Tour 2020
Stel VDP had in de situatie van WVA gezeten, bijvoorbeeld ij DQS als knecht van Evenepoel, en hij had een TdF gereden zoals WVA, dan had de Nederlandse media nu precies dezelfde analyses gemaakt, dezelfde vragen gesteld, etc....
Misschien ietsje minder op de voorpagina dan in Vlaanderen nu het geval is, maar dat is dan ook alleen maar omdat de koers in Vlaanderen nu eenmaal belangrijker is dan al het andere.
Misschien ietsje minder op de voorpagina dan in Vlaanderen nu het geval is, maar dat is dan ook alleen maar omdat de koers in Vlaanderen nu eenmaal belangrijker is dan al het andere.
Het is niet mijn gewoonte maar nu toch een reactie geven op:
Daniel.Ja ik meen het ernstig en vind het een gebrek aan enig respect tov WVA voor wat hij voor de ploeg heeft gepresteerd.
Djems, Ik praat nooit iemand na ik voel mezelf mans genoeg om mijn eigen visie te ontwikkelen. Ik heb trouwens Vive le velo niet gezien en lees lees zopas het verslag ervan.Ik vind het trouwens nogal gelijklopend met mijn opinie.
uninvidet; Ik heb toch geen vergelijking gemaakt met Mercks, ik denk eerder dat hij een verbeterde uitgave is (kan zijn) van Tom Boonen.
Verder; Reden van mijn post is ook ingegeven dat er teveel kopmannen zijn JV en dat WVA een te brave en te inschikkelijke jongen is en zelf reeds al tevreden is bij een beter gestructureerde ploeg (tov Nuyens) te kunnen rijden.
WVA kan sprinten - klimmen -tijdrijden en recupereert goed, wat is er meer nodig om met de groene trui Parijs binnen te rijden.
mvg.
Daniel.Ja ik meen het ernstig en vind het een gebrek aan enig respect tov WVA voor wat hij voor de ploeg heeft gepresteerd.
Djems, Ik praat nooit iemand na ik voel mezelf mans genoeg om mijn eigen visie te ontwikkelen. Ik heb trouwens Vive le velo niet gezien en lees lees zopas het verslag ervan.Ik vind het trouwens nogal gelijklopend met mijn opinie.
uninvidet; Ik heb toch geen vergelijking gemaakt met Mercks, ik denk eerder dat hij een verbeterde uitgave is (kan zijn) van Tom Boonen.
Verder; Reden van mijn post is ook ingegeven dat er teveel kopmannen zijn JV en dat WVA een te brave en te inschikkelijke jongen is en zelf reeds al tevreden is bij een beter gestructureerde ploeg (tov Nuyens) te kunnen rijden.
WVA kan sprinten - klimmen -tijdrijden en recupereert goed, wat is er meer nodig om met de groene trui Parijs binnen te rijden.
mvg.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ieder zijn mening, maar ik begrijp er echt niks van.Daniel.Ja ik meen het ernstig en vind het een gebrek aan enig respect tov WVA voor wat hij voor de ploeg heeft gepresteerd.
En waar zou hij beter op zijn plek zijn dan?
Less is bore
Voor een sprinter is groen hetzelfde als geel voor een klassementsman. Ik vind de bollen steeds meer een trui met heel weinig waarde. Wit idem. Beide hangen bij toeval om de schouders van Poga. Er is nauwelijks om gestreden.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Maar voor de gemiddelde kijker boeit de groene trui nauwelijks en weet men echt niet meer wie de vorige winnaars zijn. Ik moest zelf al googelen om te weten wie de laatste Nederlandse winnaar van de groene trui was
Dit is bij uitstek het grappigste stukje dat ik in jaren al gelezen heb.el_loco schreef: ↑21 sep 2020 07:45 Ik begrijp echt niet wat nou het probleem is van al die Belgen met de rol van vAert. Die jongen is kopman in al zijn koersen (wint nota bene Milaan-San Remo en Strade Bianche) en in ruil daarvoor moet ie knechten in de Tour (oja, en krijgt daar ook nog en passant de gelegenheid om meerdere etappes te winnen) Dat is toch een prima deal? Gisteren zorgt één van de kopmannen zelfs nog dat ie een kans heeft om mee te sprinten (op de Champs-Elysées, waar hij 99 van de 100 keer toch verliest van de pure sprinters)
Nee, Wout krijgt alle kansen en een prima salaris, zou het in een andere ploeg waarschijnlijk lastiger hebben! (volgens mij is hij er zelf ook content mee btw)
Misschien moet je de Strade en Milaan SanRemo eens volledig herbekijken en de hoeveelheid (?) werk die Jumbo-Visma daar verzet heeft voor VanAert eens afwegen tegen het werk dat VanAert verzet heeft in de Tour (voor een matige kopman; die in tegenstelling tot VanAert faalde bij het afwerken).
Misschien kijk je beter meteen ook nog eens naar Parijs-Roubaix van vorig jaar; hoe het team daar voor VanAert gereden heeft (not) toen die mechanische pech had.
Blijkbaar moet hij daar dan nog dankbaar voor zijn ook.
Dat hij 99% zeker verliest op de Champs-elysees van pure sprinters dat weet ik nog zo niet, als hij tenminste door een treintje van zijn ploeg zou afgezet worden, maar blijkbaar was dat niet mogelijk (de veel te vroege poging van Jumbo-Visma om dat te doen was alleen maar beschamend).
Er worden duidelijk twee standaarden gehanteerd als het op helpen aan komt, terwijl het eindpalmares van VanAert mijlenver boven dat van hun twijfelachtige kopman zal uitstijgen (dit beseffen ze blijkbaar nog altijd niet bij Jumbo-Visma; zie ook de verbaasde reacties bij het team na winst in Milaan Sanremo)
Er is op zich niets mis mee dat VanAert er zich bij neerlegt om 3 weken te knechten. Maar het is tot nu toe alleen zijn (weliswaar vermoedelijk flink) loonbriefje dat hij daar voor terug krijgt.
Het is zijn keuze, en alleen zijn keuze, maar dat hoeft ons toch niet blind te maken voor andere mogelijkheden.
Na de TDF20 kunnen we drie mooie conclusies trekken:
Wat is er in het verleden waarschijnlijk veel jong talent verloren gegaan door doping gebruik en vooral het aarts conservatieve denken in het wielrennen - hulde aan de jonge Pogacar...
Het Nederlandse wielrennen vertoont veel overeenkomsten met het Nederlands elftal; er is mooi gereden, maar men vergeet te scoren in de finale...
Pogacar wint het geel, Van Aert het WK...
Wat is er in het verleden waarschijnlijk veel jong talent verloren gegaan door doping gebruik en vooral het aarts conservatieve denken in het wielrennen - hulde aan de jonge Pogacar...
Het Nederlandse wielrennen vertoont veel overeenkomsten met het Nederlands elftal; er is mooi gereden, maar men vergeet te scoren in de finale...
Pogacar wint het geel, Van Aert het WK...