Mooie sportwatch
-
- Forum-lid HC
Op Tweakers loopt ook een heel uitgebreid topic over smartwatches. Grote kans dat al je vragen daar al een keer voorbij gekomen zijn: Het grote sporthorloge met GPS topic.
Mijn conclusie na vorig jaar een smartwatch gekocht te hebben; een Garmin Edge fietscomputer doet eigenlijk alles wat je nodig bent als wielrenner. Een smartwatch is niet meer dan een gezondheidstracker voor mij, maar dat kan de meest simpele Fitbit van een paar tientjes ook. Ik heb een VivoActive 3, maar dat blijkt al ruim overkill te zijn.
Als je een beetje gaat lezen denk je al snel dat je een Fenix 6X Pro nodig hebt, terwijl de realiteit vaak is dat je favoriete hobby Netflixen op de bank is en je voor navigatie Google Maps op je telefoon gebruikt. Voor wielrennen is een Fenix dan weer suboptimaal en ben je veel beter af met een Edge 820 voor een derde van de prijs.
Mijn conclusie na vorig jaar een smartwatch gekocht te hebben; een Garmin Edge fietscomputer doet eigenlijk alles wat je nodig bent als wielrenner. Een smartwatch is niet meer dan een gezondheidstracker voor mij, maar dat kan de meest simpele Fitbit van een paar tientjes ook. Ik heb een VivoActive 3, maar dat blijkt al ruim overkill te zijn.
Als je een beetje gaat lezen denk je al snel dat je een Fenix 6X Pro nodig hebt, terwijl de realiteit vaak is dat je favoriete hobby Netflixen op de bank is en je voor navigatie Google Maps op je telefoon gebruikt. Voor wielrennen is een Fenix dan weer suboptimaal en ben je veel beter af met een Edge 820 voor een derde van de prijs.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Een horloge wordt interessant als je ook aan hardlopen en/of zwemmen (of golf, want kennelijk is dat iets mega specifieks voor Garmin) .,. doet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Zoals gezegd zelfs de VivoActive 3 heeft al meer dan genoeg functies voor de fietser. Bijkomend voordeel is dat het ding er nog als een normaal horloge uit ziet.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Ik dacht dus dat Amclassic een plaatje van een kinderhorloge plaatste. Blijkt dat ding een factor 50000(!! geen tikfout) keer zo duur te zijn als ik dacht.
On topic: een rooie
On topic: een rooie
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik verkies toch ook nog altijd de Edge op het stuur voor het fietsen.
Ik heb er wel al aan gedacht om ook een sporthorloge te kopen voor gezondheidsstatistieken. Aangezien ik ook wel eens ga hiken in de bergen kom ik dan ook uit bij een Fenix, maar die is zo duur, heeft veel te veel features die ik nooit gebruik. Om dan zoveel geld te gaan geven aan iets dat je een of twee weken per jaar nodig hebt. Dat heb ik er niet voor over.
Eigenlijk zou je iets moeten hebben in de vorm van een Vivosport, die je dan liefst ook maar 1x per jaar moet opladen.
Ik heb er wel al aan gedacht om ook een sporthorloge te kopen voor gezondheidsstatistieken. Aangezien ik ook wel eens ga hiken in de bergen kom ik dan ook uit bij een Fenix, maar die is zo duur, heeft veel te veel features die ik nooit gebruik. Om dan zoveel geld te gaan geven aan iets dat je een of twee weken per jaar nodig hebt. Dat heb ik er niet voor over.
Eigenlijk zou je iets moeten hebben in de vorm van een Vivosport, die je dan liefst ook maar 1x per jaar moet opladen.
Voor hikes neem ik altijd mijn edge 530 mee. Daar zet ik ook de route op uit, zowel handig om de weg te vinden als om te weten hoe ver het nog naar de top is
Oh ja, on topic: een blauwe is ook mooi natuurlijk
Oh ja, on topic: een blauwe is ook mooi natuurlijk
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Ben ik het niet helemaal mee eens, want navigeren kan ie niet. En op je arm kijken is minder handig dan op je stuur. Mocht je serieus gaan fietsen; cadanssensor wordt ondersteund, maar een powermeter niet. Hij is wel stylish genoeg voor dagelijks gebruik inderdaad. (Zeker als je er je bandje op aanpast; ik heb er een RVS aan gemaakt)
VA3 of aanverwant is wél een vooruitgang tov tracken met je telefoon.
@53x11 met hikes gebruik ik (voor navigeren) wél weer de telefoon. Met OsmAnd(+), offline maps met hoogtelijnen werkt dat ideaal. Voor de tracking gebruik ik dan de VA3.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ze zijn duur maar toch ook weer niet zo duur als jij doet uitschijnen. Voor 2 a 3 Euro koop je echt geen smart/sporthorloge.
Je hebt dit horloge in veel verschillende uitvoeringen, behalve "goedkope".
While its $120,500 price point will ensure the RM 67-02 remains more of an idea than a reality for most watch enthusiasts, even if I can't have one, I do like that such watches exist. Richard Mille is an unapologetically modern endeavor in a world of vintage-inspired design and old-school thinking. Bold, tech-forward, and always delightfully high-end, these three new versions are strong additions to the RM 67-02 line up and offer a more subdued take on the lightest of automatic offerings from Richard Mille.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dat hangt er vanaf of je in 1 keer raak grijpt op de kermis met je grijpertje
Puur snobisme kost wat zullen we maar zeggen
On topic: Zo'n Richard Mille is behalve heul duur ook vrij lelijk. Die zou ik niet kopen.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Ik heb nu ff gekeken en zie dat garmin vivoactive een hele goeie is en de drie ook wel wat goedkoper is. ik zie ook dat ie laatst wat goedkoper was.https://knibble.nl/smartwatch/garmin/vivoactive-3-3
Dus ik denk dat ik deze haal als ie weer in de korting is. Of mis ik wat dingen? hoor het graag.
Eric
Dus ik denk dat ik deze haal als ie weer in de korting is. Of mis ik wat dingen? hoor het graag.
Eric
Was paar maand geleden voor €149,- in de aanbieding bij Lidl. Kennelijk wilde Garmin er vanaf. Waarschijnlijk door de introductie van de VivoActive4
Ik heb trouwens sinds een paar maand een uiterst irritant probleem met de VivoActive3. Niet dat ik het topic wil kapen maar wil 't wel hebben opgemerkt.
Mijn Vivoactive3 heeft heel lang gewoon goed gewerkt maar sinds een paar maand krijg ik telkens de/een 6-cijferige Bluetooth pairing code in beeld. Als mijn telefoon maar iets te lang buiten bereik is, krijg ik die melding. Telkens een andere code. Moet ik steeds wegdrukken. Kom de telefoon weer in de buurt, dan werkt alles weer en is er 'gewoon' een connectie (zonder dat ik heb moeten pairen) Nadeel van dit gedoe is ook dat de schermverlichting steeds aangaat en daardoor de batterij snel leeg.
Heen en weer mailen met Garmin lever niks op. Stomme opmerkingen van de kant van Garmin (bijv. suggesties die ik al lang heb uitgevoerd omdat het in de handleiding staat) Is vreselijk irritant. Op dit moment ligt de bal bij de leverancier. Zit al meer dan een maand op een oplossing te wachten. Voorlopig zet ik de verbinding met de telefoon uit en slechts aan als ik 'em nodig heb.
Moraal van dit verhaal: het is een functionele smart-watch die er fatsoenlijk uitziet en precies doet wat 'ie moet doen maar nu effe niet ...
Ik heb trouwens sinds een paar maand een uiterst irritant probleem met de VivoActive3. Niet dat ik het topic wil kapen maar wil 't wel hebben opgemerkt.
Mijn Vivoactive3 heeft heel lang gewoon goed gewerkt maar sinds een paar maand krijg ik telkens de/een 6-cijferige Bluetooth pairing code in beeld. Als mijn telefoon maar iets te lang buiten bereik is, krijg ik die melding. Telkens een andere code. Moet ik steeds wegdrukken. Kom de telefoon weer in de buurt, dan werkt alles weer en is er 'gewoon' een connectie (zonder dat ik heb moeten pairen) Nadeel van dit gedoe is ook dat de schermverlichting steeds aangaat en daardoor de batterij snel leeg.
Heen en weer mailen met Garmin lever niks op. Stomme opmerkingen van de kant van Garmin (bijv. suggesties die ik al lang heb uitgevoerd omdat het in de handleiding staat) Is vreselijk irritant. Op dit moment ligt de bal bij de leverancier. Zit al meer dan een maand op een oplossing te wachten. Voorlopig zet ik de verbinding met de telefoon uit en slechts aan als ik 'em nodig heb.
Moraal van dit verhaal: het is een functionele smart-watch die er fatsoenlijk uitziet en precies doet wat 'ie moet doen maar nu effe niet ...
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De Vivoactive 3 kost bij Decathlon 159 Euro, de shops in jouw zoekpagina zijn allemaal duurder.EricJasman schreef: ↑01 sep 2020 19:40 Ik heb nu ff gekeken en zie dat garmin vivoactive een hele goeie is en de drie ook wel wat goedkoper is. ................
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend