Giant
-
- Forum-lid HC
Ik snap dat je de marketingpraat meteen geloofd (Giant wil uiteraard dolgraag zijn meer dan matige Gavia banden slijten) maar kloppen doet dit om meerdere redenen niet. Hookless is bedacht voor tubeless in combinatie met een heel lage (off road) bandendruk. De bandendruk voor een wegband ligt echt ver boven die waar hookless nog zin heeft (foolproof is). in de praktijk heeft de "hook" bij een normale band niet heel erg veel meerwaarde meer en is hookless voor tubeless even zinvol (of zinloos). Enige aandachtspunt is dat je er wel op moet letten niet een al te soepele band te nemen die gewoon goed past dan kan er gewoon niets mis gaan (ook niet op hoge snelheid) heb ze met een setje vredesteins/butyl binnenbanden al boven de 80 gehad en dat gaf geen enkel probleem).
-
- Forum-lid
hmm dit neemt de twijfel zeker niet weg. De geo is inderdaad heel anders dan de caad10. Maar dat is ook de bedoeling
Maar eens een nachtje over slapen
Maar eens een nachtje over slapen
Giant is niet het eerste het beste pannekoeken merk. Ze verkopen erg veel fietsen, dus het is hun er alles aangelegen dat ze hun goede naam houden. Giant heeft echt wel een serieuze R&D afdeling en het zal echt wel grondig test zijn.
Ik zelf zou geen problemen hebben met die hookless velgen.
Ik zelf zou geen problemen hebben met die hookless velgen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Maar zijn de 2019 wielen ook hookless? Ik zie dat wel bij de specs van de 2021 wielen, maar niet bij de 2019, of zie ik iets over het hoofd?
Ik zag/zie trouwens niet bijzonder grote voordelen van tubeless, maar heb ook nog geen grote nadelen ervaren.
Ik zag/zie trouwens niet bijzonder grote voordelen van tubeless, maar heb ook nog geen grote nadelen ervaren.
Hookless is nieuw van dit jaar.
-
- Forum-lid
ik ga de sprong toch wagen. Vrijdag de maat S passen en dan (als het goed is) meenemen
-
- Forum-lid
Hij is aangekocht. De TCR Advanced pro 1 Disc.
Wat een apparaat!! Heerlijk om mee te rijden
Wat me opvalt is dat het "harder trilt" bij klinkers etc. in het frame dan bij mijn aluminium fiets. Je kunt dat goed zien aan het garmin scherm. Maar je voelt het veel minder in je lijf. Dat wordt in het frame, de zadelpen en het stuur echt super goed gefilterd.
Super blij mee!
Volgende week de heuvels in de Ardennen eens beproeven.
Wat me opvalt is dat het "harder trilt" bij klinkers etc. in het frame dan bij mijn aluminium fiets. Je kunt dat goed zien aan het garmin scherm. Maar je voelt het veel minder in je lijf. Dat wordt in het frame, de zadelpen en het stuur echt super goed gefilterd.
Super blij mee!
Maaar waar blijven die foto's dan ?Kameelracer schreef: ↑11 aug 2020 09:26 Hij is aangekocht. De TCR Advanced pro 1 Disc.
Super blij mee!
Welke zou er naar Nederland komen?
Ik hoop de bovenste
Ik hoop de bovenste
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl