Felt
Hier de Felt F1 fiets voor mijn vrouw. Ze is sinds vorig jaar een beetje begonnen met fietsen op mijn fiets met een 0/setback zadelpen. Deze fiets is iets korter dus zal wat meer comfort geven voor haar.
Specs :
Felt F1 Teamfiets ex Argos Shimano
Shimano Ultegra Di2 -11 speed met DA 9000 remhoeven
CPX 33 of Ultegra 6800 wielen
Fizik dameszadel
Pro afmontage : stuur / stem / zadelpen.
Specs :
Felt F1 Teamfiets ex Argos Shimano
Shimano Ultegra Di2 -11 speed met DA 9000 remhoeven
CPX 33 of Ultegra 6800 wielen
Fizik dameszadel
Pro afmontage : stuur / stem / zadelpen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Hele goede fiets, heb ik ook gehad, een ex-Argos -Shimano ploegfiets. Die van mij was van Warren Barguil, naam stond er nog op.
Een echte racebak, en in mijn herinnering maar weinig comfort. Wel superlicht fietsje.
Voor het eerste in 2 jaar nog eens aangemeld, Felt blijkt nog steeds wat minder bekend te zijn aan de posts hier te zien. Dacht dat dit merk toch serieus was opgekomen de laatste 2 jaar.
Moet zeggen, ik kan mij niet herinneren dat ik nog eens een medefieter ben tegengekomen met een FELT
Nog eens mijn AR1 posten, blijft een fantastische fiets om op te rijden en om naar te kijken...
Moet zeggen, ik kan mij niet herinneren dat ik nog eens een medefieter ben tegengekomen met een FELT
Nog eens mijn AR1 posten, blijft een fantastische fiets om op te rijden en om naar te kijken...
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Groot gelijk! Ik heb vorig jaar April mijn Felt ingeruild op een nieuwe Felt daarmee heb ik ondertussen al weer bijna 25000 km mee gefietst.
Ter vervanging van mijn hybride triple een Felt F3X gekocht een paar weken geleden, 46-36 en 11-28, ultegra.
Schijfremmen doen het prima, en veel beter dan de velgremmen op mijn hybride of racefiets, zoals ik kon merken in de afzink van de Rue De Macy (Ittre) waar ik anders moeite heb om vaart te minderen tot quasi stilstand.
Het is een cyclo crosser, mijn eerste, en ben er tot nu toe heel tevreden over. Stukken - kilo's - lichter dan mijn hybride. Ik heb er ondertussen zowat 360 km mee gedaan, en behalve wat bijregelen aan de derailleurafstellingen en positie stuur niet veel moeten veranderen.
De banden waar hij mee geleverd werd zijn typisch cyclo cross, met van die hobbeltjes op, Op de weg bollen ze beter dan ik verwacht had, en zal ze dus gewoon afslijten eer ze te vervangen. Als het steil bergop ging op natte ondergrond, kasseien of asfalt, gleed het achterwiel gemakkelijker - ik had toch die indruk- weg dan bij 25mm race banden of 37mm hybride banden met gladder profiel. Op asfalt had ik dat nog niet eerder meegemaakt. De Koppenberg bij Oudenaarde heb ik daarom te voet moeten doen, het was een tiental minuten voordien lichtjes beginnen regenen. De Muur van Geraardsbergen daarom langs de Abdijstraat en het wandelpaadje rechtsop gedaan, ging nogal vlot, eerste keer dat ik dat zonder triple kleinste voorblad deed.
De 36x28 is voor mij wel het grootste verzet waar ik de steilste klimmen mee zou kunnen gedaan hebben zonder te vervallen in moeizaam sleurwerk. Hurdumont (Vloesberg) en de Rue De L' Ascension (ittre) waren net te doen. Een 11-30 cassette of zelfs 11-32, maar dan ook de SS door de GS zeker? zal de huidige na slijtage vervangen. Of eventueel een 34 tanden voorblad, maar dat zal denk ik meer veranderen dan wenselijk.
Schijfremmen doen het prima, en veel beter dan de velgremmen op mijn hybride of racefiets, zoals ik kon merken in de afzink van de Rue De Macy (Ittre) waar ik anders moeite heb om vaart te minderen tot quasi stilstand.
Het is een cyclo crosser, mijn eerste, en ben er tot nu toe heel tevreden over. Stukken - kilo's - lichter dan mijn hybride. Ik heb er ondertussen zowat 360 km mee gedaan, en behalve wat bijregelen aan de derailleurafstellingen en positie stuur niet veel moeten veranderen.
De banden waar hij mee geleverd werd zijn typisch cyclo cross, met van die hobbeltjes op, Op de weg bollen ze beter dan ik verwacht had, en zal ze dus gewoon afslijten eer ze te vervangen. Als het steil bergop ging op natte ondergrond, kasseien of asfalt, gleed het achterwiel gemakkelijker - ik had toch die indruk- weg dan bij 25mm race banden of 37mm hybride banden met gladder profiel. Op asfalt had ik dat nog niet eerder meegemaakt. De Koppenberg bij Oudenaarde heb ik daarom te voet moeten doen, het was een tiental minuten voordien lichtjes beginnen regenen. De Muur van Geraardsbergen daarom langs de Abdijstraat en het wandelpaadje rechtsop gedaan, ging nogal vlot, eerste keer dat ik dat zonder triple kleinste voorblad deed.
De 36x28 is voor mij wel het grootste verzet waar ik de steilste klimmen mee zou kunnen gedaan hebben zonder te vervallen in moeizaam sleurwerk. Hurdumont (Vloesberg) en de Rue De L' Ascension (ittre) waren net te doen. Een 11-30 cassette of zelfs 11-32, maar dan ook de SS door de GS zeker? zal de huidige na slijtage vervangen. Of eventueel een 34 tanden voorblad, maar dat zal denk ik meer veranderen dan wenselijk.
Nog weinig animo in dit topic, sinds mijn laatste post enkele jaren geleden
Ondertussen nog steeds op m'n 2015 AR1 aan het rijden, met een pauze van 2-3 jaar en sinds kort terug het fietsen opgenomen.
Zou graag wel m'n headset willen vervangen, piept als ik aan m'n stuur draai maar ik kan niet echt terugvinden welke onderdelen ik exact nodig heb (en zo technisch ben ik niet
Iemand die weet ik wat ik nodig heb?
Ondertussen nog steeds op m'n 2015 AR1 aan het rijden, met een pauze van 2-3 jaar en sinds kort terug het fietsen opgenomen.
Zou graag wel m'n headset willen vervangen, piept als ik aan m'n stuur draai maar ik kan niet echt terugvinden welke onderdelen ik exact nodig heb (en zo technisch ben ik niet
Iemand die weet ik wat ik nodig heb?
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Haha Felt is idd een beetje dood qua belangstelling... gewoon ook een waardeloze distributie in NL. De mijne doet het nog steeds super. Ondertussen 84000 km mee gefietst
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Mogelijk heb je iets aan dit topic uit 2017.
FSA No.44 headset from model year 2014 and newer.
It’s being sold as FSA Orbit C-33 and uses 1 1/8“ 45°/45° and 1 1/4“ 45°/45° bearings.
Then from Chain Reaction
Spares:
Top bearing: 160-6483
Bottom bearing: MR082
Crown race: H6063
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Inderdaad, blijft nog steeds een moeilijk verhaal. Duidelijk een merk voor de Amerikaanse markt
Via Chain Reaction niets kunnen terugvinden maar via Google wel onderstaande:Lcsmet schreef: ↑21 sep 2020 17:21 Mogelijk heb je iets aan dit topic uit 2017.FSA No.44 headset from model year 2014 and newer.
It’s being sold as FSA Orbit C-33 and uses 1 1/8“ 45°/45° and 1 1/4“ 45°/45° bearings.
Then from Chain Reaction
Spares:
Top bearing: 160-6483
Bottom bearing: MR082
Crown race: H6063
https://www.bike-discount.de/en/buy/fsa ... 1-8-633715
Moet ik dan ook het stuk bovenop het stuur vervangen of kan ik enkel de onderdelen gebruiken zoals op de screenshot weergegeven?
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Normaal kom je toe met enkel de 2 lagers, als dat de juiste zijn natuurlijk, te vervangen.Stancke schreef: ↑21 sep 2020 21:05
Via Chain Reaction niets kunnen terugvinden maar via Google wel onderstaande:
https://www.bike-discount.de/en/buy/fsa ... 1-8-633715
Moet ik dan ook het stuk bovenop het stuur vervangen of kan ik enkel de onderdelen gebruiken zoals op de screenshot weergegeven?
En wat jij "bovenop het stuur" noemt is in feite een conische spacer die onder je stuurpen zit.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend