Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tacx Flux S geluid cassette

EricD
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2013 15:16

EricD 04 aug 2020 11:50

Hoi Fiets leden,
Ik heb onlangs een Tacx Flux S gekocht met een 10 speed (11-25T) CS-6700 cassette. Bij de CS6700 zat achterop (achter het grootste tandwiel) een ring (ik gok dat dit een spacer is). Ik heb de 'spacer' en de rest van de tandwielen van de cassette op de Tacx geplaatst en met de cassette-afnemer en kettingzweep aangedraaid. Echter bij het fietsen hoor ik een geluid wat lijkt op los zittende cassette. Ik heb er 2 video's van gemaakt om het te verduidelijken. Kan iemand mij helpen wat er mis is (wat ik fout gedaan heb :) )?
PS, bij de Tacx zit ook nog een spacer moet ik die er ook nog bij plaatsen of moet de cassette nog strakker aangedraaid worden (hij zit namelijk al best strak vast).

Alvast mijn dank!

https://www.youtube.com/watch?v=SWqUNhPqQw0
https://www.youtube.com/watch?v=EQLbuoLVYUo

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 aug 2020 11:58

Die (uit mijn hoofd 1,25mm dikke) spacer die bij de Tacx zit moet er ook nog achter. Dat is de opvulring voor 10 speed cassettes op een 11 speed body.

Verder kan het getik ook van je ketting komen, maar zou het eerst eens met die spacer proberen.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1644
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 04 aug 2020 12:23

Ja die spacer van tacx moet er absoluut achter.
De ring die je nu erachter hebt is een 1mm opvulring, die de “pocket” vd cassette opvult. Die hoort er ook achter.

EricD
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2013 15:16

EricD 04 aug 2020 13:47

Dank jullie wel mannen,
Helaas bij het herplaatsen de lockring er een beetje scheef opgedraait en dus dol. Vervolgens nieuwe cassette gehaald en bij een niet nader 12 winkel ook even nagevraagd. Daar kreeg ik het antwoord dat alleen de spacer die sprocket opvult voldoende is/moet zijn. Zojuist de nieuwe cassette herplaatst met alleen de sprocket spacer en daar het zelfde euvel. Dus alles weer eraf en ook nog de Tacx spacer erachter geplaatst. Dit keer voorzichtig en recht de lockring erop en de boel zit strak als een huis geen geluid meer en heerlijk rustig Zwiften. Nogmaals dank beide!

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1644
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 04 aug 2020 15:24

Er zit een 11 speed body op.
Dus als je 10 speed wilt monteren altijd een spacer erbij

Plaats reactie