Ik heb mijn mtb band vervangen maar krijg hem niet tubless
Nieuw lint nieuw ventiel en niet tubless wat doe ik verkeerd
De overlapping van het lint heb ik een beetje voorbij het ventiel afgeknipt
Of moet ik het de tegenovergestelde van het ventieel laten overlappen want her ontsnapt lucht rond ventiel en spaken ?
Iemand ervaring
Tubless
Overlapping bij het ventiel maar je moet minimaal na de eerstvolgende spaakgat knippen. Heb je je ventiel wel strak genoeg vast gezet?
-
- Forum-lid HC
Overlapping maakt niet uit. Ik doe hem juist er tegenover om zo min mogelijk probleemkansen bij het ventiel te hebben. Maar zolang je goed en strak plakt maakt het niet uit.
Rubber beetje invetten en het tape netje wegsnijden/veilen bij het gat.
Ventiel normaal aandraaien, beetje bewegen en weer iets aandraaien. Gewoon normaal aandraaien.
Ik denk dat het vaak te maken heeft met niet goed plakken van het tape. Ik heb het nog nooit gehad met een ventiel met kegel rubber, die met de platte rubbers geven soms wel problemen.
Wat bij een alu velg nog zou kunnen is dat de lasnaad niet netjes is en de velg daar lekt. Dat heb ik ook een aantal keren gezien, voornamelijk de goedkopere DT velgen.
Rubber beetje invetten en het tape netje wegsnijden/veilen bij het gat.
Ventiel normaal aandraaien, beetje bewegen en weer iets aandraaien. Gewoon normaal aandraaien.
Ik denk dat het vaak te maken heeft met niet goed plakken van het tape. Ik heb het nog nooit gehad met een ventiel met kegel rubber, die met de platte rubbers geven soms wel problemen.
Wat bij een alu velg nog zou kunnen is dat de lasnaad niet netjes is en de velg daar lekt. Dat heb ik ook een aantal keren gezien, voornamelijk de goedkopere DT velgen.