Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Hit and run gedrag

alien
Forum-lid

alien 22 aug 2020 16:23

“Zoek”? Of: “eis”?
Vorsprung durch Pedantik

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 22 aug 2020 16:45

alien schreef: 22 aug 2020 16:23 “Zoek”? Of: “eis”?
Ik ben helemaal niet in een positie om iets te eisen. Bovendien, er staat toch ook "zoeken"?

walter-
Forum-lid HC

walter- 22 aug 2020 16:53

Wees toch eerljjk; het is toch eisen? Als je vermoedt dat je het niet krijgt gedraag je je als een bullebak. Dat is niet vragen -waarbij iemand vrij is terug te geven of niet- maar eisen.

Het is niet alleen bij "terugkrijgen" trouwens. Ook als een vraagstaart niet aan je kwaliteitseisen voldoet komt je bullebak naar boven (cfr vraagstaart fietsen in de auto).

Ik ben nog altijd benieuwd wat die man met zijn shifterindicatievraag fout zou gedaan hebben voor jou.
Het is al een hele vooruitgang dat je die vraagstaart niet verziekt.

Walter

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 22 aug 2020 17:05

Ik laat het vrijelijk interpreteren van mijn beweegredenen maar even voor jullie rekening. Nogmaals, ik ben niet in een positie om iets te eisen. Ik weet niet of hij iets "fout" doet want er zijn klaarblijkelijk geen criteria. Zonder je voor te stellen of te groeten plompverloren een vraag stellen als eerste post vind ik persoonlijk niet heel netjes. Net zo min als na afloop niet even terugkoppelen. Nog los van het feit of mensen überhaupt nog terugkomen. Mogen jullie anders over denken. Hoop dat er wel ruimte is voor een andere mening?

Voorts denk ik dat jullie iets doorschieten in de opgezette heksenjacht. Waar was ik een "bullebak"? Heb ik nieuwe leden hier tot op de grond toe afgefakkeld o.i.d. ? Persoonlijk op de man beledigd? De manier waarop jullie momenteel bezig zijn (aannames doen, vrije interpretaties, de mond snoeren met "niets meer toe te voegen") vind ik heel wat lomper dan ik mij überhaupt hebt opgesteld. Maar ik zal het wel verdiend hebben, dus tik me maar op de vingers en lees me de les maar eens goed. Of houdt me een spiegel voor (kijk er zelf ook even in). Hoop dat het oplucht.

P.S. dit gaat natuurlijk volledig offtopic. Open dan een Joseba Heksenjacht topic. Gaan we daar wel verder over mijn belachelijke gedrag met het psychologenduo walter- en alien :like:

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 23 aug 2020 18:47

Ik dacht dat Walter een goeiige Belg was , niet boos te krijgen, maar hier laat ie zien dat er met hem niet valt te spotten, u bent gewaarschuwd...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

walter-
Forum-lid HC

walter- 23 aug 2020 19:53

Als die robin hood in mij naar boven komt valt het nogal tegen. Maar ook weer makkelijk te temmen.

rikkert
Forum-lid

rikkert 24 aug 2020 09:39

Dit topic komt in de ignore-lijst. #doeslief
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

mistraller
Forum-lid

mistraller 27 aug 2020 09:51

Ik heb niet alle posts in dit topic gelezen, maar hetgeen hier beschreven is, is toch vrij normaal op de meeste forums? Ik ben zelf zeer actief op het Tweakers forum, en dan met name in de fiets topics. Verder ben ik technisch beheerder op het publieke forum van mijn bedrijf.
Hier heb ik amper posts, omdat ik tot voor kort alleen maar lezer was. Ook op tweakers is te zien dat met name in de technische subfora of verzameltopics, 1x een vraag wordt gesteld, waarbij de vraagsteller na afronding van de vraag weer verdwijnt. Nu is tweakers natuurlijk wel een slag groter, en wordt vrij zwaar gemodereerd. Bij vragen wordt altijd de stelregel gebruikt dat je een goede topicstarter (probleemomschrijving; wat heb je zelf al ondernomen en wat verwacht je van forumleden) dient te posten, anders wordt het topic gesloten. Dat werkt al jaren heel goed. Ik denk dat wat ook nog speelt, is dat als je plezierig op de fiets zit, je dan helemaal niet de behoefte hebt om op het forum actief te zijn.
Zo ben ik bij vlagen actief op het Skoda forum, maar sinds mijn laatste 2 auto's kom ik er alleen nog maar als ik problemen heb of toe ben aan een nieuwe auto.
Het topic waar het hier in eerste instantie om ging, lijkt me dan ook niks mee toch? Er wordt een nette vraag gesteld, beantwoord en er komt een terugmelding. Topic zal vanzelf naar beneden zakken, en vraagsteller wordt niet afgeschrikt door te strenge richtlijnen. Ook commercieel van belang omdat je als forum ook wel traffic wilt trekken, want dat komt je reclame inkomsten ten goede. Een vriendelijk forum helpt daarbij.

walter-
Forum-lid HC

walter- 29 aug 2020 20:02

Joseba schreef: 22 aug 2020 11:17 ....

Maar misschien kan jij dat beter dan ik... Hier een kans: viewtopic.php?f=12&t=93441

Benieuwd of je TS aan het forum kan binden met een constructieve empatische houding. Zonder voorstellen of groet met het eigenbelang binnen komen vallen. Het zal echt aan mij liggen.
En wat is nu het nut van jouw bijdrage aan die vraagstaart?
Wil je echt weten of die man zijn probleem is opgelost?

Walter

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 29 aug 2020 21:17

walter- schreef: 29 aug 2020 20:02
En wat is nu het nut van jouw bijdrage aan die vraagstaart?
Wil je echt weten of die man zijn probleem is opgelost?

Walter
Tweeledig. Ja, ik wil wel weten of het probleem nu is verholpen en hoe, zeker gezien het aantal handreikingen. En daarnaast probeer ik te toetsen of jouw open en constructieve reacties nu leiden tot een ander resultaat dan ik op voorhand verwachtte.

walter-
Forum-lid HC

walter- 29 aug 2020 23:07

En hoe zou je zelf op zo een vraag reageren? Iemand iemand vraagt je iets, maar eigenlijk wil die gewoon weten of dat je aan zijn standaarden voor flink gedrag voldoet. Dit draagt nergens iets aan bij. En over hit en run gedrag weet je ondertussen hoe mensen denken. Dit is dus hier jouw speeltuin om menselijk gedrag te bestuderen? Lijkt me beter dat je dat doet in de echte wereld.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 29 aug 2020 23:26

Hier een mooi voorbeeld van hoe het ook kan:
viewtopic.php?f=11&t=93515
Eerste bericht, bescheiden opstelling, gerichte vraag en duidelijk maken dat de structuur van dit forum zich niet helemaal leent om altijd de juiste vraag in de juiste rubriek te posten. Echt super goed vind ik!!

@Walter-
Je bent nu wel een beetje te ver door aan het drammen vind ik. Jouw psychologie van de de koude grond die louter en alleen gericht is op Joseba voegt verder niets toe aan de algemeenheid van dit forum. Misschien is het een idee om de persoonlijke strijd te staken en verder te kijken naar wat het verschil is tussen mensen die even snel wat info komen scoren en mensen die ook nog iets bij te dragen hebben aan het forum na hun eerste post. Want dat is volgens mij de essentie van dit topic.....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie