Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek , Specialized of....?

BartNL
Forum-lid

BartNL 03 sep 2020 14:03

met jou uitgangspunten zou ik bij een paar lokale verkopers gaan kijken. Je komt dan vast wel fietsen tegen die het helemaal voor je zijn. Persoonlijk heb ik vaak meer met de verkoper dan met het merk van de fiets. Zo heb ik qua idee eigenlijk een hekel aan Specialized maar wanneer ik de winkel in Apeldoorn binnenloop zou ik daar zo maar een racefiets kunnen kopen 🤔

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 03 sep 2020 14:15

sebazzk schreef: 03 sep 2020 06:58
Volgens mijn meting heb ik een stack/reach verhouding van 610/430 op mijn huidige fiets.
..........

Gaat me niet om het geld, gaat mij erom dat ik een fijne fiets heb, waar ik onbezorgd weer een aantal jaren vooruit kan!
......
Ik begrijp uit alle reacties dat de Trek bij iedereen de voorkeur heeft, maar niet met gegronde redenen en de kleur stelling op de Trek wordt ik tot nu toe niet warm van
Waarom kijk je naar een fiets met endurance geometrie?
Met de maten van je huidige fiets in het achterhoofd zou jij zo maar eens beter kunnen passen op een Trek Emonda.

Je hebt gelijk dat je in eerste instantie naar een fijne en vooral passende fiets kijkt. Goedkoop mag naderhand niet verworden tot een slechte koop.

Toch vind je "value for money" ook belangrijk., daarom dat ik even de kortingspercentages op de andere fietsen meegeef, dan komen die qua value for money niet slechter uit.

Kwalitatief zullen alle fietsen elkaar niet zo veel ontlopen.
Ik heb een Roubaix Sport (met Zertz) gehad, heb proef gereden op een Roubaix met Future schock, wat mij niet beviel, en ben nu aan mijn derde Trek Domane toe.
De Domane geeft mij een veel beter gevoel en op een Trek krijg je bovendien levenslange garantie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

sebazzk
Forum-lid

sebazzk 03 sep 2020 14:59

Lcsmet schreef: 03 sep 2020 14:15
sebazzk schreef: 03 sep 2020 06:58
Volgens mijn meting heb ik een stack/reach verhouding van 610/430 op mijn huidige fiets.
..........

Gaat me niet om het geld, gaat mij erom dat ik een fijne fiets heb, waar ik onbezorgd weer een aantal jaren vooruit kan!
......
Ik begrijp uit alle reacties dat de Trek bij iedereen de voorkeur heeft, maar niet met gegronde redenen en de kleur stelling op de Trek wordt ik tot nu toe niet warm van
Waarom kijk je naar een fiets met endurance geometrie?
Met de maten van je huidige fiets in het achterhoofd zou jij zo maar eens beter kunnen passen op een Trek Emonda.

Je hebt gelijk dat je in eerste instantie naar een fijne en vooral passende fiets kijkt. Goedkoop mag naderhand niet verworden tot een slechte koop.

Toch vind je "value for money" ook belangrijk., daarom dat ik even de kortingspercentages op de andere fietsen meegeef, dan komen die qua value for money niet slechter uit.

Kwalitatief zullen alle fietsen elkaar niet zo veel ontlopen.
Ik heb een Roubaix Sport (met Zertz) gehad, heb proef gereden op een Roubaix met Future schock, wat mij niet beviel, en ben nu aan mijn derde Trek Domane toe.
De Domane geeft mij een veel beter gevoel en op een Trek krijg je bovendien levenslange garantie.
Heeft Specialized ook geen lifetime garantie? Of lees ik dat verkeerd

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 03 sep 2020 15:04

sebazzk schreef: 03 sep 2020 14:59 Heeft Specialized ook geen lifetime garantie? Of lees ik dat verkeerd
Je hebt het niet verkeerd gelezen.
GARANTIEVOORWAARDEN

Bij Specialized is het principe “The Rider is the Boss”. Ons doel is om onze rijders te voorzien van de meest innovatie fietsproducten ter wereld en om daarnaast achter de producten te staan die we verkopen. Om deze reden bieden we u graag een van de meest royale en rijvriendelijke garantievoorwaarden.

We staan altijd achter onze frames. Dit betekent dat we een levenslange garantie bieden op structurele defecten in materiaal of vakmanschap op ALLE Specialized frames en vorken. Dit is inclusief de seatstays en chainstays op full-suspension fietsen.
Andere Specialized producten (evenals framelak en afbeeldingen) hebben een garantie van 2 jaar. Turbo batterijen hebben een garantie van 2 jaar of 300 laadcycli.
Als u de tweede of de daaropvolgende eigenaar bent van een Specialized of Roval product, dan komt u in aanmerking voor een garantie van 2 jaar vanaf de datum waarop het product oorspronkelijk gekocht is.
Hieronder staat ons volledige beleid met algemene voorwaarden beschreven. Het is verstandig om dit beleid goed door te lezen. Het is van toepassing op alle Specialized producten die na 1 juli 2018 gekocht zijn.
Bron: https://www.specialized.com/be/nl/warranty
Nothing to defend

Bloempie
Forum-lid

Bloempie 03 sep 2020 20:30

bash schreef: 27 aug 2020 15:29 Ik heb zojuist -na 9 jaar op een Bulls Desert Falcon 64cm- mezelf getracteerd op een Canyon Endurace SL disc 7.0. Qua afmetingen zou die voor mij precies comfortabel genoeg, moeten zijn zonder veel te rechtop te zitten. (Hij wordt november geleverd) Misschien is dat een optie? O ja, ik ben 1.99m en 99kg zwaar.
Ik ben ongeveer net zolang en zwaar, welke maat heb je gekozen? 2xl?
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

sebazzk
Forum-lid

sebazzk 30 sep 2020 10:24

Bedankt voor al jullie hulp en meningen, maar de beslissing is gemaakt:

Roubaix Sport 61cm in het zwart besteld
Levering eind december :(

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 sep 2020 14:45

sebazzk schreef: 03 sep 2020 06:58 .........Ik begrijp uit alle reacties dat de Trek bij iedereen de voorkeur heeft, ..............
sebazzk schreef: 30 sep 2020 10:24 .Roubaix Sport 61cm in het zwart besteld
...........
Je vraag posten en uiteindelijk je eigen zin doen.
Groot gelijk. :)
Nothing to defend

sebazzk
Forum-lid

sebazzk 30 sep 2020 14:47

Lcsmet schreef: 30 sep 2020 14:45
sebazzk schreef: 03 sep 2020 06:58 .........Ik begrijp uit alle reacties dat de Trek bij iedereen de voorkeur heeft, ..............
sebazzk schreef: 30 sep 2020 10:24 .Roubaix Sport 61cm in het zwart besteld
...........
Je vraag posten en uiteindelijk je eigen zin doen.
Groot gelijk. :)
zo kun je het wel zien, maar ook na veel advies in gewonnen te hebben bij de bikeshop's
hoop ik hiermee een wel overwogen keuze gemaakt te hebben!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 sep 2020 14:51

sebazzk schreef: 30 sep 2020 14:47 ......
zo kun je het wel zien, maar ook na veel advies in gewonnen te hebben bij de bikeshop's
Zijn er dan shops die zowel Trek als Specialized verkopen?
Nothing to defend

sebazzk
Forum-lid

sebazzk 30 sep 2020 17:33

Lcsmet schreef: 30 sep 2020 14:51
sebazzk schreef: 30 sep 2020 14:47 ......
Zijn er dan shops die zowel Trek als Specialized verkopen?
Jazeker!!

Meindert in Hardegaryp (friesland)

Jdwil
Forum-lid

Jdwil 04 okt 2020 11:22

Goedemorgen,
Ik ben ook aan het kijken naar een endurance model, ik heb wat klachten en daarom een fietskettingslot laten doen, waar uit kwam dat ik beter op een endurance model pas dan op mijn huidige canyon aerorad. Zit veel te diep.
Nu ben ik uitgekomen op Canyon Ultimate of endurance, Trek Domane Sl of Scott Addict 10.
Bovenstaande fietsen zitten een beetje in dezelfde prijsklasse, allemaal met hun plussen en minnen.
Prijs/kwaliteit is ook belangrijk natuurlijk. De Trek vind ik wel erg mooi. Waar leveren ze die met de 25% korting waar jullie het over hebben?

BartNL
Forum-lid

BartNL 04 okt 2020 12:31

Jdwil schreef: 04 okt 2020 11:22 ...de 25% korting waar jullie.....
die korting krijg je pas wanneer je hier 10254 of meer posts hebt gedaan ;)

Plaats reactie