Materiaaltransfers voor 2021
Als je die regel goed leest, zie je dat er allerlei manieren zijn om daar omheen te werken. Wat ook massaal gebeurt.
Bij wegfietsen ga je weinig voordeel hebben van je fiets, bij TT materiaal zeker wel. Ook omdat je alleen rijdt, is het aerodynamische aspect veel belangrijker.
Bij wegfietsen ga je weinig voordeel hebben van je fiets, bij TT materiaal zeker wel. Ook omdat je alleen rijdt, is het aerodynamische aspect veel belangrijker.
De Felt fietsen bij Veranda's Willems voldeden echt niet. Die waren niet stijf genoeg.ypuh schreef: ↑15 sep 2020 10:42 Ze pakken inderdaad wel de beste uit het rek, maar de eis van de UCI is toch dat alle onderdelen commercieel beschikbaar moeten zijn?
Er was toen die ontwikkeling met die custom made ligstuurtjes van Team Sky. Die kostten ruim €10.000 per stuk, maar konden wel gewoon door iedere leek gekocht worden.
Overigens geloof ik ook niet dat er noemenswaardige verschillen tussen frames zitten of dat die 0.5kg het verschil maakt tussen winnen of verliezen. Het is alleen niet ideaal als je een afwijkende geometrie nodig hebt (bijv. hele lange benen i.c.m. met een merk wat alleen hele lange frames biedt). De rijeigenschappen wen je snel genoeg aan tot het punt dat je er niet iets mee verliest. Geen enkel frame is zo slap dat er echt watts verloren gaan, en dat hij niet scherp stuurt kun je mee leren leven.
De 3T Strada fietsen bij Aqua werkten ook niet vanwege het enkele blad voor.
En wat te denken van Merckx. Daar geldt hetzelfde voor, de mannen van AG2R rijden gewoon op overgespoten Ridleys...
Ook uit het verleden zijn genoeg voorbeelden. Zo wilde Boonen niet meer met een Specialized crank rijden omdat deze niet stijf genoeg was, hij monteerde in plaats daarvan een Campagnolo crank.
Ook uit het verleden zijn genoeg voorbeelden. Zo wilde Boonen niet meer met een Specialized crank rijden omdat deze niet stijf genoeg was, hij monteerde in plaats daarvan een Campagnolo crank.
Die overspoten Ridley's zijn al een tijdje ook gewoon als Merckx in de winkel te koop.
Boonen wilde niet meer met de Time carbon crank rijden omdat die steeds brak. Uiteindelijk reed ie met de alu versie van de Time crank maar dan in het zwart geverfd zodat het niet erg zichtbaar was.
Bij Speci (en ook Time) brak de achterbrug steeds.
Als ik zo lees, was Boonen wel een beul op de fiets![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Boonen wilde niet meer met de Time carbon crank rijden omdat die steeds brak. Uiteindelijk reed ie met de alu versie van de Time crank maar dan in het zwart geverfd zodat het niet erg zichtbaar was.
Bij Speci (en ook Time) brak de achterbrug steeds.
Als ik zo lees, was Boonen wel een beul op de fiets
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Afbeelding](https://veloviewer.com/SigImage/11ccec/3/4/M/n/abcdijghij.png)
Jumbo naar Cervelo
Sunweb naar Scott
Mitchelton naar Bianchi.
Sunweb naar Scott
Mitchelton naar Bianchi.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Er zal volgend jaar dan wel een nieuwe Cervelo R-series aangekondigd worden. Die is inmiddels ruim 4 jaar op de markt en begint een beetje achter te lopen met z'n kabeltjes buitendoor (for what it's worth).
De S5 en P5 zijn nog vrij recent maar is ook weinig op aan te merken (behalve de stuuruitslag, maar daar hebben de profs geen last van).
De S5 en P5 zijn nog vrij recent maar is ook weinig op aan te merken (behalve de stuuruitslag, maar daar hebben de profs geen last van).