Welke banden op Giant SLR-1 Disc Composite 2020 wielen?
Hoi,
Ik heb een Giant TCR advanced pro 0 disc Force racefiets met de wielen uit de topic titel.
De Gavia banden (Tubeless) zijn niet de meest duurzame banden ben ik inmiddels achter. De achterband ligt er nu plm 3000 km op en vertoont al slijtage tot op het canvas. Gelukkig heb ik er de vakantie mee af kunnen maken, maar wil er nu wel nieuwe banden op leggen.
Wat is is beste keus icm deze velg? Andere tubeless banden, of kunnen er ook normale vouwbanden op deze velg (2020 type)?
Hoor het graag!
Ik heb een Giant TCR advanced pro 0 disc Force racefiets met de wielen uit de topic titel.
De Gavia banden (Tubeless) zijn niet de meest duurzame banden ben ik inmiddels achter. De achterband ligt er nu plm 3000 km op en vertoont al slijtage tot op het canvas. Gelukkig heb ik er de vakantie mee af kunnen maken, maar wil er nu wel nieuwe banden op leggen.
Wat is is beste keus icm deze velg? Andere tubeless banden, of kunnen er ook normale vouwbanden op deze velg (2020 type)?
Hoor het graag!
Kunnen zowel vouwbanden als tubeless banden op.
Ieder merk heeft wel een goede band in het assortiment. De vraag is waar je naar op zoek bent? Een trainingsband, een alleskunner of een fijnproever? En welk budget heb je?
Hoe breed zijn die velgen intern? Wat voor soort ondergrond rijd je zoal?
Kortom, een heleboel vragen.
Ieder merk heeft wel een goede band in het assortiment. De vraag is waar je naar op zoek bent? Een trainingsband, een alleskunner of een fijnproever? En welk budget heb je?
Hoe breed zijn die velgen intern? Wat voor soort ondergrond rijd je zoal?
Kortom, een heleboel vragen.
Het ging me eigenlijk specifiek om de vraag of vouwbanden eventueel ook zouden kunnen. Ik zie dat de Giant wielen nu ook ‘hookless’ worden gemaakt, vandaar. De 2020 wielset is nog niet hookless als ik het goed heb begrepen. Ik heb de banden er nog niet af gehaald, dus kan het niet zelf checken
Snap de voordelen hier eerlijk gezegd nog niet zo van, maar goed. Giant geeft aan dat alleen hun eigen banden hiermee compatibel zijn...
Maar ik houd het wel bij tubeless. Schwalbe in het verleden alleen maar slechte ervaringen mee gehad en conti alleen maar goede, dus waarschijnlijk wordt het de 5000.
Snap de voordelen hier eerlijk gezegd nog niet zo van, maar goed. Giant geeft aan dat alleen hun eigen banden hiermee compatibel zijn...
Maar ik houd het wel bij tubeless. Schwalbe in het verleden alleen maar slechte ervaringen mee gehad en conti alleen maar goede, dus waarschijnlijk wordt het de 5000.
Ook met een hookless velg kunnen gewone vouwbanden, met binnenland gemonteerd worden.
Ik heb hier een wielset, hookless, met gewone banden en binnenbanden in gebruik.
Zelfs die “ploppen” als ik ze opnieuw monteer. Wat mij dus aangeeft dat het ploppen niks ermee te maken heeft dat een band in de hook valt. Maar zich tegen de velgrand zet.
Ik heb hier een wielset, hookless, met gewone banden en binnenbanden in gebruik.
Zelfs die “ploppen” als ik ze opnieuw monteer. Wat mij dus aangeeft dat het ploppen niks ermee te maken heeft dat een band in de hook valt. Maar zich tegen de velgrand zet.
Het "ploppen" is het met een plop in het tubeless geultje schieten.
Of het plopgeluid ook komt van de hieldraad tegen de velgrand moet nog wetenschappelijk bewezen worden.
Of het plopgeluid ook komt van de hieldraad tegen de velgrand moet nog wetenschappelijk bewezen worden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
5000TL goede band maar montage lukt ws niet zonder wipper.
Ik heb geen geultjes, is hookless.
Gewoon rechte rand. Dus ja, die plopt ook. En dus is het wetenschappelijk bewezen dat ploppen niet komt door het erin ploppen van de hiel in de geul.🥴
Onzin, ploppen hoor je meestal ook bij NTR velgen. Eigen ervaring. Tip: hou eens op met dingen roepen die je niet in real life gezien hebt.
Alle fabrikanten die ik heb gezien geven expliciet aan dat hookless velgen absoluut niet gebruikt mogen worden met bibas maar alleen met tubeless (ready) banden. Of heb je een voorbeeld waar dit wel mag?
Ik had nog nooit in 50 jaar ploppen gehoord, totdat de eerste TR velgen opdoken..
Tip: rot op met mij proberen vliegen af te vangen.....
Herhaal dit niet onnodig