Ik wil fotos van mijn Iphone in het Vandaag gefietst topic plaatsen, maar ze komen er deels 90gr gedraaid (dus op zijn kant) in. Op mijn telefoon staan ze gewoon goed.
Hoe kan ik dat fixen?
Gedraaide fotos
- daniel1975
- Forum-lid HC
In de file info staat gewoon dat het plaatje 640 breed en 480 hoog is. Dus wordt HIER goed weergegeven
Met goed bedoel ik technisch goed maar functioneel is het onwenselijk. Zal toch moeten draaien op je telefoon
Met goed bedoel ik technisch goed maar functioneel is het onwenselijk. Zal toch moeten draaien op je telefoon
De oriëntatie van je plaatje staat in de EXIF metadata. Ergens onderweg gaat die verloren.daniel1975 schreef: ↑25 jul 2020 13:56Ik wil fotos van mijn Iphone in het Vandaag gefietst topic plaatsen, maar ze komen er deels 90gr gedraaid (dus op zijn kant) in. Op mijn telefoon staan ze gewoon goed.
Hoe kan ik dat fixen?
Vorsprung durch Pedantik
- daniel1975
- Forum-lid HC
En hoe kan ik dat voorkomen cq oplossen? Op de telefoon staat ie goed.
Less is bore
Heb zelf ook een iPhone. Die onthoudt de positie van het toestel wanneer de foto is genomen en laat de foto correct zien. Maar wanneer ik foto's overzet naar een windows computer staan er veel een kwartslag gedraaid.
Dus foto op een windows computer zetten, goed draaien en dan uploaden.
Dus foto op een windows computer zetten, goed draaien en dan uploaden.
Same here. Foto’s openen met voorvertoning op de iMac, dan 360 graden draaien - of 270 graden indien gewenst. Dan opslaan en uploaden, zo doe ik het.
Laatst gewijzigd door rene op 13 aug 2020 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
Als je de foto 360 graden draait verandert er niet veel lijkt me.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Dat is het punt nu net, de foto staat op de PC/iPhone wel goed maar die oriëntatie staat niet in het bestand, draai je hem 360° dan staat de oriëntatie er wel in. Wanneer je die foto dan hier plaatst, staat ie niet op z'n kop/kant.uninvitedguest schreef: ↑13 aug 2020 11:27 Als je de foto 360 graden draait verandert er niet veel lijkt me.