Wielerseizoen 2020
Brabant is altijd een ramp (maakt niet uit aan welke kant van de taalgrens), je hebt daar eigenlijk een gravelbike nodig.
Ik rij er best veel omdat de enige manier is om aan wat hoogtemeters te komen maar sommige wegen zijn echt onmogelijk. De fietspaden zijn nog erger.
Als ik dan richting Terneuzen rijd, voelt het aan als een biljart, zo heerlijk fietsen in NL (ik zou er bijna voor emigreren )
Ik rij er best veel omdat de enige manier is om aan wat hoogtemeters te komen maar sommige wegen zijn echt onmogelijk. De fietspaden zijn nog erger.
Als ik dan richting Terneuzen rijd, voelt het aan als een biljart, zo heerlijk fietsen in NL (ik zou er bijna voor emigreren )
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
+1 (of eigenlijk -1)
Roep altijd dat m'n S3 super comfortabel is voor een aerobike, totdat je Brabant inrijdt. Er liggen volgens mij ook nergens zoveel klinkerwegen als daar (niet in Friesland/Groningen en rondom Utrecht althans).
Roep altijd dat m'n S3 super comfortabel is voor een aerobike, totdat je Brabant inrijdt. Er liggen volgens mij ook nergens zoveel klinkerwegen als daar (niet in Friesland/Groningen en rondom Utrecht althans).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Drenthe is ook een ramp qua wegdek.
Less is bore
Vraag me dan af of ze er werkelijk zo over denken, of dat ze bang zijn uit de toon te vallen bij de rest van het peloton danwel de UCI / koersorganisatoren niet tegen de haren in willen strijken...daniel1975 schreef: ↑17 aug 2020 18:13 @wasbeer: heb je artikel wel gelezen? Renners nemen zelf de houding aan “mwa, het is nu eenmaal niet zonder risico”.
Schandalig dat het in 2020 dit nog mogelijk is, Renners moeten echt beter voor hun zelf opkomen.
By the way
https://www.wielerflits.nl/nieuws/piotr ... l-voor-nk/
Dat is al de 2de in korte tijd
By the way
https://www.wielerflits.nl/nieuws/piotr ... l-voor-nk/
Dat is al de 2de in korte tijd
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Maar serieus mannen: de wegen in Wallonië zijn echt niet meer van deze tijd hoor!! Gatenkaas, verlichting niet op orde, geen markeringen, geen correcte borden voor bochten, geen logica in infrastructuur etc.
Het is echt een ramp daar!!
Ok Vlaanderen doet het niet veel beter maar tussen slecht en levensgevaarlijk zit net nog een nuance verschil
Het is echt een ramp daar!!
Ok Vlaanderen doet het niet veel beter maar tussen slecht en levensgevaarlijk zit net nog een nuance verschil
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Het is allemaal zo in België, overal (behalve in Limburg, daar is het meestal wel in orde), niet enkel in Wallonië.
En met de financiële put die ze nu aan het graven zijn (al meer dan een jaar geen regering en de hopeloos achterlijke aanpak van de Corona) gaat het er niet beter op worden.
Begin van de maand ben ik rond Spa wat gaan fietsen, sommige afdalingen gaan trager dan op het vlakke omdat de weg zo slecht is. De gravel van de Hageland koers is van betere kwaliteit dan sommige wegen.
En met de financiële put die ze nu aan het graven zijn (al meer dan een jaar geen regering en de hopeloos achterlijke aanpak van de Corona) gaat het er niet beter op worden.
Begin van de maand ben ik rond Spa wat gaan fietsen, sommige afdalingen gaan trager dan op het vlakke omdat de weg zo slecht is. De gravel van de Hageland koers is van betere kwaliteit dan sommige wegen.
Geitenpaden afdalen kan ik nog volgen, maar laat ons zeggen dat die hekken het probleem niet waren bij die finish maar eerder de moordaanslag van een bekende Jumbo renner. Misschien zijn die krakkemikkige hekkens nog net zijn redding geweest.daniel1975 schreef: ↑17 aug 2020 10:22 Ongelofelijk, als dat echt de gedachte is in het wielrennen?
Geitenpaden afdalen, krakkemikkige hekken bij een bekend gevaarlijke finish; mwaahh.....mischien kan de UCI nog iets strenger zijn....
Niet echt een toon waarbij de urgentie duidelijk is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat een onzin. Ja, DG was gruwelijk fout, maar een fatsoenlijke finishstraat hoort gewoon goed geregeld te zijn.
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Hekken die niets afvangen, waar je overheen gaat zodat je tegen een object achter de hekken in 1 klap van 80km/u naar 0 km/u gaat...Djemz schreef: ↑18 aug 2020 07:55Geitenpaden afdalen kan ik nog volgen, maar laat ons zeggen dat die hekken het probleem niet waren bij die finish maar eerder de moordaanslag van een bekende Jumbo renner. Misschien zijn die krakkemikkige hekkens nog net zijn redding geweest.daniel1975 schreef: ↑17 aug 2020 10:22 Ongelofelijk, als dat echt de gedachte is in het wielrennen?
Geitenpaden afdalen, krakkemikkige hekken bij een bekend gevaarlijke finish; mwaahh.....mischien kan de UCI nog iets strenger zijn....
Niet echt een toon waarbij de urgentie duidelijk is.
Nog afgezien van dat die hekken zelf het parcours op kwamen en daar nog meer chaos veroorzaakten.
Het hekwerk is niet de oorzaak geweest van de val van Jakobsen. Maar wel de impact in grote mate bepaald.
Kan het anders? Tuurlijk, goed in elkaar gehaakte gekken, beetje schuin. Misschien iets hoger. En het gebeurd ook wel, zie de val van cavendish met actie Sagan van de tour.
Of kijk bij het schaatsen, waar luchtkussen staan die nog een een stuk mee opschuiven (daar heeft men ook aldoende geleerd, van schaatsers die onder de kussens door tegen stalen paaltjes vlogen, half onder de boarding kwamen met schouders uit de kom). Of bij het shorttrack waar de boarding nog eens dubbel uitgevoerd is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Nou, nou, nou, wat een krachtterm.
DG deed iets wat tientallen sprinters al jaren doen, (denk bijv aan de crash van Abdoe) en wat ook in de toekomst nog veel vaker zal gebeuren. Daarmee wil ik het niet goedpraten maar DG wordt nu wel heel erg als persoon geslachtofferd.
Afgelopen weekend een interview gezien met Philip Gilbert. Ging over de val van Evenepoel en de veiligheid in het algemeen.
Oordeel van PG kwam hier op neer "het hoort er bij en zal er altijd bij blijven horen aangezien renners risico's blijven nemen om te winnen".
Kun je de finishstraat veiliger maken? Zeer eenvoudig.
Kun je renners verbieden risico's te nemen (in het heetst van de strijd om een grote koers te winnen)? Denk het niet.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.