SPD-SL schoenplaatje versleten?
Voor de mate van slijtage moet je aan de achterkant kijken, het "slot" waar de pedaalklem in valt (dat zie je dus niet aan de onderkant) en vergelijken met een nieuw plaatje.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Haha, bewijst maar weer hoeveel verstand ik ervan heb
Ik heb er een nieuw plaatje dat ik gekregen heb naast gehouden en ik zie weinig verschil. Wat moet ik precies vergelijken?
Ik denk dat de meer speling die ik voel ws komt doordat dat mijn ' afstapvoet' is (dus de voet waarmee ik het meest in-/uitklik)
Ik heb er een nieuw plaatje dat ik gekregen heb naast gehouden en ik zie weinig verschil. Wat moet ik precies vergelijken?
Ik denk dat de meer speling die ik voel ws komt doordat dat mijn ' afstapvoet' is (dus de voet waarmee ik het meest in-/uitklik)
-
- Forum-lid
Je moet het gedeelte vergelijken dat IN waarmee het plaatje IN je pedaal klemt. Dus op je laatste foto de linkerkant van de schoenplaatjes.
- Supergrover
- Forum-lid HC
+1
maar het lijkt me dat dit ook niet meehelpt, is bijna doorgescheurd...
-
- Forum-lid
Dit loszittend stukje geel kun je er gewoon afknippen. Het gele gedeelte heeft geen functie voor het goed klemmen van het schoenplaatje in het pedaal.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Niet?
my bad.,,, heb dan ook geen SPD- SL
Zolang je stevig ingeklikt blijft, gewoon verder mee fietsen.
Wat de speling betreft, zitten de boutjes nog stevig vast?
Wat de speling betreft, zitten de boutjes nog stevig vast?
Op SPD-SL plaatjes zit er een slijtage indicator, zie volgende afbeelding. Zolang je dus aan de voorzijde nog genoeg kleur ziet en het aan de achterzijde niet weggesleten is tot aan de indicator, kan je ze nog perfect gebruiken.
Die van jouw zien er dus nog altijd goed uit
Maar voor €15 heb je al nieuwe, dus na 10K km is dat niet de grote kost
Die van jouw zien er dus nog altijd goed uit
Maar voor €15 heb je al nieuwe, dus na 10K km is dat niet de grote kost
*Giant Contend SL1 Disc 2017 - Shimano 105
*Ridley Noah Fast Disc - Sram Force Etap AXS
*Ridley Noah Fast Disc - Sram Force Etap AXS