Overschoenen
Langzaam aan komen de koudere en gure dagen er weer aan. Vanochtend om 06:00 alweer een dunne thermo muts onder de helm.
Ben op zoek naar nieuwe overschoenen waarvan de waterdichtheid prio 1 heeft. En natuurlijk is het mooi meegenomen als ze ook nog eens voldoende isoleren. Hiervoor jarenlang een setje sealskinz gehad die nu, na een jaar of 8, helemaal gaar zijn. Helaas kan ik diezelfde nergens weer vinden ....
Welke zouden jullie adviseren ?
Gebruik: dagelijks 50 km WW verkeer en in het weekend een grand fondo.
Ben op zoek naar nieuwe overschoenen waarvan de waterdichtheid prio 1 heeft. En natuurlijk is het mooi meegenomen als ze ook nog eens voldoende isoleren. Hiervoor jarenlang een setje sealskinz gehad die nu, na een jaar of 8, helemaal gaar zijn. Helaas kan ik diezelfde nergens weer vinden ....
Welke zouden jullie adviseren ?
Gebruik: dagelijks 50 km WW verkeer en in het weekend een grand fondo.
- Jonasipdevélo
- Forum-lid
- Contact
Rij al jaren met deze rond, kosten weinig momenteel en zijn waterdicht.
https://be.sportsdirect.com/muddyfox-pu ... e=93738303
https://be.sportsdirect.com/muddyfox-pu ... e=93738303
Ik heb vorige winter met de BBB Waterflex gereden. Doen de job prima. Als je lang genoeg in de regen rijdt (+1 uur), sijpelt het water via de bovenkant toch binnen.
-
- Forum-lid
Gebruik zelf de sealskinz. Ze zijn ook waterdicht. Voelen aan als pantoffels als je ze voor het eerst aantrekt, maar ze houden je voeten dus wel echt droog. En overschoenen raken toch altijd een beetje beschadigd door de winter heen. Stapte afgelopen winter met de sealskinz aan zonder te kijken bij het afstappen in een diepe plas. De schoen was dus helemaal nat, maar de voet hield het droog. De rest van de rit werd afgewerkt in twee uur durende striemende regen. Resultaat: warme en droge voeten. Enig nadeel dat ik kan verzinnen is dat je schoenen zonder overschoenen nat en vies worden
IG: _superver
Zijn die Sealskinz niet super zweterig? Lijkt mij dat het niet echt goed ademt.
-
- Forum-lid
Ja, thuis bij de open haard wel (op een koude dag in en rond het huis eens geprobeerd en dat was dus absoluut geen succes). Tijdens het fietsen heb ik er niet heel veel last van. Of ik rustig of snel fiets maakt niet veel verschil. Na afloop zijn m'n voeten niet veel zweteriger dan bij overschoenen. Oja, ik gebruik ze tussen de 5 en 12 graden ongeveer. Boven die temperaturen zijn ze inderdaad wel te warm, en als het kouder is heb ik nog een zogenaamd 'deep winter' setje liggen.
IG: _superver
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl