DT Swiss PR1400 Dicut 21 Oxic vs. Vision Trimax 25/30/35 KB
even kicken dit topic. het is de DT Swiss PR1400 Dicut 21 Oxic wielset geworden, tweedehands. ik moet nog even SwissStop BXP remblokken monteren voordat ik ze zou testen maar het oogt echt wel mooi in m'n zwarte Cervelo R5.
Iemand nog nieuwe ervaringen te delen?
Heb zelf net een nieuwe fiets, waarbij ik graag zwarte remranden wil hebben (geen carbon). Kom dus voor dezelfde keus te staan. Ofwel, er is ook nog de t=vision team 35, maar daarvan schijnt de remrand nogal snel te verkleuren (zwart verdwijnt)
Heb zelf net een nieuwe fiets, waarbij ik graag zwarte remranden wil hebben (geen carbon). Kom dus voor dezelfde keus te staan. Ofwel, er is ook nog de t=vision team 35, maar daarvan schijnt de remrand nogal snel te verkleuren (zwart verdwijnt)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40120
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Over het algemeen hoor je goede verhalen over het zwart blijven van de Oxic. Tenzij in regen en met modder en zand natuurlijk.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41
Hier nog steeds een zwarte remrand bij de Vision 30KB Trimax en Vision 25KB Trimax wielsets.
De 30KB set is ondertussen paar jaar in gebruik. In Juli nog met beide sets in de Dolomieten en in de Alpen geweest. Geen centje pijn. Remmen top en de remrand dus nog zwart.
De 30KB set is ondertussen paar jaar in gebruik. In Juli nog met beide sets in de Dolomieten en in de Alpen geweest. Geen centje pijn. Remmen top en de remrand dus nog zwart.
Altijd onderweg...
Dank voor jullie reacties!
\
Daarnaast vraag ik me af in hoeverre de stickers van de velg te verwijderen zijn? Kun je me dat vertellen voor de Visions? En iemand anders misschien voor de DT's?
\
Hmm een paar jaar, hoeveel kilometers zijn dat in jouw geval? En hoe zit het met het vervangen van de lagers? Zijn ze industrieel?DeSnelsteKoerier schreef: ↑12 aug 2020 14:12 Hier nog steeds een zwarte remrand bij de Vision 30KB Trimax en Vision 25KB Trimax wielsets.
De 30KB set is ondertussen paar jaar in gebruik. In Juli nog met beide sets in de Dolomieten en in de Alpen geweest. Geen centje pijn. Remmen top en de remrand dus nog zwart.
Daarnaast vraag ik me af in hoeverre de stickers van de velg te verwijderen zijn? Kun je me dat vertellen voor de Visions? En iemand anders misschien voor de DT's?
-
- Forum-lid
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41
Ik houd totaal niet bij hoeveel km ik op een bepaalde wielset rijd. In dit geval is de 30KB van mijn vriendin, die ze allround gebruikt. Ik gebruik die set ook af en toe in de bergen. Ik gok dat er enkele duizenden km's ondertussen op staan. De 25KB wordt alleen maar in de bergen gebruikt. Over de lagers weet ik het antwoord niet, want ze lopen nog als een zonnetje. Ik houd wel de fietsen goed schoon, ook na een rit in slecht weer.
Stickers weet ik niet, ik vind ze namelijk wel prima staan. Niet te opvallend en passen bij de fiets.
Op de site van Vision staat volgens mij alle info omtrent de velgen en wat voor lagers,
Stickers weet ik niet, ik vind ze namelijk wel prima staan. Niet te opvallend en passen bij de fiets.
Op de site van Vision staat volgens mij alle info omtrent de velgen en wat voor lagers,
Altijd onderweg...
DT Swiss hebben 'waterslide' stickers, die zijn bijna onzichtbaar doordat ze superdun en zwart zijn. Zouden theoretisch eraf kunnen met Aceton gok ik. Maar je ziet er bijna niets van.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
ik ben erg blij met de DT Swiss PR1400 Dicut 21 Oxic wielset! volgens mij heb ik er al zeker een 5000km mee gefietst, voornamelijk in droog/goed weer en een enkele keer in de regen maar nog altijd zwarte remranden. ook nog, die remkracht is echt wel een luxe! zeker in combinatie met het lage gewicht, zou eigenlijk niets anders meer willen maar op de aero moeten er wel hoge velgen in... erg spijtig dat de Edco remrand niet zo goed presteert als destijds geclaimd werd. nu mispak ik me soms wel eens met veel te laat remmen met die wielen omdat ik die Oxic laag zo enorm gewend ben.
Ik heb inmiddels ruim 9.000 kilometer met deze DT Swiss wielset gefietst.
Niet alleen met mooi weer maar ook in de herfst en winter.
Fijne wielset, lekker licht en de rand, op een enkele plekje na, nog keurig zwart.
Niet alleen met mooi weer maar ook in de herfst en winter.
Fijne wielset, lekker licht en de rand, op een enkele plekje na, nog keurig zwart.
Courir c'est mourir un peu
Even een schopje omdat het topic nog niet al te oud is en ik niet persé een nieuw topic hoef een tweetal vraagjes.
Blijft de DT Swiss set bevallen voor deze die een set zitten hebben?
Wat ik me ook afvraag hoe zal de 21 hoog tov de 32 zich houden, maw welk verschil zou ik merken
vooral naar windgevoeligheid?
Of is het puur estetisch de keuze te maken?
Overweeg een set aan te schaffen voor de (hopelijk) komende passage in de Ardeche om zo geen risico te hebben mijn carbon set naar de kl... te helpen.
Blijft de DT Swiss set bevallen voor deze die een set zitten hebben?
Wat ik me ook afvraag hoe zal de 21 hoog tov de 32 zich houden, maw welk verschil zou ik merken
vooral naar windgevoeligheid?
Of is het puur estetisch de keuze te maken?
Overweeg een set aan te schaffen voor de (hopelijk) komende passage in de Ardeche om zo geen risico te hebben mijn carbon set naar de kl... te helpen.
1) jafgrs schreef: ↑27 mar 2021 12:29 Even een schopje omdat het topic nog niet al te oud is en ik niet persé een nieuw topic hoef een tweetal vraagjes.
Blijft de DT Swiss set bevallen voor deze die een set zitten hebben?
Wat ik me ook afvraag hoe zal de 21 hoog tov de 32 zich houden, maw welk verschil zou ik merken
vooral naar windgevoeligheid?
Of is het puur estetisch de keuze te maken?
Overweeg een set aan te schaffen voor de (hopelijk) komende passage in de Ardeche om zo geen risico te hebben mijn carbon set naar de kl... te helpen.
2/3) esthetisch denk ik
Wel wijs extra set, wel remblokjes wisselen..
De groeten