Deuk in velg
Ik zit hier met eenzelfde probleem: bij het tubeless proberen te maken van mijn Zipp course 30 DISC kwam ik er achter dat er in mijn achterwiel meerdere deuken zitten.
Nooit eerder gemerkt tijdens het rijden toen ik reed met continental gp5000 en binnenband.
Valt hier nog wat aan te doen?
Nooit eerder gemerkt tijdens het rijden toen ik reed met continental gp5000 en binnenband.
Valt hier nog wat aan te doen?
Als je tijdens het rijden niks merkt, zou ik er niks aan doen....
Tubeless zal vemoedelijk moeilijk worden
Uitbuigen geeft altijd risico van scheuren en dat is dan einde velg.
Tubeless zal vemoedelijk moeilijk worden
Uitbuigen geeft altijd risico van scheuren en dat is dan einde velg.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
zijn niet de sterkste velgen, als je de banden er met teveel kracht dmv. hevels op "wringt" kun je dit krijgen. Een beetje verbuigen kan nog wel maar deze velg zou bij mij met een wijde boog de metaalcontainer ingaan.....
Bedoel je dat deze wielen erom bekend staan dat de velg zwak is?sharkman113 schreef: ↑08 sep 2020 22:59 zijn niet de sterkste velgen, als je de banden er met teveel kracht dmv. hevels op "wringt" kun je dit krijgen. Een beetje verbuigen kan nog wel maar deze velg zou bij mij met een wijde boog de metaalcontainer ingaan.....
De wielen zijn in januari van dit jaar gekocht dus nog niet oud. Geen idee hoe de deuken erin zijn gekomen (alleen het achterwiel) maar ik ga wel een bericht naar de winkel sturen, waarschijnlijk tegen beter weten in. Maar niet geschoten is altijd mis
Het lijkt erop dat je met de achterwiel (ongemerkt) tussen twee betonplaten o.i.d. bent terecht gekomen tijdens het fietsen waardoor de velg die deuken heeft opgelopen. In ieder geval komt het niet vanzelf als de fiets geparkeerd staat in de garagebox.
Verder denk ik dat je met beleid en goed gereedschap de velg wel weer kan rechten. Tenslotte worden aluminium velgen ook koud gewalst/getrokken tot het juiste profiel voordat ze rond worden gewalst. Misschien kan iemand die verstand heeft van koud forceren je daarmee helpen.
Verder denk ik dat je met beleid en goed gereedschap de velg wel weer kan rechten. Tenslotte worden aluminium velgen ook koud gewalst/getrokken tot het juiste profiel voordat ze rond worden gewalst. Misschien kan iemand die verstand heeft van koud forceren je daarmee helpen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Om even terug te komen op bovenstaande:
De Zipp 30course wielset heeft de hele winter in de schuur gestaan maar ik zou 'm toch wel willen gebruiken als extra wielset op de gravelbike.
Omdat het voorwiel nog in perfecte staat is, evenals de achternaaf en spaken, zou ik een nieuw achterwiel willen laten spaken. Heeft iemand tips waar ik een soortgelijk wiel zou kunnen laten spaken?
Ik kom zelf uit Utrecht, het zou fijn zijn als ik dat ergens in de buurt zou kunnen laten doen.
Vlechtservice heb I kwel naar gekeken maar op hun site kon ik geen geschikte velgen vinden.
De Zipp 30course wielset heeft de hele winter in de schuur gestaan maar ik zou 'm toch wel willen gebruiken als extra wielset op de gravelbike.
Omdat het voorwiel nog in perfecte staat is, evenals de achternaaf en spaken, zou ik een nieuw achterwiel willen laten spaken. Heeft iemand tips waar ik een soortgelijk wiel zou kunnen laten spaken?
Ik kom zelf uit Utrecht, het zou fijn zijn als ik dat ergens in de buurt zou kunnen laten doen.
Vlechtservice heb I kwel naar gekeken maar op hun site kon ik geen geschikte velgen vinden.