Mantel R50 TLR wielset
Ik heb in December 2019 het wielset Mantel R50 TLR KB2018001 gekocht van Mantel
Na 5 maanden zit er speling op het achterwiel (wiebelt in frame)
Vervolgens het garantieproces doorgelopen van Mantel.
Het Antwoord: We hebben de garantie aanvraag in goede orde ontvangen en het achterwiel beoordeelt.
De speling op het wiel komt door het design van het wiel dit hoort bij het wiel, als ik de lagers voel, lopen die ook wat rauw aan, het kan zijn dat de
speling daardoor wat erger is geworden. Als je de lagers laat vervangen kan het zijn dat de speling wat minder wordt maar dit kunnen we niet garanderen.
Kortom: ze verkopen dus een wielset waar speling op hoort te zitten. (is het design) Heel vreemd, wie ontwerpt er nou wielen waarbij speling standaard is.
Dit staat niet in de beschrijving van het wielset. Als het in de beschrijving had gestaan had ik deze wielset niet eens gekocht!
Dit is geen garantie maar oplichterij. m'n hard verdiende centen door m'n neus geboord.
https://www.mantel.com/mantel-r50-tlr-racefiets-wielen
Heeft iemand hier dezelfde ervaring met deze wielset en de schandalige service van Mantel?
Na 5 maanden zit er speling op het achterwiel (wiebelt in frame)
Vervolgens het garantieproces doorgelopen van Mantel.
Het Antwoord: We hebben de garantie aanvraag in goede orde ontvangen en het achterwiel beoordeelt.
De speling op het wiel komt door het design van het wiel dit hoort bij het wiel, als ik de lagers voel, lopen die ook wat rauw aan, het kan zijn dat de
speling daardoor wat erger is geworden. Als je de lagers laat vervangen kan het zijn dat de speling wat minder wordt maar dit kunnen we niet garanderen.
Kortom: ze verkopen dus een wielset waar speling op hoort te zitten. (is het design) Heel vreemd, wie ontwerpt er nou wielen waarbij speling standaard is.
Dit staat niet in de beschrijving van het wielset. Als het in de beschrijving had gestaan had ik deze wielset niet eens gekocht!
Dit is geen garantie maar oplichterij. m'n hard verdiende centen door m'n neus geboord.
https://www.mantel.com/mantel-r50-tlr-racefiets-wielen
Heeft iemand hier dezelfde ervaring met deze wielset en de schandalige service van Mantel?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Zo, dat is idd niet echt netjes van Mantel.
Waarschijnlijk zijn de lagertjes gewoon aan het verslijten.
Het lijkt me dat als dit na 5 maanden al voorkomt, je ook hierop gewoon garantie moet krijgen.
Het moet voor hun toch niet al te moeilijk zijn om een paar lagertjes te vervangen.
9 op 10 is het probleem dan opgelost want ik veronderstel dat de wielen geen speling hadden in nieuwstaat.
Als het eigen was aan het design, hadden ze altijd speling gehad.
Ik meen hier ooit gelezen te hebben dat er nog problemen zijn geweest met deze wielen.
Waarschijnlijk zijn de lagertjes gewoon aan het verslijten.
Het lijkt me dat als dit na 5 maanden al voorkomt, je ook hierop gewoon garantie moet krijgen.
Het moet voor hun toch niet al te moeilijk zijn om een paar lagertjes te vervangen.
9 op 10 is het probleem dan opgelost want ik veronderstel dat de wielen geen speling hadden in nieuwstaat.
Als het eigen was aan het design, hadden ze altijd speling gehad.
Ik meen hier ooit gelezen te hebben dat er nog problemen zijn geweest met deze wielen.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Bij de wat goedkopere naven met een eenvoudig aluminium afstandbusje tussen de lagers heb ik ook wel gemerkt dat je de lagers beter niet te strak tegen dat busje kunt persen. Dat afstandbusje moet licht tussen de lagers klemmen dan loopt de naaf het beste. Hele lichte speling kan dan wel het gevolg zijn. Dit is niet erg en mogelijk bedoelt Mantel dit. Maar ik weet niet welke naven er in die wielen zitten.
Bij de goedkopere en vooral de hele lichte naven (Tune bijvoorbeeld) verdwijnt die lichte speling als je het wiel in het frame vastzet of door de snelspanners/steekas wat strakker te zetten.
Groet,
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl
Eens, toch vermoed ik een verder zeer beperkte bijdrage aan het forum.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bedoel je met busjes gewoon die hele dunnen (tune) shims.Maatwielen schreef: ↑31 jul 2020 11:09Bij de wat goedkopere naven met een eenvoudig aluminium afstandbusje tussen de lagers heb ik ook wel gemerkt dat je de lagers beter niet te strak tegen dat busje kunt persen. Dat afstandbusje moet licht tussen de lagers klemmen dan loopt de naaf het beste. Hele lichte speling kan dan wel het gevolg zijn. Dit is niet erg en mogelijk bedoelt Mantel dit. Maar ik weet niet welke naven er in die wielen zitten.
Bij de goedkopere en vooral de hele lichte naven (Tune bijvoorbeeld) verdwijnt die lichte speling als je het wiel in het frame vastzet of door de snelspanners/steekas wat strakker te zetten.
Groet,
Hans
Tune doet dat standaard af fabriek. Bij BV een lefty naaf weet je vrijwel zeker dat je moet gaan shimmen om de speling weg te krijgen.
Een beetje speling is overigens geen enkel probleem, omdat voelen via een forum nog wat lastig is weten we niet hoeveel het is. Maar maak je niet druk als je iets voelt als je het wiel beweegt liever iets speling dan te weinig.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Nee, dat bedoel ik nietBedoel je met busjes gewoon die hele dunnen (tune) shims.
Tune doet dat standaard af fabriek. Bij BV een lefty naaf weet je vrijwel zeker dat je moet gaan shimmen om de speling weg te krijgen.
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl