Wat voor soort buitenband voor herfst/winter?
op de fiets: GP 4 seasons in de winter met als reden dat t wat lekbestendiger is. Verder de bandendruk wat verlagen voor iets meer grip en comfort.
op de auto: zomerbanden want dat is 90% van de tijd de beste keuze. Voor de echte winter met sneeuw een setje winterbanden. Maar die zijn er afgelopen 'winter' dus niet opgekomen.
op de auto: zomerbanden want dat is 90% van de tijd de beste keuze. Voor de echte winter met sneeuw een setje winterbanden. Maar die zijn er afgelopen 'winter' dus niet opgekomen.
Beter is het sneetje op te vullen met Bison Max Repair, dat werkt wel goed.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sorry, maar jullie zitten er echt serieus naast.
Bij winterse omstandigheden heeft een winterband veel meer te vertellen dan een zomerbandje. Zeker bij een achterwielaandrijver, maar ook op mijn Audi zou ik niet anders willen.
Bij warmere omstandigheden (laten we zeggen +10gr) verlies je met een winterband minder dan dat je bij kou/pekel/hagel/sneeuw/etc wint met een winterband.
Less is bore
Mijn vorige dagelijks te rijden wagen had achterwielaandrijving en veel (te veel) vermogen. Een cocktail die maakte dat ik heel goed voelde dat winterbanden op de wagen echt wel een verschil maken versus zomerbanden, zeker in de omgeving waar ik meestal verblijf (de Ardennen rond Spa).
Nu heb ik die wagen vervangen door een 4X4 en kom ik er met all-seasons ook wel.
Op de fiets is het een non-issue, hooguit kan je kiezen voor een lekbestendige band maar met betrekking tot grip is het concept 'winterband' niet relevant.
Nu heb ik die wagen vervangen door een 4X4 en kom ik er met all-seasons ook wel.
Op de fiets is het een non-issue, hooguit kan je kiezen voor een lekbestendige band maar met betrekking tot grip is het concept 'winterband' niet relevant.
- daniel1975
- Forum-lid HC
All seasons is op de auto een typisch Hollands stukje polderen: alles een beetje, niks top.
Less is bore
Met all season banden onder de auto zou dat betekenen dat ik met de mooi alu. velgen door de pekel moet. Dat heb ik bij mijn vorige auto wel gedaan, maar lang spijt van gehad. Het mooie was er wel vanaf.
Niet akkoord. Je moet dat soort dingen bekijken in combinatie met de auto waarop je die gebruikt.daniel1975 schreef: ↑03 sep 2020 22:14 All seasons is op de auto een typisch Hollands stukje polderen: alles een beetje, niks top.
Punt is dat winterse omstandigheden in NL tegenwoordig 2 dagen per jaar voorkomen. Al die andere dagen was je met zomerbanden beter af geweest. Daarom is mijn (vrij controversiële) mening dat winterbanden het Nederlandse verkeer onder de streep juist onveiliger maken. Dit wordt nog eens versterkt door te laat wisselen en mensen die hun winterbanden “op rijden” in de zomer.
Dat all seasons een net niks oplossing zijn zit wat in. Enige reden dat ik ze rij is dat ik geen zin meer heb in wisselen en dat ik ermee door Duitsland en de Alpenlanden mag. Merk overigens geen enkel verschil met de zomerbanden die ik eerst had.
Dat all seasons een net niks oplossing zijn zit wat in. Enige reden dat ik ze rij is dat ik geen zin meer heb in wisselen en dat ik ermee door Duitsland en de Alpenlanden mag. Merk overigens geen enkel verschil met de zomerbanden die ik eerst had.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Even samenvatten voor TS.
-Op een fiets hebben winterbanden geen enkele zin.
- Op een auto kunnen, op 2 dagen na, zomerbanden volstaan. Alhoewel allseason banden ook niet fout zijn.
- Op een auto met wat pk's en achterwielaandrijving heb je bij winterse omstandigheden wel baat bij winterbanden.
-Op een fiets hebben winterbanden geen enkele zin.
- Op een auto kunnen, op 2 dagen na, zomerbanden volstaan. Alhoewel allseason banden ook niet fout zijn.
- Op een auto met wat pk's en achterwielaandrijving heb je bij winterse omstandigheden wel baat bij winterbanden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Maar mijn fiets heeft ook achterwielaandrijving.......
- Enzzo
- Forum-lid HC
Even los van winterbanden (ander rubber) het profiel maakt toch het verschil tussen zomerse en winterse omstandigheden? Vooral regen vereist een beetje profiel, al was het alleen maar op de “wangen” zodat je een bocht door komt zonder te schuiven.
Slicks en regen zijn echt geen fijne combi vind ik.
Iemand ervaring met regenbandjes?
Slicks en regen zijn echt geen fijne combi vind ik.
Iemand ervaring met regenbandjes?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind