Di2
Heb ik ook 1 keer gehad, bleek toen de junction in het BB te zijn. Blijkbaar bleef er water in het BB staan en dat had de junction niet graag. Deze vervangen, nadat ik de stappen van Lcsmet had doorlopen en alle andere onderdelen had uitgesloten, nu geen probleem meer.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40152
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als ik een Di2 systeem met een EW-rs910 (stuurplug) aan wil leggen en dan zo cleam mogelijk naar de ingang van het frame wil gaan, hoe doe ik dat het beste?
Mijn gedachte was als volgt:
In het stuur:
Linkershifter->kabel naar rechter shifter->R-shifter via 2e poort naar rs910.
Naar frame:
2e poort rs910 lange kabel met krimpkous langs remkabel naar frame (ik heb een passend afdekplaatje voor rem+di2 kabel op frame).
Echter, met de langste kabel (140cm) kom ik niet van stuureind tot bottom bracket waar je de 4-weg junction ( SM-JC41) wilt hebben.
Hoe los ik dat het handigst op?
Edit:
Bedragen toegevoegd;
Even met de prijzen van Mantel:
Shifter: €479
Achter derr: €464
Voor derr: €326
Accu: €143
Rs910: €100
4 poort: €33
Kabel in stuur: €25
Kabel accu: €25
Kabel vd: €25
Kabel ad: €25
Kabel frame: €25
Lader: 85
Totaal: €1337
Mis ik nu ergens iets? Voelt zo goedkoop tov upgrade kits etc.
Mijn gedachte was als volgt:
In het stuur:
Linkershifter->kabel naar rechter shifter->R-shifter via 2e poort naar rs910.
Naar frame:
2e poort rs910 lange kabel met krimpkous langs remkabel naar frame (ik heb een passend afdekplaatje voor rem+di2 kabel op frame).
Echter, met de langste kabel (140cm) kom ik niet van stuureind tot bottom bracket waar je de 4-weg junction ( SM-JC41) wilt hebben.
Hoe los ik dat het handigst op?
Edit:
Bedragen toegevoegd;
Even met de prijzen van Mantel:
Shifter: €479
Achter derr: €464
Voor derr: €326
Accu: €143
Rs910: €100
4 poort: €33
Kabel in stuur: €25
Kabel accu: €25
Kabel vd: €25
Kabel ad: €25
Kabel frame: €25
Lader: 85
Totaal: €1337
Mis ik nu ergens iets? Voelt zo goedkoop tov upgrade kits etc.
Less is bore
Je wilt toch een D-fly, dus steek die in het balhoofd, lange kabel naar junction in BB en kortere kabel naar het stuurplug (RS910), zo kan de kabel eventueel ook makkelijker los (vooral van belang als alle kabels intern lopen en het balhoofdlager vervangen moet worden)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40152
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb geen kabels in balhoofd op de V1-r.
Die kabel gaat dus met de remkabel mee het frame in bij de schuine buis.
Ik zou ook daar direct achter de D-fly kunnen doen en dan vanaf daar korte kabel naar junction bij bb.
Maar qua onderdelen klopt mijn huiswerk verder?
Vind het namelijk vreemd dat ik met losse onderdelen goedkoper uit kom dan een upgrade kitje.
Die kabel gaat dus met de remkabel mee het frame in bij de schuine buis.
Ik zou ook daar direct achter de D-fly kunnen doen en dan vanaf daar korte kabel naar junction bij bb.
Maar qua onderdelen klopt mijn huiswerk verder?
Vind het namelijk vreemd dat ik met losse onderdelen goedkoper uit kom dan een upgrade kitje.
Less is bore
upgrade kits zonder remmen kosten minder dan jouw optelsom dus ik denk dat je de mist in gaat met de de vergelijking die je maakt?daniel1975 schreef: ↑23 aug 2020 09:26 Totaal: €1337
Mis ik nu ergens iets? Voelt zo goedkoop tov upgrade kits etc.
Zo kan het.daniel1975 schreef: ↑23 aug 2020 15:21 Ik heb geen kabels in balhoofd op de V1-r.
Die kabel gaat dus met de remkabel mee het frame in bij de schuine buis.
Ik zou ook daar direct achter de D-fly kunnen doen en dan vanaf daar korte kabel naar junction bij bb.
Maar qua onderdelen klopt mijn huiswerk verder?
Vind het namelijk vreemd dat ik met losse onderdelen goedkoper uit kom dan een upgrade kitje.
Onderdelen kloppen ook. Enkel de remmen, trapstel, ketting en cassette ontbreken om het een volledige groep te maken (vooral dat trapstel is erg duur)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40152
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Upgrade kits zijn toch altijd zonder remmen?BartNL schreef: ↑23 aug 2020 16:50upgrade kits zonder remmen kosten minder dan jouw optelsom dus ik denk dat je de mist in gaat met de de vergelijking die je maakt?daniel1975 schreef: ↑23 aug 2020 09:26 Totaal: €1337
Mis ik nu ergens iets? Voelt zo goedkoop tov upgrade kits etc.
Heb je een linkje van een Dura Ace kit dan voor minder dan wat ik heb berekend? Ik kan het namelijk echt niet vinden. En ik heb aardig wat shops afgestruind.
Beter dan dit heb ik ze niet gezien, en dan mist hier nog de rs910.
https://www.merlincycles.com/shimano-du ... 01034.html
Less is bore
En als je de Ultegra R8050 Di2 short cage neemt kom je zelfs net boven de € 1000 uit.!
https://www.merlincycles.com/shimano-ul ... source=PHG
https://www.merlincycles.com/shimano-ul ... source=PHG
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40152
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Volgens mij zoek ik geen Ultegra
Less is bore
Er bestaat ook een 1600mm kabel. Volgens de officiele documentatie is die alleen geschikt voor e-bikes, maar Shimano zelf zegt dat het waarschijnlijk wel kan.daniel1975 schreef: ↑23 aug 2020 09:26 Als ik een Di2 systeem met een EW-rs910 (stuurplug) aan wil leggen en dan zo cleam mogelijk naar de ingang van het frame wil gaan, hoe doe ik dat het beste?
Mijn gedachte was als volgt:
In het stuur:
Linkershifter->kabel naar rechter shifter->R-shifter via 2e poort naar rs910.
Naar frame:
2e poort rs910 lange kabel met krimpkous langs remkabel naar frame (ik heb een passend afdekplaatje voor rem+di2 kabel op frame).
Echter, met de langste kabel (140cm) kom ik niet van stuureind tot bottom bracket waar je de 4-weg junction ( SM-JC41) wilt hebben.
Hoe los ik dat het handigst op?
Is ook gek als dat niet zou kunnen, want de totale afstand van mijn eigen EW-RS910 tot de accu is al 2005mm (en de afstand van mijn linker shifter tot de accu zal zo'n 2500mm zijn). Ik heb een setje 1600mm kabels besteld en SM-JC41s om te experimenteren hoe lang je nou echt kunt gaan
Mijn eigen layout is overigens (alles door het stuur):
Yep - alleen de SW-R610 is bijzonder, verder werkt alles in alles (m.u.v. 7970).
https://d104voyrhl640v.cloudfront.net/2 ... -00-EN.pdf
https://d104voyrhl640v.cloudfront.net/2 ... -00-EN.pdf