Test ontvetters.
Ik maak mijn ketting al jaren schoon met lampenolie,lampenolie in een kettingreiniger paar keer ronddraaien afspoelen en van binnen en van buiten schoon.Leuk al die sprays en een doek er langs halen maar inwendig blijft de troep zitten en slijten je bladen en cassette net zo hard.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Glazen pot van de augurken, ketting van fiets halen, beetje wasbenzine en schudden, laten drogen, monteren, smeren en klaar. Test doorstaan?
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
De weg van Dasty is een hele fijne vind ik. Kan je ook zonder schaamte door de gootsteen mikken. 1:1 verdunnen met water, dan kost het 3x niks.
De weg van Dasty is een hele fijne vind ik. Kan je ook zonder schaamte door de gootsteen mikken. 1:1 verdunnen met water, dan kost het 3x niks.
Dusty hier. 2 water : 1 Dusty qua verhouding. Soms met ultrasoon reiniger als ik lui ben (en dat ben ik meestal wel)
Bionet hier, ontvet prima. Ketting en cassette ruim inspuiten en vervolgens met een blokkwast 30 seconden lekker rossen, en afspuiten. Dasty ook wel gebruikt, maar omdat de zooi zo de tuin inloopt leek een biologisch verantwoord middel zoals Bionet me een betere optie.
Bij wasbenzine en lampenolie begint mijn milieubewustzijn toch wel heel erg te knagen. De vraag waar ik het antwoord niet op weet of het er voor zorgt dat mijn ketting schoner wordt, en derhalve toch langer meegaat, en of dat dan vervolgens qua productie er tegenop weegt... Vooralsnog gewoon de bionet wijze dus toch maar.
Je idee is okee, maar lampenolie doet dat (inwendig reinigen) ook niet bepaald goed, daarom gebruik ik dat al jaren niet meer.nijkie schreef: ↑08 sep 2020 14:55 Ik maak mijn ketting al jaren schoon met lampenolie,lampenolie in een kettingreiniger paar keer ronddraaien afspoelen en van binnen en van buiten schoon.Leuk al die sprays en een doek er langs halen maar inwendig blijft de troep zitten en slijten je bladen en cassette net zo hard.
Makkelijk te tsjekken door even de sluitschakel los te halen na de reinigingsbeurt en te kijken wat je nog aan zwart ziet....
Dasty met heet water doet het wat beter.
Overigens worden citrus-ontvetters als Dasty door sommige fabrikanten (van SRAM weet ik het zeker) afgeraden omdat het metaal lichtjes aangetast zou worden.
Op een Duits forum kreeg ikl de wind van voren na m'n melding dat ik dat wel eens gebruik....
De Duitsche medemens krijgt het Spaans benauwd van dingen die niet door Hersteller worden "freigegeben"...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik heb wel eens bij een niet oem-er gewerkt, die voet aan de grond probeerde te krijgen in Duitsland. Hier in Nederland gaan bedrijven gewoon voor de laagste prijs, of voor snelheid voor een hogere prijs (wanneer bijv. productie stil licht).Keezx schreef: ↑08 sep 2020 19:30Je idee is okee, maar lampenolie doet dat (inwendig reinigen) ook niet bepaald goed, daarom gebruik ik dat al jaren niet meer.nijkie schreef: ↑08 sep 2020 14:55 Ik maak mijn ketting al jaren schoon met lampenolie,lampenolie in een kettingreiniger paar keer ronddraaien afspoelen en van binnen en van buiten schoon.Leuk al die sprays en een doek er langs halen maar inwendig blijft de troep zitten en slijten je bladen en cassette net zo hard.
Makkelijk te tsjekken door even de sluitschakel los te halen na de reinigingsbeurt en te kijken wat je nog aan zwart ziet....
Dasty met heet water doet het wat beter.
Overigens worden citrus-ontvetters als Dasty door sommige fabrikanten (van SRAM weet ik het zeker) afgeraden omdat het metaal lichtjes aangetast zou worden.
Op een Duits forum kreeg ikl de wind van voren na m'n melding dat ik dat wel eens gebruik....
De Duitsche medemens krijgt het Spaans benauwd van dingen die niet door Hersteller worden "freigegeben"...
In Duitsland is de oem-er heilig, of ze nu traag, duur of arrogant zijn dat maakt niet uit.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl