Versleten buitenkabels vervangen
Mijn buitenkabels zijn aan vervanging toe (zie foto). Ik weet echt niet of deze slijtage normaal is of dat komt omdat de lengte van de kabels niet juist is, ik wil dus weten of ik de lengte van de nieuwe mag baseren op de oude? Of maak ik ze beter wat langer/korter om te voorkoomen dat dit weer zo afbreekt.
Ik zeg : te lang. Voorrem kabel sowieso. Schakelkabels lijken mij ook aan de lange kant.
Ligt ook een beetje aan de grootte van je frame maar ik probeer altijd mijn schakelkabels niet te laten kruisen. Zie de foto van mijn fiets , deze zouden nog een kleine cm langer mogen. Check ook de stuuruitslag of dat soepel loopt.
Ligt ook een beetje aan de grootte van je frame maar ik probeer altijd mijn schakelkabels niet te laten kruisen. Zie de foto van mijn fiets , deze zouden nog een kleine cm langer mogen. Check ook de stuuruitslag of dat soepel loopt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dit is inderdaad een "plaatje".
Stuurlint van boven naar onder is ook mooi.
Als je dan de foto's van "fabrieksfietsen" ziet.
Raar dat er bijna geen enkele fietsfabrikant in (wil?) slagen om het zo te doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Thnx daarom doe ik m'n onderhoud allemaal zelf.... als je soms het geknoei van de fietsenmakers ziet. En het gekke is : het kost niet eens extra tijd om het netjes te doen.
@woefdram; gewoon nieuwe kabels steken. Is zoveel malen netter dan oude kabels inkorten. Kans op corrosie in oude kabels is best aanwezig en beïnvloed de schakelwerking.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
En niet alle frames hebben de kabelinvoeren heel logisch zitten waardoor het niet altijd zo mooi lukt als bovenstaande voorbeeld.
Less is bore
-
- Forum-lid
Als de topic starter toch aan de slag gaat met zijn buitenkabels: wikkel het stuurlint minder ver richting de stuurpen. Dan kan de kabel eerder met de bocht naar beneden beginnen. Zie ook de foto rene.
Bedankt voor de informatie, en ja de voorem ging ik sws wat inkorten want die ziet er niet uit, maar heb de fiets zo gekochtrene schreef: ↑21 aug 2020 13:06 Ik zeg : te lang. Voorrem kabel sowieso. Schakelkabels lijken mij ook aan de lange kant.
Misschien vertekent de foto, maar als ik er een meetlat langs leg, zijn links en rechts dan wel gelijk ten opzichte van de stuurpen?
Vorsprung durch Pedantik