Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Hit and run gedrag

walter-
Forum-lid HC

walter- 21 aug 2020 23:04

Voel je niet verplicht om te reageren.

Maar ik wil wel begrijpen waarom je op een forum wel met de voeten vooruit tackelt maar in het echte leven dat niet blijkt te doen.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 21 aug 2020 23:07

Ah..... dat is je punt? Belgen moeten echt duidelijker communiceren. Misschien moeten we een vergadering beleggen... Ook in real life ben ik van de tackle. Maar was me even niet bewust van het feit dat je graag wil dat ik ook die ervaring hier deel. Die is niet anders dan hier. Ongemakkelijk, pijnlijk, met weinig winnaars.

Hoop dat je op deze manier dadelijk een beetje kan slapen. Kus.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 21 aug 2020 23:24

Het “echte leven” en een forum...
Euh? Voor mij zijn dat twee totaal verschillende dingen hoor!
Op een forum maak ik geen authentieke Catalaanse paella zoals ik dat zondag wel ga doen voor een aantal dorpelingen hier in Frankrijk. Dat geeft echt een totaal andere dynamiek dan wat berichten posten over een koers of een klim tandkransje alhier.

Mensen in de ogen kijken, genereus champagne schenken en lekker eten met elkaar is van een totaal andere orde dan louter tekstueel elkaar van informatie voorzien (of zelfs opinie delen in “het café”)

Als je die twee werelden met elkaar gaat verwarren of als je die twee gelijk aan elkaar schaart dan is er volgens mijn bescheiden mening toch iets mis aan het lopen in de sociale contacten.
Maar wellicht mis ik het huidige tijdsbeeld en is online contact de nieuwe standaard?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 22 aug 2020 00:03

Dat kan makkelijk in elkaar overlopen , hoor. Organiseer een forum rit en je weet meer wie er achter een nickname zit. Bij diverse gelegenheden heb ik sommige ontmoet. Ook al is het kort, je krijgt toch een beeld van iemand.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 22 aug 2020 00:15

Dat geloof ik graag. En dat is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe die twee werelden in elkaar kunne vloeien.
Ik heb dat zelf ook op een ander forum meegemaakt en dan krijg je toch weer een ander beeld van mensen. En soms wordt je beeld ook juist bevestigd maar dat terzijde..

Goeie tip! Een forummeeting :)
Ik zorg voor een paella en GG kan ook lekker koken dus lets go!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 aug 2020 01:21

Mijns inziens is dat "hit and run" gedrag eerder te vergelijken met de lokale fietsenwinkel: sommigen zijn vaste klant, anderen stappen binnen omdat ze een keer een stuurlintje nodig hebben of om te informeren of hun remblokjes al aan vervanging toe zijn. Volgens mij staat het mensen die gewoon eens een vraagje hebben over hun fiets toch net zo vrij om die vraag dan hier even te stellen zonder de verplichting een frequent forumbezoeker te worden. Of heb ik Joseba dan verkeerd begrepen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

RKN
Forum-lid

RKN 22 aug 2020 08:37

Enzzo schreef: 21 aug 2020 23:24 Als je die twee werelden met elkaar gaat verwarren of als je die twee gelijk aan elkaar schaart dan is er volgens mijn bescheiden mening toch iets mis aan het lopen in de sociale contacten.
Maar wellicht mis ik het huidige tijdsbeeld en is online contact de nieuwe standaard?
Maar dat zou geen verschil moeten maken in hoe men op elkaar reageert;
Ik zet op een forum geen teksten neer die ik in het echt niet in iemands gezicht zou zeggen. Het is in mijn ogen volkomen normaal dat je online op dezelfde manier met elkaar omgaat als in "real life"

Het is makkelijk om achter een nickname verscholen een harde opmerking te maken en het is ook makkelijk om te vergeten dat achter die andere nickname een "echt" persoon schuilgaat.

(wat niet betekent dat het altijd lief en aardig moet zijn ;))

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 22 aug 2020 08:49

timo2.0 schreef: 22 aug 2020 01:21 Mijns inziens is dat "hit and run" gedrag eerder te vergelijken met de lokale fietsenwinkel: sommigen zijn vaste klant, anderen stappen binnen omdat ze een keer een stuurlintje nodig hebben of om te informeren of hun remblokjes al aan vervanging toe zijn. Volgens mij staat het mensen die gewoon eens een vraagje hebben over hun fiets toch net zo vrij om die vraag dan hier even te stellen zonder de verplichting een frequent forumbezoeker te worden. Of heb ik Joseba dan verkeerd begrepen?
Hoewel vergelijkingen vaak mank gaan zou ik hit and run eerder zien als iemand die de LBS bezoekt, zich daar volledig laat voorlichten om vervolgens met die kennis op internet te bestellen wat hij nodig heeft.

walter-
Forum-lid HC

walter- 22 aug 2020 09:51

@Joseba; over hit en run gedrag mag jij nu wel een slotje zetten. Daar heb je alles al over gezegd. Voldoende mensen vinden het belangrijker dat nieuwe mensen vriendelijk bejegend worden. Je hebt hierover niets meer toe te voegen.

alien
Forum-lid

alien 22 aug 2020 10:05

Joseba schreef: 22 aug 2020 08:49Hoewel vergelijkingen vaak mank gaan zou ik hit and run eerder zien als iemand die de LBS bezoekt, zich daar volledig laat voorlichten om vervolgens met die kennis op internet te bestellen wat hij nodig heeft.
Om die vergelijking dan maar even door te trekken: jij bent in die situatie de vaste klant (níet de winkelier!) die meent andere klanten daar ongevraagd op te moeten aanspreken. Bij hun eerste bezoek. Niet wetend of het „hit and run“-gedrag van toepassing is. Ik ben benieuwd hoe een winkelier daarover zou denken, en wat het effect van zo’n ervaring op de bereidheid van klanten om de betreffende winkel nogmaals te bezoeken is.
Vorsprung durch Pedantik

alien
Forum-lid

alien 22 aug 2020 10:29

En om nog even daarop voort te borduren: een vluchtige analyse van je sneren in zgn. „hit and run“-topics wijst uit, dat je daar nauwelijks inhoudelijk wat bijdraagt. Vertaal dat ook even naar de analogie van de gezellige fietsenwinkel.
Vorsprung durch Pedantik

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 22 aug 2020 10:46

Zoals ik al zei. Analogieën gaan vaak mank. Mijn conclusie was eerder al dat ik me er beter niet aan kan storen en jullie beter je gang kan laten gaan met de eendagsvliegen. En Walter laat nog een keer zien hoe het anders kan.

Plaats reactie