Ik heb er mee gereden en heb totaal geen moeite met de zithouding. Kreeg echter het idee dat ik niet goed bij de remgrepen kon komen. Daardoor zat ik mijzelf druk te maken dat dit misschien niet de juiste framemaat voor mij is. Maar denk dat het eerder komt door een verkeerde stuur stand, remgrepen die wellicht niet goed afgesteld staat of het zadel.rikkert schreef: ↑02 sep 2020 08:11Just my 2 cents, als ik je fiets zo zie:zer0 schreef: ↑01 sep 2020 20:51Ik ga naar een winkel om mijzelf goed op de fiets te laten zetten ( nog geen professionele bikefit) . Heb al contact gehad met deze winkel zij verkopen enkel racefietsen en doen ook bikefits maar vinden het geen probleem om even te kijken hoe ik nu zit en wat kleine aanpassingen te maken. Voor de duidelijkheid, ik heb deze fiets online gekocht vanwege de slechte verkrijgbaarheid. Dus zit nu zelf te rommelen met het stuur en de zadelhoogte etc maar moet zeggen dat is erg lastig om zelf te doen als je net begint aan een racefiets. ( Heb hiervoor gereden op een Merida speeder 300, wat enigszins de geometrie van een racefiets heeft maar met een recht stuur) .chris80 schreef: ↑01 sep 2020 18:42
Theoretisch zou die moeten passen, maar elk lichaam is anders en de TCR is best een racy model. Wat je zou kunnen proberen is er een kortere stuurpen opzetten. Ook zou je er extra spacers op kunnen zetten (mits dat kan).
En als die echt te lang is evt maat een Defy kijken..
Ik heb het gevoel dat mijn fiets gewoon niet juist op mij staat ingesteld. Ik heb weinig kennis hiervan. Dat de TCR een racy geometrie heeft ben ik van bewust dat wist ik al toen ik hem kocht. Het is geen endurance fiets natuurlijk.
Advies van Giant :
M 171 cm to 181 cm
ML 177 cm to 187 cm
Heb nu ML dus zou je zeggen daar val ik mooi tussen in met mijn 1,81m.
Ik moet uiteraard ook wennen aan deze zithouding.
Zover ik weet heb ik geen bijzonder lange benen of romp. Vrij gemiddeld . Beenlengte ongeveer 81,5 cm.
Ik ga me maar eens goed laten adviseren want kan bijna niet geloven dat deze fiets te groot voor mij is.
Het betreft de TCR Advanced 1+ Disc pro compact om precies te zijn met een carbon wielset
- kleiner lijkt me niet: je hebt al vrij veel spacers, dat worden er alleen maar meer
- je stuur staat echt in een hele rare stand, die zou ik eerst een goed zetten
- als je dan nog te gestrekt zit, kortere stuurpen
- als je dan nog te gestrekt zit, zadel naar voren, evt een pen zonder setback
Als ik fiets nu zo zie lijk een M/L van hetzelfde type geen goed idee...
Ik zou trouwens mijn bidonhouder op de schuine buis doen. Wel een mooie fiets trouwens.
Over het stuur gesproken kun je uitleggen hoe die moet staan ?