Zou idd goed kunnen. Velgversie is 1180g per paar. Niet slecht natuurlijk.
Materiaaltransfers voor 2021
Minimale lak om de fiets toch op 6.8 kg te krijgen met het aero stuur
Lotto-Soudal bijgetekend bij Ridley voor 2jhavana schreef: ↑10 aug 2020 19:25 Even dit topic afstoffen
- AG2R gaat volgend jaar op BMC rijden (nu Merckx) --> bevestigd
- Het moederbedrijf van Ridley en Merckx zou het moeilijk hebben, daardoor zou Lotto-Soudal ook op zoek moeten naar een nieuwe fietssponsor. --> voorlopig nog een gerucht
- Jumbo-Visma zou met Cervélo gaan rijden (gerucht)
- Sunweb zou mogelijk ook op Cervélo blijven rijden (gerucht)
- Wat er met NTT gebeurt (nu ook BMC) is onduidelijk (wellicht Giant indien CCC verdwijnt volgens geruchten)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Inderdaad. Hier een mooi stukje over de materiaalkeuzes van Jumbo-Visma. De XR4 is dus een vrij zwaar beestje en met verf/zadels/wielen/velgremmen proberen ze het nog een beetje binnen de perken te houden.
Inmiddels begint ook wel echt duidelijk te worden dat TJV volgend jaar naar Cervelo gaat. Hele grote kans dat dat gelijktijdig aangekondigd wordt met een nieuwe S5, die inmiddels ook al in z'n 4e jaar zit.
Ben erg benieuwd of ze de concurrentie weer aankunnen met o.a. de Tarmac SL7. De huidige R5 is een uitstekend frame, maar weinig bijzonder verder. De framesets worden met 50% korting bijna weggegeven de laatste tijd. Voor dat geld kun je voor €5-6k nog prima een top end fiets samenstellen, maar ja, geen geïntegreerde cockpit dus niet hip genoeg .
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40157
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Doe mij dan maar een klassieke pen + stuur.....
Less is bore
De hoeveelheid nieuwe tech valt voor de Tour valt me sowieso nogal tegen. Wat de afgelopen maanden heb gezien:
- Specialized Tarmac SL7
- Giant TCR
- Trek Emonda
-Scott Foil
- Merida Reacto
Geen nieuwe groep (Dura ace is 4 jaar oud) bijvoorbeeld, weinig nieuwe kleding en helemaal geen tijdrit fietsen.
- Specialized Tarmac SL7
- Giant TCR
- Trek Emonda
-Scott Foil
- Merida Reacto
Geen nieuwe groep (Dura ace is 4 jaar oud) bijvoorbeeld, weinig nieuwe kleding en helemaal geen tijdrit fietsen.
Ik vind dit juist enorm mooi, ik haak eerder af op slechte stuurstop (stuur kan maar 45° draaien slaat dan hard op het carbon) en de slechte steekassen (heel gevoelig systeem, snel kapot maar wel vervangbaar door normale steekassen)
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
ypuh schreef: ↑28 aug 2020 10:53Inderdaad. Hier een mooi stukje over de materiaalkeuzes van Jumbo-Visma. De XR4 is dus een vrij zwaar beestje en met verf/zadels/wielen/velgremmen proberen ze het nog een beetje binnen de perken te houden.
Inmiddels begint ook wel echt duidelijk te worden dat TJV volgend jaar naar Cervelo gaat. Hele grote kans dat dat gelijktijdig aangekondigd wordt met een nieuwe S5, die inmiddels ook al in z'n 4e jaar zit.
Ben erg benieuwd of ze de concurrentie weer aankunnen met o.a. de Tarmac SL7. De huidige R5 is een uitstekend frame, maar weinig bijzonder verder. De framesets worden met 50% korting bijna weggegeven de laatste tijd. Voor dat geld kun je voor €5-6k nog prima een top end fiets samenstellen, maar ja, geen geïntegreerde cockpit dus niet hip genoeg
Waarom geen BMC is toch veel mooier en beter.
Sunweb zou op Scott gaan rijden, dat ermee kapt bij Mitchelton.
Dit meldt het AD.
Dit meldt het AD.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Het rommelt echt aan alle kanten daar bij Michelton dan.