En, is hij al binnen? Wat is de eerste indruk?
Rose (voorheen Red Bull)
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Ha ja zo heeft het GoT forum veel overlap met fiets.nl/forum, ook qua users
Ik haal de fiets morgen op, hij was een keer met een paar weken uitgesteld. Ik wil zondag meteen een wat langere ronde maken, nog voor mijn vakantie. Ik heb er in juni slechts een kwartiertje mee over de parking in Bocholt gefietst. Fijn aan Rose vind ik de escape dat je hem mag ruilen indien hij niet bevalt. Daar schijnen ze niet zo moeilijk over te doen.
Ik haal de fiets morgen op, hij was een keer met een paar weken uitgesteld. Ik wil zondag meteen een wat langere ronde maken, nog voor mijn vakantie. Ik heb er in juni slechts een kwartiertje mee over de parking in Bocholt gefietst. Fijn aan Rose vind ik de escape dat je hem mag ruilen indien hij niet bevalt. Daar schijnen ze niet zo moeilijk over te doen.
goedenavond, even over een fiets van een heel andere orde (helaas). Ben me aan het orienteren op een "nieuwe fiets" en kwam bij Rose uit vanwege de goede prijs/kwaliteit. Bij de plaatselijke FM hebben zij weinig tot niets staan aan andere merken overigens en kwam dus op MP uit, Fiets ongeveer 180 km in de week en heb nu een Focus Variado uit 2012,
Daar staan twee fietsen beide aluminium zgan (althans zo wordt dat vermeld) Red Bull Pro SL volledig Sram Force afmontage (2x10) en Easton ea70 wielen, Ziet er nog mooi uit op de foto's. Prijs € 650,-
de tweede is een rose pro rs Volledig ultegra afgemonteerd Tripple DT Series RR585 Wielset Prijs € 550,-
Er staan ook wel wat carbon modellen maar die zijn nog ouder en minder aantrekkelijk.
Mijn conclusie is dat beide fietsen ongeveer gelijkwaardig zijn en beiden een goede koop. De eerste is iets lichter maar dat scheelt niet veel.
Klopt mijn conclusie? al vast dank.
Daar staan twee fietsen beide aluminium zgan (althans zo wordt dat vermeld) Red Bull Pro SL volledig Sram Force afmontage (2x10) en Easton ea70 wielen, Ziet er nog mooi uit op de foto's. Prijs € 650,-
de tweede is een rose pro rs Volledig ultegra afgemonteerd Tripple DT Series RR585 Wielset Prijs € 550,-
Er staan ook wel wat carbon modellen maar die zijn nog ouder en minder aantrekkelijk.
Mijn conclusie is dat beide fietsen ongeveer gelijkwaardig zijn en beiden een goede koop. De eerste is iets lichter maar dat scheelt niet veel.
Klopt mijn conclusie? al vast dank.
Nee geen Backroad, wel een prachtige fiets om te zien. Op het eerste gezicht lijkt hij veel op de Reveal, maar de stack/reach ratio is toch wat sportiever op de Backroad. Iemand kwam hem tegelijk met mij ophalen, vandaar. Volgens mij hebben ze wel dezelfde zadelpen contstructie.
Ik heb de Rose Reveal nu een week, hieronder een beknopte review;
Rose Reveal Four Disc in de maat 61
Waarom heb ik deze fiets gekozen? Ik wilde zo rond de 2500~3000 max uitgeven aan nieuwe fiets. Maar het hoeft niet op. Mijn wensenlijst: endurance geometrie, schijfremmen, carbon frame, ultegra groep en ik moet hem mooi vinden. Voor dat geld is er wel wat te koop. Een serieuze kandidaat was ook nog de Trek Domane, maar in mijn maat (62) vind ik verhoudingen niet mooi meer door de enorme lange balhoofdbuis. Maar dit is puur persoonlijk. Anderen vinden een minimum aan spacers mooier, ieder z'n ding. Verder is er natuurlijk nog de Canyon Endurace, had ook gekund, maar ik vind de Rose wat mooier. Bij Rose is de fiets ook meteen af. Bij Canyon had ik waarschijnlijk nog het zadel vervangen. Enige upgrade die ik gedaan heb zijn de remschijven. Dit zijn dura-ace schijven, pure ijdelheid want het enige verschil is dat ze zwart van binnen zijn. Voor EUR 20,- kon ik het niet laten. Verder is de fiets al erg compleet. Zo vind ik bijv de kabels mooi weggewerkt. Verder heb ik er bidonhouders bijgekocht, en een hele prettige fietsbel met een elegant geluid (Knog)
Wellicht wel belangrijk om erbij te zeggen. Ik ben 1m95 / 95 kg en daarmee zeker de bult op niet de snelste. Ik heb daar vrede mee, vind het vooral leuk om in de zomer een keer of 3 per week te rijden. Op zondag wat langer tot +- 100 km. Mijn vorige fiets was een alu Isaac Graviton maat 60. Ook is het niet zo dat ik de grote kenner ben en veel fietsen gereden heb. Ik lees wel veel mee op het forum.
Hoe rijdt dat dan; nou kort gezegd rijdt de Reveal enorm fijn! Ik had niet verwacht dat hij zoveel lekker zou rijden. Het zal wel komen door de combinatie van 28 mm banden bij 5.3 bar, de iets naar achter verende zadelpen, carbon frame, lager totaal gewicht, hogere groepset, schijfremmen. Hoe dan ook, de fiets rijdt veel prettiger over alle soorten wegen dan mijn alu Isaac.
De groepset (Ultegra 8020) is een flinke verbetering tov mijn oude (105 5800). Bergop schakelen gaat veel sneller en directer. Later hoorde ik dat de nieuwe 105 (7000 serie) heel dicht in de buurt komt van Ultegra, dus dat had wellicht ook een optie kunnen zijn.
De fiets is lateraal zeer stijf, daardoor voelt hij sportief. Door de korte reach is hij zeer wendbaar. Ik merk dit bij het keren op een smalle weg, ik hoef niet meer uit te klikken. Het afgeplatte Ritchey stuur voelt ook prettig aan.
Is de fiets sneller dan mijn vorige? Je leest vaak dat het allemaal niets uit maakt waar op je rijdt. Maar doordat hij comfortabeler rijdt, rijd je langer door en naar mening ook krachtiger. Kan allemaal placebo zijn, hoe dan ook mijn fietsplezier is nog groter dan voorheen. Mijn Strava tijden bevestigen dit nu inmiddels, alle PR’s gaan aan diggelen
De fiets oogt het meest donkerblauw metallic. Soms, met tegenlicht is hij paars. Zoals elders aangegeven is hij in het echt veel mooier dan op de foto. Ik krijg er opvallend veel positieve reacties en blikken mee. Pictures don't do justice, maar toch:
afgeplat stuur en de fietsbel
Kabels uit het zicht
Als iemand nog wat wil weten, laat maar horen!
Ik heb de Rose Reveal nu een week, hieronder een beknopte review;
Rose Reveal Four Disc in de maat 61
Waarom heb ik deze fiets gekozen? Ik wilde zo rond de 2500~3000 max uitgeven aan nieuwe fiets. Maar het hoeft niet op. Mijn wensenlijst: endurance geometrie, schijfremmen, carbon frame, ultegra groep en ik moet hem mooi vinden. Voor dat geld is er wel wat te koop. Een serieuze kandidaat was ook nog de Trek Domane, maar in mijn maat (62) vind ik verhoudingen niet mooi meer door de enorme lange balhoofdbuis. Maar dit is puur persoonlijk. Anderen vinden een minimum aan spacers mooier, ieder z'n ding. Verder is er natuurlijk nog de Canyon Endurace, had ook gekund, maar ik vind de Rose wat mooier. Bij Rose is de fiets ook meteen af. Bij Canyon had ik waarschijnlijk nog het zadel vervangen. Enige upgrade die ik gedaan heb zijn de remschijven. Dit zijn dura-ace schijven, pure ijdelheid want het enige verschil is dat ze zwart van binnen zijn. Voor EUR 20,- kon ik het niet laten. Verder is de fiets al erg compleet. Zo vind ik bijv de kabels mooi weggewerkt. Verder heb ik er bidonhouders bijgekocht, en een hele prettige fietsbel met een elegant geluid (Knog)
Wellicht wel belangrijk om erbij te zeggen. Ik ben 1m95 / 95 kg en daarmee zeker de bult op niet de snelste. Ik heb daar vrede mee, vind het vooral leuk om in de zomer een keer of 3 per week te rijden. Op zondag wat langer tot +- 100 km. Mijn vorige fiets was een alu Isaac Graviton maat 60. Ook is het niet zo dat ik de grote kenner ben en veel fietsen gereden heb. Ik lees wel veel mee op het forum.
Hoe rijdt dat dan; nou kort gezegd rijdt de Reveal enorm fijn! Ik had niet verwacht dat hij zoveel lekker zou rijden. Het zal wel komen door de combinatie van 28 mm banden bij 5.3 bar, de iets naar achter verende zadelpen, carbon frame, lager totaal gewicht, hogere groepset, schijfremmen. Hoe dan ook, de fiets rijdt veel prettiger over alle soorten wegen dan mijn alu Isaac.
De groepset (Ultegra 8020) is een flinke verbetering tov mijn oude (105 5800). Bergop schakelen gaat veel sneller en directer. Later hoorde ik dat de nieuwe 105 (7000 serie) heel dicht in de buurt komt van Ultegra, dus dat had wellicht ook een optie kunnen zijn.
De fiets is lateraal zeer stijf, daardoor voelt hij sportief. Door de korte reach is hij zeer wendbaar. Ik merk dit bij het keren op een smalle weg, ik hoef niet meer uit te klikken. Het afgeplatte Ritchey stuur voelt ook prettig aan.
Is de fiets sneller dan mijn vorige? Je leest vaak dat het allemaal niets uit maakt waar op je rijdt. Maar doordat hij comfortabeler rijdt, rijd je langer door en naar mening ook krachtiger. Kan allemaal placebo zijn, hoe dan ook mijn fietsplezier is nog groter dan voorheen. Mijn Strava tijden bevestigen dit nu inmiddels, alle PR’s gaan aan diggelen
De fiets oogt het meest donkerblauw metallic. Soms, met tegenlicht is hij paars. Zoals elders aangegeven is hij in het echt veel mooier dan op de foto. Ik krijg er opvallend veel positieve reacties en blikken mee. Pictures don't do justice, maar toch:
afgeplat stuur en de fietsbel
Kabels uit het zicht
Als iemand nog wat wil weten, laat maar horen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Mooie fiets, de variëteit in de kleuren komt op de foto’s ook mooi terug.
Heb je de Rose wielen (R thirty geloof ik) genomen?
Heb je de Rose wielen (R thirty geloof ik) genomen?
Thanks! Dit zijn de standaard wielen op dit model. Een van de weinige componenten die uit het eigen huis van Rose komen.
Het zadel is een Selle Italia Flite Flow, deze zit mij ook wat lekkerder dan die op mijn vorige fiets (Specialized Toupe).
Een ander punt is tyre clearance. Officieel kun je tot 30 mm banden monteren, echter gaven ze in Bocholt aan dat 32 ook geen probleem is. Zoals ik het inschat kan dat echt makkelijk. Maar wil je dat?
Hier gaat een backroad met bruin stuurlint de kofferbak in. Mooie combi!
Het zadel is een Selle Italia Flite Flow, deze zit mij ook wat lekkerder dan die op mijn vorige fiets (Specialized Toupe).
Een ander punt is tyre clearance. Officieel kun je tot 30 mm banden monteren, echter gaven ze in Bocholt aan dat 32 ook geen probleem is. Zoals ik het inschat kan dat echt makkelijk. Maar wil je dat?
Hier gaat een backroad met bruin stuurlint de kofferbak in. Mooie combi!
Dat groen op de backroad is in het echt veel mooier dan op de foto. Enige minpuntje van de backroad (carbon) is imo de 15mm axle op de voorvork. Dat hadden ze met de refresh van 2020 wel mogen aanpassen naar 12mm.
Uno-X Mobility or bust!