Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
[/quote]
Mag ik vragen wat je tot nu toe aan research gedaan hebt en op basis van welke factoren je bij workswell bent uitgekomen?
Ben zelf ook aan het overwegen iets op te bouwen namelijk. Indruk van bv. velobuild is opzich prima, totdat er iets niet helemaal goed is met het frame.
En hoe ben je op de 268 uitgekomen. Puur op basis van geo? Of meer looks/specs?
Alvast dank.
[/quote]
Research op basis van lezen van forums, bekijken filmpjes/tutorials etc.. Voornamelijk bij het lezen van forums kwamen Workswell en Velobuild veelal naar voren. Naar mijn idee kwam er bij Velo toch vaker "kleine probleempjes" voor, bv. ontbrekende onderdelen / verkeerde maten / slechte communicatie / shipping problemen. Kan uiteraard ook bij Workswell voorkomen maar mijn gevoel bij Workswell is toch prettiger.
De reviews van de 268 (ook op dit forum) zijn zeer goed. Buiten dat wilde ik al een Aero.
De bestelling is nog niet geplaatst maar zal jullie op de hoogte houden indien ik voor Workswell kies.
Mag ik vragen wat je tot nu toe aan research gedaan hebt en op basis van welke factoren je bij workswell bent uitgekomen?
Ben zelf ook aan het overwegen iets op te bouwen namelijk. Indruk van bv. velobuild is opzich prima, totdat er iets niet helemaal goed is met het frame.
En hoe ben je op de 268 uitgekomen. Puur op basis van geo? Of meer looks/specs?
Alvast dank.
[/quote]
Research op basis van lezen van forums, bekijken filmpjes/tutorials etc.. Voornamelijk bij het lezen van forums kwamen Workswell en Velobuild veelal naar voren. Naar mijn idee kwam er bij Velo toch vaker "kleine probleempjes" voor, bv. ontbrekende onderdelen / verkeerde maten / slechte communicatie / shipping problemen. Kan uiteraard ook bij Workswell voorkomen maar mijn gevoel bij Workswell is toch prettiger.
De reviews van de 268 (ook op dit forum) zijn zeer goed. Buiten dat wilde ik al een Aero.
De bestelling is nog niet geplaatst maar zal jullie op de hoogte houden indien ik voor Workswell kies.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Vooralsnog heb ik goede ervaringen met de service van Workswell:
De schroefgaten van de stuurpen van het Aero stuur zitten in een aluminium gedeelte dat in het carbon verlijmd zit. Dit gedeelte is bij mij helaas los aan het scheuren, ondanks dat ik met een momentsleutel op 5nm werk. Ik heb dit bij Workswell aangemeld als garantieclaim inclusief duidelijke foto's.
En nu, minder dan 10 dagen later is de claim gehonoreerd en komt een nieuw stuur mijn kant op. Hoewel deze nog wel in productie is momenteel, dus gaat wel even duren.
Wat ook voor Workswell spreekt is dat ze het defecte exemplaar graag terug willen om de oorzaak te achterhalen. Al met al nemen ze dit issue, en mij als klant, duidelijk serieus.
Helemaal zoals het hoort volgens mij. Hoe dit soort zaken bij Velobuild geregeld zijn weet ik niet, maar van TanTan hoor ik bijvoorbeeld slechte verhalen.
De schroefgaten van de stuurpen van het Aero stuur zitten in een aluminium gedeelte dat in het carbon verlijmd zit. Dit gedeelte is bij mij helaas los aan het scheuren, ondanks dat ik met een momentsleutel op 5nm werk. Ik heb dit bij Workswell aangemeld als garantieclaim inclusief duidelijke foto's.
En nu, minder dan 10 dagen later is de claim gehonoreerd en komt een nieuw stuur mijn kant op. Hoewel deze nog wel in productie is momenteel, dus gaat wel even duren.
Wat ook voor Workswell spreekt is dat ze het defecte exemplaar graag terug willen om de oorzaak te achterhalen. Al met al nemen ze dit issue, en mij als klant, duidelijk serieus.
Helemaal zoals het hoort volgens mij. Hoe dit soort zaken bij Velobuild geregeld zijn weet ik niet, maar van TanTan hoor ik bijvoorbeeld slechte verhalen.
Mooie service inderdaad.. Klinkt goed.
Ben ook serieus aan het overwegen om een 268 te bestellen deze winter en dan op te bouwen. En dan in wit/grijze parelmoer.. Zoals een hoop huidige s-works hebben. Echt prachtige kleur.
Kun je hen gewoon wat foto's sturen met kleuren en dan kunnen zij dit zelf matchen of moet je echt een ral nummer aanleveren? (En hoe zou ik zoiets kunnen achterhalen?! Langs de gamma voor staaltjes?! )
Ben ook serieus aan het overwegen om een 268 te bestellen deze winter en dan op te bouwen. En dan in wit/grijze parelmoer.. Zoals een hoop huidige s-works hebben. Echt prachtige kleur.
Kun je hen gewoon wat foto's sturen met kleuren en dan kunnen zij dit zelf matchen of moet je echt een ral nummer aanleveren? (En hoe zou ik zoiets kunnen achterhalen?! Langs de gamma voor staaltjes?! )
Workswell stuurt je een bestand met alle kleuren die ze kunnen spuiten. Vraag vooral ook naar de special colors, de zgn. Chameleon kleuren. Veel kleuren zijn zowel in glossy als in matte beschikbaar. Moet raar gaan als er niks voor je tussen zou zitten.
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, maar volg het topic al een tijdje.
Vanwege mijn lengte 194 cm ben ik op zoek naar een frame met maat 61 cm. De Workswell valt daarom waarschijnlijk af.
Ik ben wel bij Dengfu bikes de R12 tegengekomen. Deze is qua bouw volgens mij redelijk vergelijkbaar met de R286. Ook alle kabels volledig geintegreerd en qua prijs ook vergelijkbaar. Ik heb inmiddels al contact gehad en de nodige prijzen ontvangen.
Heeft er iemand ervaring met dit frame of een andere build van Dengfu,
http://www.dengfubikes.com/ROAD_FRAME/248.html
Thanks anyway
Ik ben nieuw op dit forum, maar volg het topic al een tijdje.
Vanwege mijn lengte 194 cm ben ik op zoek naar een frame met maat 61 cm. De Workswell valt daarom waarschijnlijk af.
Ik ben wel bij Dengfu bikes de R12 tegengekomen. Deze is qua bouw volgens mij redelijk vergelijkbaar met de R286. Ook alle kabels volledig geintegreerd en qua prijs ook vergelijkbaar. Ik heb inmiddels al contact gehad en de nodige prijzen ontvangen.
Heeft er iemand ervaring met dit frame of een andere build van Dengfu,
http://www.dengfubikes.com/ROAD_FRAME/248.html
Thanks anyway
Thnx, ga ik op letten/om vragen..
Even voor de duidelijkheid, het is niet jouw lengte die een framemaat bepaalt maar jouw binnenbeenlengte x 0,68. Het zou dan best wel eens zo kunnen zijn dat de Workswell jouw toch passend is.Hamelic schreef: ↑09 sep 2020 08:34 Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, maar volg het topic al een tijdje.
Vanwege mijn lengte 194 cm ben ik op zoek naar een frame met maat 61 cm. De Workswell valt daarom waarschijnlijk af.
Ik ben wel bij Dengfu bikes de R12 tegengekomen. Deze is qua bouw volgens mij redelijk vergelijkbaar met de R286. Ook alle kabels volledig geintegreerd en qua prijs ook vergelijkbaar. Ik heb inmiddels al contact gehad en de nodige prijzen ontvangen.
Heeft er iemand ervaring met dit frame of een andere build van Dengfu,
http://www.dengfubikes.com/ROAD_FRAME/248.html
Thanks anyway
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ook dat zegt maar heel weining over de geschikte framematen hoor Zeker met moderne maatvoering kan je vaak twee opeenvolgende frame maten wel passend krijgen.Orlok schreef: ↑09 sep 2020 10:41Even voor de duidelijkheid, het is niet jouw lengte die een framemaat bepaalt maar jouw binnenbeenlengte x 0,68. Het zou dan best wel eens zo kunnen zijn dat de Workswell jouw toch passend is.Hamelic schreef: ↑09 sep 2020 08:34 Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, maar volg het topic al een tijdje.
Vanwege mijn lengte 194 cm ben ik op zoek naar een frame met maat 61 cm. De Workswell valt daarom waarschijnlijk af.
Ik ben wel bij Dengfu bikes de R12 tegengekomen. Deze is qua bouw volgens mij redelijk vergelijkbaar met de R286. Ook alle kabels volledig geintegreerd en qua prijs ook vergelijkbaar. Ik heb inmiddels al contact gehad en de nodige prijzen ontvangen.
Heeft er iemand ervaring met dit frame of een andere build van Dengfu,
http://www.dengfubikes.com/ROAD_FRAME/248.html
Thanks anyway
Waarbij de stack & reach, hoek van de zitbuis, je eigen flexibiliteit, je binnenbeenlengte, armlengte en gewenste zitpositie allen een rol spelen.
Op de wat grotere frame maat steekt je zadelpen dan wat minder uit en heb je minder spacers onder je stuur, en een wat langere stuurpen en vice versa op de kleinere maat.
Ik zou bijvoorbeeld met mijn lengte van 189cm en een binnenbeenlengte van 91cm ook op een Workswell WCB-R268 in maat 56 passen, maar ik heb gekozen voor maat 58. Ik heb dan slechts 5mm aan spacers onder mijn stuur wat ik zeker op een aero frame beter vind staan dan 2,5-3cm, de hoeveelheid spacers die ik nodig zou hebben op maat 56.
Ik heb dan weer een stuurpen van 110mm op de 58, terwijl ik op de 56cm een cm langer nodig zou hebben voor dezelfde reach.
Ik zou iedereen aanraden om zich eens goed te laten opmeten, Met die gegevens in de hand en je eigen voorkeur qua positie is het veel makkelijker het juiste frame uit te zoeken. Zeker als je een direct vergelijk kan maken met je huidige frame.