@jer81
Of misschien maar eens kijken naar een compleet nieuwe fiets
Slag in het wiel, bij de fm, wiel kapot
Enough said.
Wees blij dat je er 8000 km mee heb kunnen rijden.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
De Mavic wielen (o.a. Aksium) staan erom bekend om het corroderen van de spaken / spaaknippels met de velg. Heb daarover in het verleden als eens contact gezocht met Mavic, echter nooit een antwoord op gekregen.
Orlok schreef: ↑27 jan 2016 19:50 Vandaag mijn Mavic Aksium wiel gerepareerd, moet nu alleen nog even het wiel goed uitrichten en daarna het loopwerk - lagers en freewheel - nakijken en zonodig opnieuw smeren.
Eergisteren na afloop van mijn rit merkte ik al dat er een slag in mijn achterwiel zat. Toen ik het wiel had gedemonteerd was te zien dat een deel van de lak aan het frame, waar de band tegenaan was gekomen, is weggesleten. Meerdere spaken aan de niet-aandrijfzijde waren los, waarvan er een afbrak toen ik hem wilde aandraaien en een tweede trok ik zo uit de velg. Door het slechte weer de afgelopen periode was de velg vol met water gelopen en zijn de spaken en nippels goed vast gecorrodeerd. Dus gisteren al begonnen met het druppelen van kruipolie aan beide zijde van de nippels.
Nadat ik vandaag degene die uit de velg was getrokken opnieuw, maar nu achter een rvs ringetje, in de velg had gemonteerd en op spanning had gebracht ook een tweede spaak gemonteerd. Door het inwerken van de kruipolie zijn de nippels weer enigsinds draaibaar en heb nu alvast het grootste deel van de slag uit de velg kunnen draaien.
Btw, drie fietsenmakers in Almere waren niet in het bezit van rechte butted spaken..! Uiteindelijk bij de vierde maar twee 'goede' spaken (Campagnolo - bingo) gekocht.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless