Terwijl de kleur groen juist mijn 'droomfiets' was/is.
Nu zullen sommigen dan zeggen "Dan laat je die toch overspuiten"? Maar dan kost het mij geld (€300+), terwijl het niet mijn schuld is en dan heb ik geen garantie meer. Dat geld steek ik liever in iets anders.
Iemand nog tips of een mening?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik zou antwoorden met de confrontatie met de eerdere belofte over het blauwe frame en dat je ze daar aan wilt houden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 jun 2020 09:42
Of misschien ff vragen wat de nieuwe kleuren worden van 2021? Zwart/grijs zou ik ook van balen, ik heb de blauwe, en er een helm en outfit bijpassend bij gekocht.
Waarom hou ik zoveel van mijn Scott Foil ?
Nou, ik weet het echt niet, maar ik ben er zo dol op. Ik dacht erover om deze fiets / frame / deel van de groepset te verkopen om een fiets met schijfremmen voor mezelf te kopen. Maar waarom heb ik schijfremmen nodig? Als je hier in Nederland rijdt, heb je ze absoluut niet nodig. Het platteland is hier wijd en open en als ik enkel hier zou rijden, zou ik mijn remblokken 4 jaar kunnen gebruiken, denk ik.
Heb ik schijven nodig in de Alpen? Sommigen zeggen ja - Sommigen zeggen nee. Nou, ik ben degene die nee zegt omdat ik sinds 2013 elk jaar 3 weken in de Alpen fiets en nooit schijfremmen heb gemist.
Ik rijd mijn ritten met tubes in de Alpen voor meer dan 90% omdat ik nog steeds denk dat dat veiliger is, en het geeft me een goed gevoel in het algemeen. Ik heb een paar Zipp 404-tubulars om op te rijden, maar ook een paar Zipp 404 Clinchers en een paar Zipp 202 Clinchers die ik rijd als het winderig is.
Dus alle ++ en - geteld, ik blijf bij deze fiets omdat hij zo goed rijdt. Ik kan ermee lezen en schrijven, en het is snel comfortabel en licht genoeg met ± 6.8Kg. Dat gezegd hebbende, kwam ik op het idee om iets leuks aan mijn frame te doen om het weer fris te maken.
Het frame zal deze week op reis gaan om een nieuw en fris ontwerp te krijgen voor frame / zadelpen en stuurpen. ETOE in Duitsland gaat het fixen - na heen en weer mailen zijn we er over uit wat het design gaat worden. De kleur zou totaal anders zijn - een mooie 2020/2021 update met wat specials op het frame.
De gaatjes van de Di2 worden dicht gemaakt ( Sram eTap only wordt het ) - was origineel een Di2 frame niet geschikt voor mechanisch schakelen. Stuur/stuurpen heb ik zo losgehaald dat het ook zo weer terug kan - de ideale positie wil ik niet veranderen. Wel komt er een nieuw stuurlint op.
Wat vooraf foto's
Nou, ik weet het echt niet, maar ik ben er zo dol op. Ik dacht erover om deze fiets / frame / deel van de groepset te verkopen om een fiets met schijfremmen voor mezelf te kopen. Maar waarom heb ik schijfremmen nodig? Als je hier in Nederland rijdt, heb je ze absoluut niet nodig. Het platteland is hier wijd en open en als ik enkel hier zou rijden, zou ik mijn remblokken 4 jaar kunnen gebruiken, denk ik.
Heb ik schijven nodig in de Alpen? Sommigen zeggen ja - Sommigen zeggen nee. Nou, ik ben degene die nee zegt omdat ik sinds 2013 elk jaar 3 weken in de Alpen fiets en nooit schijfremmen heb gemist.
Ik rijd mijn ritten met tubes in de Alpen voor meer dan 90% omdat ik nog steeds denk dat dat veiliger is, en het geeft me een goed gevoel in het algemeen. Ik heb een paar Zipp 404-tubulars om op te rijden, maar ook een paar Zipp 404 Clinchers en een paar Zipp 202 Clinchers die ik rijd als het winderig is.
Dus alle ++ en - geteld, ik blijf bij deze fiets omdat hij zo goed rijdt. Ik kan ermee lezen en schrijven, en het is snel comfortabel en licht genoeg met ± 6.8Kg. Dat gezegd hebbende, kwam ik op het idee om iets leuks aan mijn frame te doen om het weer fris te maken.
Het frame zal deze week op reis gaan om een nieuw en fris ontwerp te krijgen voor frame / zadelpen en stuurpen. ETOE in Duitsland gaat het fixen - na heen en weer mailen zijn we er over uit wat het design gaat worden. De kleur zou totaal anders zijn - een mooie 2020/2021 update met wat specials op het frame.
De gaatjes van de Di2 worden dicht gemaakt ( Sram eTap only wordt het ) - was origineel een Di2 frame niet geschikt voor mechanisch schakelen. Stuur/stuurpen heb ik zo losgehaald dat het ook zo weer terug kan - de ideale positie wil ik niet veranderen. Wel komt er een nieuw stuurlint op.
Wat vooraf foto's
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom specifiek die spuiter?
Less is bore