Carbon clinchers uit China vragen
Haha die tas zal ik er de volgende keer wel even afhalen ja
Ik vind deze wielen mooi en ik wil ze niet terugsturen en weer een maand ofzo moeten wachten, ik wil nu gewoon fietsen. Dus ik denk dat ik het erbij laat inderdaad.
Voor zover ik weet staan ze goed afgesteld, met de voorkant net iets dichter op de velg als de achterkant (ik denk dat dat is wat je bedoelt met toe-in) dus dan toch maar even andere blokjes proberen. Zijn die Campa blokjes ook voor Shimano remmen beschikbaar?
Ik vind deze wielen mooi en ik wil ze niet terugsturen en weer een maand ofzo moeten wachten, ik wil nu gewoon fietsen. Dus ik denk dat ik het erbij laat inderdaad.
Voor zover ik weet staan ze goed afgesteld, met de voorkant net iets dichter op de velg als de achterkant (ik denk dat dat is wat je bedoelt met toe-in) dus dan toch maar even andere blokjes proberen. Zijn die Campa blokjes ook voor Shimano remmen beschikbaar?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Jawel,
je moet de BR-BO500X1 hebben.
Campagnolo remblokken met Shimano passing.
Ik heb er ook mee gereden en deze remmen, ook in de regen, beter dan de Swisstop Black Prince blokken.
The Fulcrum BR-BO500X1 Carbon Brake Pads Shimano increases the brake performance on both dry and wet surfaces without increasing the wear and tear on the pad. For a more modular and more secure stop.
These brake pads are an updated version of the BR-BO500X.
Features
Compatible with Shimano insertion brake shoes
Improved braking performance with carbon rims
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dat je 3K mat hebt gekregen ipv UD zou ik wel tegen CSC zeggen, tenslotte is het ook een 'gemiste' kwaliteit kwestie van hun.!Dirk17 schreef: ↑15 sep 2020 11:09 Ik heb mijn csc wielen binnengekregen (veel sneller dan verwacht met 16 dagen) en ook goed kunnen testen met het mooie weer van afgelopen weekend. Zeer tevreden over de wielen, maar de meegeleverde remblokjes maker wel erg veel geluid bij het remmen. Is dit standaard voor carbon velgen of ligt dit aan de kwaliteit van de remblokjes?
Daarnaast heb ik ook de 3k matte afwerking gekregen terwijl ik de UD matte had gevraagd, nu is het niet echt een probleem omdat ik de 3k afwerking in het echt toch wel een stuk mooier vind, maar zal ik daar nog wat van zeggen?
Btw, dat remblokken geluid maken tijdens het remmen is een kwestie van goed afstellen (toe-in) en niet van het type of merk. Heb nu voor het eerst die speciale opengewerkte remblokken die CSC heeft mee geleverd gemonteerd en ben er vooralsnog zeer tevreden over.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dan ga ik het misschien nog wel aan CSC laten weten en even goed naar mijn remmen kijken. Bedankt!Orlok schreef: ↑15 sep 2020 14:32Dat je 3K mat hebt gekregen ipv UD zou ik wel tegen CSC zeggen, tenslotte is het ook een 'gemiste' kwaliteit kwestie van hun.!Dirk17 schreef: ↑15 sep 2020 11:09 Ik heb mijn csc wielen binnengekregen (veel sneller dan verwacht met 16 dagen) en ook goed kunnen testen met het mooie weer van afgelopen weekend. Zeer tevreden over de wielen, maar de meegeleverde remblokjes maker wel erg veel geluid bij het remmen. Is dit standaard voor carbon velgen of ligt dit aan de kwaliteit van de remblokjes?
Daarnaast heb ik ook de 3k matte afwerking gekregen terwijl ik de UD matte had gevraagd, nu is het niet echt een probleem omdat ik de 3k afwerking in het echt toch wel een stuk mooier vind, maar zal ik daar nog wat van zeggen?
Btw, dat remblokken geluid maken tijdens het remmen is een kwestie van goed afstellen (toe-in) en niet van het type of merk. Heb nu voor het eerst die speciale opengewerkte remblokken die CSC heeft mee geleverd gemonteerd en ben er vooralsnog zeer tevreden over.
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Wat voor blokken heb je bij je wielset gekregen?
Als ze de standaard kurk-a-like blokjes hebben geleverd, zou ik ze snel omwisselen voor een andere soort. Heb zelf in 2017 3 maanden met de bijgeleverde blokken gefietst, maakten een partij herrie en ze verglaasden snel wat de prestaties niet ten goede kwam.
Overstap gemaakt naar de Black Prince blokken, en dat was een flinke verbetering qua remgedrag en geluid. Op basis van de berichten hierboven zijn de rode Campa blokken dus nog een stap beter.
Als ze de standaard kurk-a-like blokjes hebben geleverd, zou ik ze snel omwisselen voor een andere soort. Heb zelf in 2017 3 maanden met de bijgeleverde blokken gefietst, maakten een partij herrie en ze verglaasden snel wat de prestaties niet ten goede kwam.
Overstap gemaakt naar de Black Prince blokken, en dat was een flinke verbetering qua remgedrag en geluid. Op basis van de berichten hierboven zijn de rode Campa blokken dus nog een stap beter.
Inmiddels bijna 1500 km met deze bijgeleverde remblokken gereden en tot op heden geen last van verglazing o.w.d.o.
Tot op het laatst met mijn oude carbonvelgen altijd met onderstaande Kingstop remblokken gereden welke wel snel slijten. Maar beter dat de remblokken slijten dan de carbonvelgrand, toch . . . . en wat maakt het nou uit dat het 'kurk'-achtig is, als het maar goed remt en de carbonvelg niet beschadigd.
Tot op het laatst met mijn oude carbonvelgen altijd met onderstaande Kingstop remblokken gereden welke wel snel slijten. Maar beter dat de remblokken slijten dan de carbonvelgrand, toch . . . . en wat maakt het nou uit dat het 'kurk'-achtig is, als het maar goed remt en de carbonvelg niet beschadigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nou ik heb op mijn 3 fietsen geen van allen "toe-in" afgesteld. Gewoon rem ingeknepen blokjes los zetten / aandrukken op de velg en vast zetten. Geen van de 3 hebben piep verschijnselen.Orlok schreef: ↑15 sep 2020 14:32Btw, dat remblokken geluid maken tijdens het remmen is een kwestie van goed afstellen (toe-in) en niet van het type of merk. Heb nu voor het eerst die speciale opengewerkte remblokken die CSC heeft mee geleverd gemonteerd en ben er vooralsnog zeer tevreden over.Dirk17 schreef: ↑15 sep 2020 11:09 Ik heb mijn csc wielen binnengekregen (veel sneller dan verwacht met 16 dagen) en ook goed kunnen testen met het mooie weer van afgelopen weekend. Zeer tevreden over de wielen, maar de meegeleverde remblokjes maker wel erg veel geluid bij het remmen. Is dit standaard voor carbon velgen of ligt dit aan de kwaliteit van de remblokjes?
Daarnaast heb ik ook de 3k matte afwerking gekregen terwijl ik de UD matte had gevraagd, nu is het niet echt een probleem omdat ik de 3k afwerking in het echt toch wel een stuk mooier vind, maar zal ik daar nog wat van zeggen?
En voor de duidelijkheid : Zipp 404 ( Giant Blokken ) - Campagnolo Bora ( Campagnolo Blokken ) en FFWD F3R ( Giant Blokken )- allen voor tubes en met de juiste remblokken geen piepen.
Ik denk dat het piepen voornamelijk te maken heeft met :
* Soort hars wat gebruikt wordt tijdens bouw van de velg.
* Soort remblok welke gebruikt wordt
* Het feit dan een clincher velg altijd een kleine klankkast heeft tov een tube velg.
Zo maken zijn Zipp 404 voor draadbanden een ander geluid dan de Zipp 404 voor tubes, ondanks dezelfde afgestelde blokken op de zelfde fiets. Bouwjaar van de wielen is ook het zelfde.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Kijk @Rene, je zal het altijd weer zien er zijn toch weer mensen die het beter weten, prachtig, maar zolang jouw remblokken niet piepen gewoon doen, anders gewoon de remblokken toe-in afstellen. For me just two cents.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Welke Giant blokjes gebruik je Rene? Heb je misschien een linkje?