Kent iemand deze?
http://www.rondo.cc/
https://www.bikerumor.com/2017/03/07/bf ... ore-153343
Had er nog nooit van gehoord, maar ik vind ze wel heel knap.
Rondo
- Jaap Telder
- Forum-lid
De carbon fiets heeft wel een afschuwelijke knik in de bovenbuis naar de zitbuis toe, jammer.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 08 mar 2017 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Fraaie kleuren, maar 2 x wtf momenthje...
Waarom (bewust) kiezen voor slecht weer en dan met spatborden rijden die erop zitten geklemd in plaats van oogjes? En wat is er gaande bij de ingang van de zadelpen. Dat ziet er imo heeel erg lelijk uit.
De voorvork vind ik dan wel weer super mooi!
Waarom (bewust) kiezen voor slecht weer en dan met spatborden rijden die erop zitten geklemd in plaats van oogjes? En wat is er gaande bij de ingang van de zadelpen. Dat ziet er imo heeel erg lelijk uit.
De voorvork vind ik dan wel weer super mooi!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Die knik in de bovenbuis is opvallend.
Ik vind de voorvorkpoten wel strak.. maar dan die flip units om de geometrie aan te passen echt heel lomp/lelijk.
En die chainstay.., asymetrisch (is niet zo erg, maar hier wel vrij extreem).., het geeft de fietsen een heel erg doorgezakt uiterlijk, zeker in combinatie met die bovenbuis..
Het is net alsof er een heel dik persoon op is gaan zitten, en daarmee de zitbuis 4cm is gezakt --> gevolg een knik in de bovenbuis en de knik in de chainstay rechts oid.
Het is een compromis oplossing.. ze willen gravel en race combineren (flip units voorvork). Dus brede banden moeten passen, maar chainstays moeten zo kort mogelijk. Kettingblad moet ook nog kunnen ronddraaien, dus laten ze de chainstay aan de rechterkant eerst nog maar eens een bult zakken om voldoende ruimte te krijgen voor kettingblad en dikke banden... Je moet er van houden denk ik.
Ik vind de voorvorkpoten wel strak.. maar dan die flip units om de geometrie aan te passen echt heel lomp/lelijk.
En die chainstay.., asymetrisch (is niet zo erg, maar hier wel vrij extreem).., het geeft de fietsen een heel erg doorgezakt uiterlijk, zeker in combinatie met die bovenbuis..
Het is net alsof er een heel dik persoon op is gaan zitten, en daarmee de zitbuis 4cm is gezakt --> gevolg een knik in de bovenbuis en de knik in de chainstay rechts oid.
Het is een compromis oplossing.. ze willen gravel en race combineren (flip units voorvork). Dus brede banden moeten passen, maar chainstays moeten zo kort mogelijk. Kettingblad moet ook nog kunnen ronddraaien, dus laten ze de chainstay aan de rechterkant eerst nog maar eens een bult zakken om voldoende ruimte te krijgen voor kettingblad en dikke banden... Je moet er van houden denk ik.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Kennen van: al van gehoord of iets van gelezen... Ik had niet gezien dat ze pas in juni werden geleverd, moet ik wel eerlijk toegeven.roos69 schreef:Aangezien de eerste fietsen in juni dit jaar geleverd gaan worden, lijkt het mij sterk dat iemand het kent.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
- alliance_0
- Forum-lid
Gewaagd, zeker niet lelijk en mooie kleuren combinaties.
Ik heb na lang wikken en wegen gekozen om een Rondo Ruut CF1 frame te kopen en te laten opbouwen met
- Sram force 1 x 11
- absolute black ovale blad
- zadelpen van Easton (carbon)
- stuur: Easton ea 70
- wielen: Rondo X Hunt Gravel
- banden: Wtb nano 40mm
- pedalen: eggbeater
- supacaz bidonshouders
- supacaz super sticky kush stuurlint
- supacaz oil slick top en end capz
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor gravelritten in Nederland. Tevens 2 tot 3 daagse biketrip avonturen.
Ben benieuwd of er meer forum leden een Rondo rijden. Ik vind het een gaaf merk wat je niet elke dag ziet.
- Sram force 1 x 11
- absolute black ovale blad
- zadelpen van Easton (carbon)
- stuur: Easton ea 70
- wielen: Rondo X Hunt Gravel
- banden: Wtb nano 40mm
- pedalen: eggbeater
- supacaz bidonshouders
- supacaz super sticky kush stuurlint
- supacaz oil slick top en end capz
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor gravelritten in Nederland. Tevens 2 tot 3 daagse biketrip avonturen.
Ben benieuwd of er meer forum leden een Rondo rijden. Ik vind het een gaaf merk wat je niet elke dag ziet.