Tour 2020
https://www.wielerflits.nl/nieuws/merij ... gd-raakte/
Ik kan me de situatie goed voorstelen;
Zeeman staat natuurlijk "een beetje" onder spanning en als waar inspecteur/opzichter(/-je kent ze wel-), zal de UCI medewerker natuurlijk tot het uiterste zijn "bevoegdheid" hebben willen laten gelden (oftewel het bloed onder Zeemans nagels vandaan hebben gehaald ).
Ik kan me de situatie goed voorstelen;
Zeeman staat natuurlijk "een beetje" onder spanning en als waar inspecteur/opzichter(/-je kent ze wel-), zal de UCI medewerker natuurlijk tot het uiterste zijn "bevoegdheid" hebben willen laten gelden (oftewel het bloed onder Zeemans nagels vandaan hebben gehaald ).
Wat ik vreemd vind is dat van Aert is beboet, punten- en tijdaftrek heeft gekregen voor hangen aan de auto maar wel gewoon in het dagklassement als derde blijft staan. Jan en alleman verbaasd dat hij plots terugkeert (nu weten we dus hoe) en vervolgens doodleuk het sprintje winnen. Bijzonder.
Als van Aert teruggezet wordt in het dagklassemement dan zou Roglic als drede bonificatie seconden krijgen en jumbo visma daarvan profiteren.
Als ik jumbo visma eas dan zou ik in beroep gaan om terugzetting in het klassemen te eisen voor van Aert
Als ik jumbo visma eas dan zou ik in beroep gaan om terugzetting in het klassemen te eisen voor van Aert
Laatst gewijzigd door vantheman op 18 sep 2020 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb het UCI reglement er eens op nagelezen. Hangen of plakbidon maakt inderdaad veel uit. In een meerdaagse koers is diskwalificatie of declassering bij plakken niet aan de orde.
Rider(s): 200 fine, 20%** penalty in points and mountains classifications and 10 seconds penalty per infringement
Hangen aan de wagen wordt wel degelijk zwaarder bestraft:
Rider: 500 fine, 100 points from UCI rankings and elimination or disqualification
Driver: 500 fine and exclusion
Sport Director responsible for the vehicle: 500 fine and exclusion
Zijn er beelden van?
Rider(s): 200 fine, 20%** penalty in points and mountains classifications and 10 seconds penalty per infringement
Hangen aan de wagen wordt wel degelijk zwaarder bestraft:
Rider: 500 fine, 100 points from UCI rankings and elimination or disqualification
Driver: 500 fine and exclusion
Sport Director responsible for the vehicle: 500 fine and exclusion
Zijn er beelden van?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
“Leuk” compromis omdat de UCI blijkbaar ook ergens wel ziet dat het een te zware straf is die niet in verhouding staat.Zeeman mag Jumbo-Visma blijven volgen
Op de website laat de Nederlandse WorldTour-ploeg weten dat Zeeman de Tour de France mag blijven volgen met de ploeg. “Merijn mag onderdeel van het Tour de France-team in Frankrijk blijven, maar de resterende drie etappes geen officiële functies meer uitoefenen binnen de geaccrediteerde zones van de wedstrijd”, aldus de ploeg in een statement.
Gewoon als VIP gast mee in de PL auto
Less is bore
Dank voor je zinvolle bijdrage. Is het een vreemde vraag vind je? We kijken toch ook de filmpjes terug van Remco die over de brug kukelt, Jungels die Higuita zwiept en vervolgens zelf aangereden wordt, doorspinnende achterwielen van renners die vallen, Sagan die moet uitwijken voor een selfiestick, etc etc. ?
Bij een boete en tijd/puntenstraf ben ik benieuwd hoe plakkerig de bidon is geweest. En vraag me dan af of het zo sjiek is om vervolgens te spurten voor plek 3.
je verwacht zoiets?
https://www.youtube.com/watch?v=7E4vRtC7IcY
Volgens de geruchten zijn er overigens beelden van Zeeman in conflict met de UCI commissaris.
https://www.youtube.com/watch?v=7E4vRtC7IcY
Volgens de geruchten zijn er overigens beelden van Zeeman in conflict met de UCI commissaris.
Ik heb geen verwachting maar ben wel benieuwd of het een eenvoudige plakbidon is geweest of iets anders. Plakbidons worden in het algemeen afgedaan met CHF200 en van Aert krijgt daarnaast punten/tijdstraf. Ik vraag me af waarom.