Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wind Cycleworks

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 17 jul 2020 09:27

Helemaal in z'n element!
(en volgende keer regent het vast een stuk minder ...)

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 10 sep 2020 08:49


Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 10 sep 2020 08:51

Details:
DSC_2776.JPG
DSC_2769.JPG
DSC_2770.JPG

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16881
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 sep 2020 10:13

Prachtige details :like:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 10 sep 2020 14:13

Ze worden steeds mooier! Ik vind deze kleurstelling geweldig.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 10 sep 2020 18:50

Prachtig frame Bart! Maareh, ben je van je geloof gevallen met de plaatsing van de zadelstrop? :lol:

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3220
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 sep 2020 19:27

Geslaagd experiment met alle nieuwe details. De "fade" had van mij nog wel iets hoger mogen liggen.

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 11 sep 2020 09:45

Bedankt voor de complimenten heren!
.
FryskBloed schreef: 10 sep 2020 18:50 ... ben je van je geloof gevallen met de plaatsing van de zadelstrop? :lol:
Laten we het houden op een 'esthetisch experiment' :-) . Puur technisch bekeken is klemming op de voorkant beter, maar ik moet zeggen dat deze constructie wel lekker(der?) oogt. Door de aansluiting van de seatstays extra naar buiten te schuiven (helemaal volgens de trend van recente cartonframes) komt er tussen de stays wat meer ruimte om de klemgroef te laten zakken en kan de klem zelf dus ook een stuk omlaag en hoeft de zitbuis bijna niet meer uit te steken voorbij de bovenbuis.
.
EmPeHa schreef: 10 sep 2020 19:27 .... De "fade" had van mij nog wel iets hoger mogen liggen.
Dat vindt mijn vrouw ook! Maar ik heb bewust gekozen voor meer donker dan licht en een relatief lange overgangszone waarin de twee kleuren zich als een 'spikkelmix' mengen. Technisch gezien is een andere verdeling natuurlijk ook mogelijk.

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 24 sep 2020 10:29

Mijn nieuwe Allroader is opgebouwd (met onderdelen van z'n voorgangers).
Helemaal ontworpen en gebouwd zoals ik 'm graag rij en zie: licht compact met relatief dunne buizen en een stalen voorvork.
Hij rijdt heerlijk!
Meer op de website: https://windcycleworks.nl/post/63012389 ... lete-fiets
DSC_2844 - website.JPG
DSC_2881 - website.JPG
DSC_2853.JPG
DSC_2860.JPG

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 24 sep 2020 21:59

Die stuur extensions, is dat ook een eigen brouwsel? En zijn het een soort aerobars, of montagepunten voor bagage ofzo?

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 24 sep 2020 22:26

@bartv en hoe remt 'ie met mechanische schijfremmen ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 25 sep 2020 12:10

Neruub schreef: 24 sep 2020 21:59 Die stuur extensions, is dat ook een eigen brouwsel? En zijn het een soort aerobars, of montagepunten voor bagage ofzo?
Ja, zelf gebouwd (ook fillet-brazed staal natuurlijk):
inner bar ends.jpg
https://windcycleworks.nl/post/61927355 ... -racestuur

Het idee is om een extra handpositie te hebben, vooral voor lange ritten (afwisseling van houding). Met de handen bovenop het stuur heb je iets om je duimen achter te haken (net wat meer controle) en bij stevig doorrijden pak ik ze wat meer vooraan vast voor een meer aero-houding (ellebogen dicht bij elkaar).


[/quote]
beezer schreef: 24 sep 2020 22:26 @bartv en hoe remt 'ie met mechanische schijfremmen ?
Prima! Dit zijn kwalitatief goede remmen (TRP Spyre) en gebruik ik al jaren op al mijn fietsen (dus ook in bergen, cross, gravel, etc.). Remkracht is minstens vergelijkbaar met die van goede velgremmen (meer is ook niet nodig) en prima te doseren/moduleren.
Mechanische schijfremmen bieden voor mij de ideale combinatie van de voordelen van schijfremmen (vnl goede remkracht onder natte omstandigheden en geen slijtage van velgen bij veel rijden in slecht weer) met het makkelijke afstellen en onderhoud van velgremmen (ook onderweg).
Hydraulisch biedt voor mij pas voordeel als er lang en hard geremd moet worden (steile afdalingen) of voor fietsers met minder kracht in de handen.
Bijkomend voordeel is dat je ze kan combineren met veel verschillende mechanische remschakelgrepen, onafhankelijk van merk, model en leeftijd. En de ruimte tussen remblokken en schijf is makkelijk in te stellen (ivm aanlopen, vuil, etc.).

Plaats reactie