PRO-SL
pfffff ... Ik geraak er niet uit.
Ik rij momenteel met een Wilier Mortirolo 2008, die evenwel voor enige tijd terug naar Veltec zal gaan wegens problemen met de lakking. Ik zocht al enige tijd naar upgrades voor de fiets, maar dacht nu - gelet op de problemen met de Wilier - om een complete fiets samen te stellen.
Voorlopig kies ik voor een top alu frame, voornamelijk om te vergelijken of dit beter zou rijden dan mijn Wilier Mortirolo.
Red Bull Pro SL 4400
of
CAAD 9
De Red Bull komt iets stijver uit de testen (roadbike.de) en heeft de kabels in de buis lopen. Anderzijds lees ik ook over de CAAD mooie dingen. Kleur zal bij beiden zwart mat zijn.
Afmontage zal ongeveer dezelfde zijn:
SRAM Force
3T combinatie
Fizik Antares
Vermoedelijk Fulcrum wieltjes of eventueel Dura Ace 24 CL
De CAAD zal ietsje duurder zijn, omdat de complete fietsen van Red Bull nu eenmaal moeilijk te kloppen zijn in prijs. Bij Red Bull ben ik dan weer wel gebonden door de beperkte keuze, bv. de wielen (mavics durf ik er niet op te zetten; vind de easton's niet zo mooi, dus dan worden het Dura Ace)
Mijn vrouw wordt zot van al dat ge-internet, dus wil er toch wel snel uit geraken.
Enige tips, of vormt enkel het uiterlijk een verschil? Hoe zit het met het stuurgevoel en comfortgevoel.
Help me!
Ik rij momenteel met een Wilier Mortirolo 2008, die evenwel voor enige tijd terug naar Veltec zal gaan wegens problemen met de lakking. Ik zocht al enige tijd naar upgrades voor de fiets, maar dacht nu - gelet op de problemen met de Wilier - om een complete fiets samen te stellen.
Voorlopig kies ik voor een top alu frame, voornamelijk om te vergelijken of dit beter zou rijden dan mijn Wilier Mortirolo.
Red Bull Pro SL 4400
of
CAAD 9
De Red Bull komt iets stijver uit de testen (roadbike.de) en heeft de kabels in de buis lopen. Anderzijds lees ik ook over de CAAD mooie dingen. Kleur zal bij beiden zwart mat zijn.
Afmontage zal ongeveer dezelfde zijn:
SRAM Force
3T combinatie
Fizik Antares
Vermoedelijk Fulcrum wieltjes of eventueel Dura Ace 24 CL
De CAAD zal ietsje duurder zijn, omdat de complete fietsen van Red Bull nu eenmaal moeilijk te kloppen zijn in prijs. Bij Red Bull ben ik dan weer wel gebonden door de beperkte keuze, bv. de wielen (mavics durf ik er niet op te zetten; vind de easton's niet zo mooi, dus dan worden het Dura Ace)
Mijn vrouw wordt zot van al dat ge-internet, dus wil er toch wel snel uit geraken.
Enige tips, of vormt enkel het uiterlijk een verschil? Hoe zit het met het stuurgevoel en comfortgevoel.
Help me!
Greg schreef:pfffff ... Ik geraak er niet uit.
Ik rij momenteel met een Wilier Mortirolo 2008, die evenwel voor enige tijd terug naar Veltec zal gaan wegens problemen met de lakking. Ik zocht al enige tijd naar upgrades voor de fiets, maar dacht nu - gelet op de problemen met de Wilier - om een complete fiets samen te stellen.
Voorlopig kies ik voor een top alu frame, voornamelijk om te vergelijken of dit beter zou rijden dan mijn Wilier Mortirolo.
Red Bull Pro SL 4400
of
CAAD 9
De Red Bull komt iets stijver uit de testen (roadbike.de) en heeft de kabels in de buis lopen. Anderzijds lees ik ook over de CAAD mooie dingen. Kleur zal bij beiden zwart mat zijn.
Afmontage zal ongeveer dezelfde zijn:
SRAM Force
3T combinatie
Fizik Antares
Vermoedelijk Fulcrum wieltjes of eventueel Dura Ace 24 CL
De CAAD zal ietsje duurder zijn, omdat de complete fietsen van Red Bull nu eenmaal moeilijk te kloppen zijn in prijs. Bij Red Bull ben ik dan weer wel gebonden door de beperkte keuze, bv. de wielen (mavics durf ik er niet op te zetten; vind de easton's niet zo mooi, dus dan worden het Dura Ace)
Mijn vrouw wordt zot van al dat ge-internet, dus wil er toch wel snel uit geraken.
Enige tips, of vormt enkel het uiterlijk een verschil? Hoe zit het met het stuurgevoel en comfortgevoel.
Help me!
Kijk eens op het forum "Red Bull" site hoeveel zeer tevreden PRO-SL kopers er zijn. Inclusief mijzelf. (ook de 4400, met Mavic Ksyrium SL) Vind deze fiets comfortabel genoeg maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Wat jij hard vind, vind ik misschien helamaal niet zo hard.
Probeer op beide een proefrit te maken.
Weet niet of de geometrie erg verschilt.
Anders moet je het een emotionele beslissing laten worden ...
Succes met je keuze!
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Ik bedoel dat Cannondale bij dezelfde maat een langere bovenbuis heeft dan Red Bull. Oftewel een kortere balhoofdbuis bij dezelfde bovenbuislengte. De 57cm en 56cm die jij noemt hebben allebei een 56cm bovenbuis. De Cannondale heeft daarbij een balhoofdsbuis van 15,5cm; De Red Bull 16,3cm. Ik moet zeggen dat dat verschil kleiner is dan ik had verwacht. Maar het betekent toch dat je 8mm aan spacer meer of minder nodig hebt, afhankelijk van hoe hoog je stuur moet komen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Red Bull !, stijver, goedkoper, strakker, technischer etc...... heb er zelf ook een en nog geen seconde spijt van... succes met je keuze.
Van de Red Bull ga je zeker al tevreden zijn (heb er ook een ).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is iedereen vergeten hoe de CAAD9 zich al bewezen heeft?
In de Cannondale Advanced Aluminium Design (CAAD) frames zit meer dan twee decennia aan vakkennis over aluminium. Het frame is jarenlang doorontwikkeld in samenwerking met de beste wielrenners ter wereld, waaronder Cipollini, Savoldelli, Simoni en Cunego. Er zijn diverse etappeoverwinningen in de Tour de France en de eindoverwinning in de Giro d'Italia 2004 is op dit frame behaald. CAAD-frames zijn industrieel een icoon in aluminium technologie en handgemaakt in de VS.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!