Welke gravelbike voor 2k
Misschien vind je de Superior X road wat:
https://www.bikezone.nl/Superior-X-Road-Elite
Of voor iets meer geld de carbon versie:
https://www.bikezone.nl/Superior-X-Road-Team-Comp
https://www.bikezone.nl/Superior-X-Road-Elite
Of voor iets meer geld de carbon versie:
https://www.bikezone.nl/Superior-X-Road-Team-Comp
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Zo'n Superior is misschien wel te vinden voor een leuke prijs bij W d V uit O.Lion1979 schreef: ↑12 aug 2020 11:13 Misschien vind je de Superior X road wat:
https://www.bikezone.nl/Superior-X-Road-Elite
Of voor iets meer geld de carbon versie:
https://www.bikezone.nl/Superior-X-Road-Team-Comp
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Offroad is dit (naar mijn gevoel) minder van tel dan op de weg gezien het vaak snel wisselend parcours. Op de weg kan het al eens zijn dat je naar eigen gevoel tussen 2 tandjes in valt. Uiteindelijk zeer persoonlijk.
Uno-X Mobility or bust!
Ga je 90% gravel en 10% verhard doen of andersom? Wil je met ander wielsetje in de winter met de club meerijden op verhard?
In woon onder Rotterdam, ik moet al de nodige km-ers maken voordat ik überhaupt gravel tegen kom. En wat ik dan tegen kom is ook nog niet zo spannend.
Voor mijzelf ben ik nog niet zo overtuigd van dat 1x11. Ken wel mountainbikers, die rijden wel allemaal 1x12.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Zit zelf ook aan deze fiets te denken. Zit ook een beetje met het feit of ik wel een 1x11 setup wil. Maar ik denk dat het bij het gravelen wat minder uitmaakt als op de weg. Denk dat je toch wat relaxter rij en dat het daarom wat minder uitmaakt of je minder versnellingen hebt. Daarnaast kan je gewoon een cassette monteren met wat minder grote stappen, aangezien er hier in Nederland toch weinig valt te klimmen. Ik las wel ergens hier op het forum dat iemand dezelfde fiets had besteld en er een dubbele crank had laten monteren door de fm waar hij hem had besteld. Misschien ook een optie?
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Ik rijd zelf met 1x11. Bevalt mij prima, zeker in NL. Had er eerst een 11-32 op (met een 40 voorblad), ben nu geswitcht naar 11-28. Voor Nederland is kleinere tussenstappen wel lekker en 40x28 is in de buurt waar ik woon (Bilthoven) meer dan genoeg.
Voor het buitenland moet je uiteraard een andere cassette steken, die onvermijdelijk grotere stappen heeft. Ik vind dat niet zo'n probleem (op de MTB hoor je daar ook nooit iemand over). Ik heb er een 11-42 cassette bij. Ik ben daar in Frankrijk nergens echt mee tekort gekomen, ook niet op de Col du Parpaillon.
Voor het buitenland moet je uiteraard een andere cassette steken, die onvermijdelijk grotere stappen heeft. Ik vind dat niet zo'n probleem (op de MTB hoor je daar ook nooit iemand over). Ik heb er een 11-42 cassette bij. Ik ben daar in Frankrijk nergens echt mee tekort gekomen, ook niet op de Col du Parpaillon.
Ik heb de Xroad in bestelling staan. Dealer steekt er 2x11 op ipv 1x11.
Kost wat extra natuurlijk.
Wordt voor mij 80% asfalt en 20% gravel. Vandaar 2x11.
Ik hou het setje G1800 wielen en heb een extra setjes voor wegbandjes.
Het beste van twee werelden in één fiets.
Hoop ik toch
Kost wat extra natuurlijk.
Wordt voor mij 80% asfalt en 20% gravel. Vandaar 2x11.
Ik hou het setje G1800 wielen en heb een extra setjes voor wegbandjes.
Het beste van twee werelden in één fiets.
Hoop ik toch
Aangezien je al een mtb en koersfiets hebt zie ik het probleem met 1x11 niet echt. Ik neem aan dat je mtb ook 1x11 of 1x12 is.
Ik rijd nu al een tijdje 1x11 op de gravel, ook voor woon werk met een 40T voorblad, maar ik mis niet echt een verzet. Voorheen deed ik mijn woon-werk ritje op een fixie (1x1)
De gravelpaden die ik rijd zijn meestal ook niet zo stijl als de paden die rijd met mijn mtb. Op mijn mtb mis ik wel een tussenstapje in mijn verzetten op het asphalt (32T voorblad), maar meestal probeer ik lange asphalt stukken te vermijden met de mijn mtb. De 40T als voorblas op mijn gravel voldoet voor mij prima.
Op mijn racefiets schakel ik alleen naar mijn kleine voorblad op steile beklimmingen of lange beklimmingen als ik er doorheen zit. Maar ook daar zou ik voor NL prima met 1x11 of 1x12 weg kunnen komen. Schakelen doe ik überhaupt niet zoveel onderweg, behalve met veel tegenwind of beklimmingen.
Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk. Een Felt Breed zou nog een optie kunnen zijn, mits je 650B ok vind. Maar eerlijk gezegd zie ik het niet als een probleem, ondanks dat ik handgebouwde 700c wielen in bestelling heb staan.
Ik rijd nu al een tijdje 1x11 op de gravel, ook voor woon werk met een 40T voorblad, maar ik mis niet echt een verzet. Voorheen deed ik mijn woon-werk ritje op een fixie (1x1)
De gravelpaden die ik rijd zijn meestal ook niet zo stijl als de paden die rijd met mijn mtb. Op mijn mtb mis ik wel een tussenstapje in mijn verzetten op het asphalt (32T voorblad), maar meestal probeer ik lange asphalt stukken te vermijden met de mijn mtb. De 40T als voorblas op mijn gravel voldoet voor mij prima.
Op mijn racefiets schakel ik alleen naar mijn kleine voorblad op steile beklimmingen of lange beklimmingen als ik er doorheen zit. Maar ook daar zou ik voor NL prima met 1x11 of 1x12 weg kunnen komen. Schakelen doe ik überhaupt niet zoveel onderweg, behalve met veel tegenwind of beklimmingen.
Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk. Een Felt Breed zou nog een optie kunnen zijn, mits je 650B ok vind. Maar eerlijk gezegd zie ik het niet als een probleem, ondanks dat ik handgebouwde 700c wielen in bestelling heb staan.
Heb je geen probleem met je kettinglengte? van 28 naar 42 is best wel een grote stap.havana schreef: ↑13 aug 2020 10:31 Voor het buitenland moet je uiteraard een andere cassette steken, die onvermijdelijk grotere stappen heeft. Ik vind dat niet zo'n probleem (op de MTB hoor je daar ook nooit iemand over). Ik heb er een 11-42 cassette bij. Ik ben daar in Frankrijk nergens echt mee tekort gekomen, ook niet op de Col du Parpaillon.
Uno-X Mobility or bust!