Wind Cycleworks
Helemaal in z'n element!
(en volgende keer regent het vast een stuk minder ...)
(en volgende keer regent het vast een stuk minder ...)
Details:
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Ze worden steeds mooier! Ik vind deze kleurstelling geweldig.
-
- Forum-lid
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
Prachtig frame Bart! Maareh, ben je van je geloof gevallen met de plaatsing van de zadelstrop?
Geslaagd experiment met alle nieuwe details. De "fade" had van mij nog wel iets hoger mogen liggen.
Bedankt voor de complimenten heren!
.
.
.
Laten we het houden op een 'esthetisch experiment' . Puur technisch bekeken is klemming op de voorkant beter, maar ik moet zeggen dat deze constructie wel lekker(der?) oogt. Door de aansluiting van de seatstays extra naar buiten te schuiven (helemaal volgens de trend van recente cartonframes) komt er tussen de stays wat meer ruimte om de klemgroef te laten zakken en kan de klem zelf dus ook een stuk omlaag en hoeft de zitbuis bijna niet meer uit te steken voorbij de bovenbuis.FryskBloed schreef: ↑10 sep 2020 18:50 ... ben je van je geloof gevallen met de plaatsing van de zadelstrop?
.
Dat vindt mijn vrouw ook! Maar ik heb bewust gekozen voor meer donker dan licht en een relatief lange overgangszone waarin de twee kleuren zich als een 'spikkelmix' mengen. Technisch gezien is een andere verdeling natuurlijk ook mogelijk.
Mijn nieuwe Allroader is opgebouwd (met onderdelen van z'n voorgangers).
Helemaal ontworpen en gebouwd zoals ik 'm graag rij en zie: licht compact met relatief dunne buizen en een stalen voorvork.
Hij rijdt heerlijk!
Meer op de website: https://windcycleworks.nl/post/63012389 ... lete-fiets
Helemaal ontworpen en gebouwd zoals ik 'm graag rij en zie: licht compact met relatief dunne buizen en een stalen voorvork.
Hij rijdt heerlijk!
Meer op de website: https://windcycleworks.nl/post/63012389 ... lete-fiets
Ja, zelf gebouwd (ook fillet-brazed staal natuurlijk): https://windcycleworks.nl/post/61927355 ... -racestuur
Het idee is om een extra handpositie te hebben, vooral voor lange ritten (afwisseling van houding). Met de handen bovenop het stuur heb je iets om je duimen achter te haken (net wat meer controle) en bij stevig doorrijden pak ik ze wat meer vooraan vast voor een meer aero-houding (ellebogen dicht bij elkaar).
[/quote]
Prima! Dit zijn kwalitatief goede remmen (TRP Spyre) en gebruik ik al jaren op al mijn fietsen (dus ook in bergen, cross, gravel, etc.). Remkracht is minstens vergelijkbaar met die van goede velgremmen (meer is ook niet nodig) en prima te doseren/moduleren.
Mechanische schijfremmen bieden voor mij de ideale combinatie van de voordelen van schijfremmen (vnl goede remkracht onder natte omstandigheden en geen slijtage van velgen bij veel rijden in slecht weer) met het makkelijke afstellen en onderhoud van velgremmen (ook onderweg).
Hydraulisch biedt voor mij pas voordeel als er lang en hard geremd moet worden (steile afdalingen) of voor fietsers met minder kracht in de handen.
Bijkomend voordeel is dat je ze kan combineren met veel verschillende mechanische remschakelgrepen, onafhankelijk van merk, model en leeftijd. En de ruimte tussen remblokken en schijf is makkelijk in te stellen (ivm aanlopen, vuil, etc.).