Cannondale
+1
Het plaatje bij zo'n Supersix evo klopt gewoon (geldt ook zeker voor dit specifieke geval )
Wat betreft het nieuwe model is verandering wat mij betreft geen vooruitgang...
Spoeling voor frames die voor mij een beetje in dit straatje passen wordt inderdaad steeds dunner; Cervelo R5, Argon18 Gallium Pro, Orbea Orca misschien, maar verder?
Het plaatje bij zo'n Supersix evo klopt gewoon (geldt ook zeker voor dit specifieke geval )
Wat betreft het nieuwe model is verandering wat mij betreft geen vooruitgang...
Spoeling voor frames die voor mij een beetje in dit straatje passen wordt inderdaad steeds dunner; Cervelo R5, Argon18 Gallium Pro, Orbea Orca misschien, maar verder?
Helemaal waar. En dat is wat me tegenwoordig mateloos stoort in de nieuwe visie op racefietsen. Vroeger konden fietsen niet licht genoeg zijn en werd gewicht constant aangehaald in de marketing. Nu is dat plots niet meer van tel en lijkt het wel of de aerodynamica zoveel meer rendement biedt dan een lichtgewicht. Ik zou kunnen aannemen dat een wielrenner op het vlakke die gemiddeld 40 en meer rijdt meer rendement haalt uit een aero SystemSix van 8,5 kg dan uit een 'minder aero' EVO van 7 kg. Maar de gemiddelde toerist (avg spd tussen 30 en 35 per uur), zeker de toerist die af en toe eens wat klimmetjes meepikt, is denk ik veel beter af met een lichte 'minder aero' fiets.daniel1975 schreef: ↑24 jul 2020 08:14
Een klassieker wat mij betreft!
Je zou bijna denken dat ze zo niet meer gemaakt worden. Die mooie lichte racers worden nu voor een fors deel zware aero bakken.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Aero is toch ook al op zijn retour.
Het gaat om remmen. Je moet vooral goed hard kunnen remmen.
En er moeten dikke banden in passen. Logisch ook, anders heb je niets aan de toegenome remkracht door het gebruik van schijfremmen.
Met het hogere gewicht liggen de fietsen ook wat stabieler op de weg. in combinatie met de bredere banden, betere remmen en "endurance" geometrie, een heerlijk comfortabele rij ervaring voor de gemiddelde toerist Precies wat hij of zij wenst.
Het gaat om remmen. Je moet vooral goed hard kunnen remmen.
En er moeten dikke banden in passen. Logisch ook, anders heb je niets aan de toegenome remkracht door het gebruik van schijfremmen.
Met het hogere gewicht liggen de fietsen ook wat stabieler op de weg. in combinatie met de bredere banden, betere remmen en "endurance" geometrie, een heerlijk comfortabele rij ervaring voor de gemiddelde toerist Precies wat hij of zij wenst.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40126
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Probleem/jammere is dat het steeds meer een tweedeling wordt tussen aero (lang en diep) of trekker (makkelijkere geo, maar helemaal gravelproof gemaakt).
Wat dat betreft een goede zet van Pinarello om net onder de Dogma nu weer de Prince te zetten met “ouderwetse” stack&reach. En in veel kleine stapjes framemaat
Wat dat betreft een goede zet van Pinarello om net onder de Dogma nu weer de Prince te zetten met “ouderwetse” stack&reach. En in veel kleine stapjes framemaat
Less is bore
Het ding was ook dat racefietsen tot voor enkele jaren terug wat uitontwikkeld waren. 8 jaar terug kocht ik m'n SS EVO die gemakkelijk de minimum UCI norm van 6,8 kg haalde. Tja, dan moet je als fabrikant andere dingen beginnen zoeken die de marketing in de zwengel kunnen houden. Bredere banden en schijven zijn een succesverhaal gebleken. Het aero gedoe blijkt het ook al even goed te doen. Als je nu met velgremmen en 23 mm banden rijdt, dan lachen ze je haast uit. Over gewicht maalt niemand nu nog.
Behalve die er hun boterham mee moeten verdienen:https://www.wielerflits.be/nieuws/geen- ... -besparen/
_____________
Behalve die er hun boterham mee moeten verdienen:https://www.wielerflits.be/nieuws/geen- ... -besparen/
_____________
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40126
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Sky rijdt ook met Dogmas met velgrem.
Less is bore
Klopt wel ergens.
Na 10 jaar (of zelfs 5) moet je zien wat blijft hangen. Dikkere banden is er één van.
Aero zal weer een niche worden denk ik. Heeft voor 95% van de liefhebbers ook gewoon weinig zin.
Schijfremmen blijven ook.
#my2cents
Na 10 jaar (of zelfs 5) moet je zien wat blijft hangen. Dikkere banden is er één van.
Aero zal weer een niche worden denk ik. Heeft voor 95% van de liefhebbers ook gewoon weinig zin.
Schijfremmen blijven ook.
#my2cents
Stickers van de spaken af - en dan nog iets anders doen naar mijn mening. Ik vind bv de kabel loop niet erg netjes ( maar dat zal misschien frame afhankelijk zijn ) - en ook een spacer minder zou mogen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless