Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 23 sep 2020 20:11

Net geprobeerd om een testafspraak te maken voor mijn vrouw. Die zit eveneens met zware hooikoortsklachten nu. We kunnen prima herleiden waar de vermoedelijke oorzaak ligt aangezien we afgelopen zondag een wandeling hebben gemaakt in een gebied waar veel Weegbree en Ambrosia staat te bloeien. Ik ben zelfs terug gegaan om de planten te determineren (zelf gelukkig geen hooikoortspatient)

Maar goed, je wilt je burgerplicht vervullen, niet argwaan wekken bij vrienden, familie en collega's dus vandaag braaf een afspraak gaan maken met de GGD voor een test. Of ja, dat was de intentie...

Ik bots telkens op een "sorry something went wrong" pagina na invullen van de gegevens, de mobile site is kennelijk niet heel compatible met iPhone; onmogelijk om je postcode in te vullen en op de Macbook loopt het continu dood....
Morgen maar even bellen en kijken hoe dat werkt (ben een beetje een Pitbull wat dat betreft) maar ik kan me voorstellen dat er al heel veel mensen afhaken bij de eerste muur van incompatibel en overbelasting.

Je wilt wel maar je loopt tegen muren aan :(
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 24 sep 2020 08:31

Deze week 2x 3kwartier aan de telefoon gehangen om een Corona test te kunnen regelen voor mijn jongste zoon.
Eindelijk erdoor gekomen, hadden ze alleen plaats in Venlo, 3 dagen later 70km verderop. :(
M'n zoon was doodziek met 40gr koorts!
Uiteindelijk via vriendin dezelfde avond, afgelopen Dinsdag, een plekje kunnen regelen op 10km afstand...

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 sep 2020 08:34

En is er al een uitslag?

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 24 sep 2020 09:13

Wat vinden we hier van? Ik ben overigens geen Maurice de Hond fan..

Maar dit spreekt toch wel boekdelen.

https://maurice.nl/2020/09/23/is-er-nu- ... tatistiek/

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 24 sep 2020 09:33

Wat mij vooral opvalt is:

“ Maar ik heb een schatting gemaakt van de waardes in de maand maart, ... Dus we kunnen schatten dat op het hoogtepunt de rioleringscijfers een score zouden gegeven hebben van 6* 1386 is ongeveer 8300.”

En vervolgens als conclusie:

“ Kortom van die cijfers van het RIVM over het aantal besmettelijken klopt geen bal!”

Dan kan ik dat verhaal dus al niet meer serieus nemen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

SiO2
Forum-lid

SiO2 24 sep 2020 09:58

Enzzo schreef: 23 sep 2020 20:11 Net geprobeerd om een testafspraak te maken voor mijn vrouw. Die zit eveneens met zware hooikoortsklachten nu. We kunnen prima herleiden waar de vermoedelijke oorzaak ligt aangezien we afgelopen zondag een wandeling hebben gemaakt in een gebied waar veel Weegbree en Ambrosia staat te bloeien. Ik ben zelfs terug gegaan om de planten te determineren (zelf gelukkig geen hooikoortspatient)

Maar goed, je wilt je burgerplicht vervullen, niet argwaan wekken bij vrienden, familie en collega's dus vandaag braaf een afspraak gaan maken met de GGD voor een test. Of ja, dat was de intentie...

Ik bots telkens op een "sorry something went wrong" pagina na invullen van de gegevens, de mobile site is kennelijk niet heel compatible met iPhone; onmogelijk om je postcode in te vullen en op de Macbook loopt het continu dood....
Morgen maar even bellen en kijken hoe dat werkt (ben een beetje een Pitbull wat dat betreft) maar ik kan me voorstellen dat er al heel veel mensen afhaken bij de eerste muur van incompatibel en overbelasting.

Je wilt wel maar je loopt tegen muren aan :(
Je bedoelt het goed, maar dit is wel één van de oorzaken van de te grote vraag naar testcapaciteit. Wellicht ook veroorzaakt door onduidelijke communicatie vanuit de overheid, maar als je vrijwel zeker weet dat je klachten door hooikoorts worden veroorzaakt dan zou je je volgens mij niet moeten laten testen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 sep 2020 10:04

Maurice heeft inmiddels gepubliceerd in een gerenommeerd wetenschappelijk tijdschrift en kan zeker niet meer als gekkie weggezet worden. De meeste dingen die hij zegt zijn sterk onderbouwd, vaak wetenschappelijk.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 24 sep 2020 10:10

Enzzo schreef: 24 sep 2020 09:33 Wat mij vooral opvalt is:

“ Maar ik heb een schatting gemaakt van de waardes in de maand maart, ... Dus we kunnen schatten dat op het hoogtepunt de rioleringscijfers een score zouden gegeven hebben van 6* 1386 is ongeveer 8300.”

“ Kortom van die cijfers van het RIVM over het aantal besmettelijken klopt geen bal!”

Ja, en dan het onderzoek afsluiten met:

Mocht u ons werk ook met een kleine donatie financieel willen ondersteunen klik dan hier . :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 24 sep 2020 10:28

havana schreef: 24 sep 2020 10:04 Maurice heeft inmiddels gepubliceerd in een gerenommeerd wetenschappelijk tijdschrift en kan zeker niet meer als gekkie weggezet worden. De meeste dingen die hij zegt zijn sterk onderbouwd, vaak wetenschappelijk.
Dan moet je m.i. ook de rest vwb de publicatie vertellen:

Eerste auteur van het artikel is longarts en onderzoeker Hans in ’t Veen van het Rotterdamse Franciscus Gasthuis & Vlietland. Hij is de eerste Nederlandse medicus die publiekelijk de invloed van aerosolen aan de orde stelde bij de verspreiding van het coronavirus. Opiniepeiler en sociaal geograaf Maurice de Hond, die uitgroeide tot het boegbeeld van de mensen die af willen van de 1,5 meterregels, is de tweede auteur. Ook ventilatie-expert Atze Boerstra schreef mee.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 sep 2020 10:33

SiO2 schreef: 24 sep 2020 09:58
Enzzo schreef: 23 sep 2020 20:11 Net geprobeerd om een testafspraak te maken voor mijn vrouw. Die zit eveneens met zware hooikoortsklachten nu. (...)
Je bedoelt het goed, maar dit is wel één van de oorzaken van de te grote vraag naar testcapaciteit. Wellicht ook veroorzaakt door onduidelijke communicatie vanuit de overheid, maar als je vrijwel zeker weet dat je klachten door hooikoorts worden veroorzaakt dan zou je je volgens mij niet moeten laten testen.
Niet alleen de oorzaak van de overbelaste testcapaciteit, maar ook van onacceptabel hoge aantallen vals positieven. Maar dat kan je Enzzo niet kwalijk nemen, immers, pas met een negatieve test kun je weer normaal aan de maatschappij deelnemen, tot die tijd ben je corona paria..

Afbeelding
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 sep 2020 10:44

Enzzo schreef: 24 sep 2020 09:33 Wat mij vooral opvalt is:

Dat is wel heel erg selectief lezen. Het RIVM vergelijkt appels met peren (positieve testresultatie toen met positieve testresultaten nu, terwijl zowel het aantal testen als de testpopulatie radicaal anders is). De Hond vergelijkt appels met appels (namelijk rioleringscijfers toen met rioleringscijfers nu). De enige aanname die hij vervolgens maakt is dat de correlatie tussen rioleringscijfers en besmettingen toen en nu gelijk is gebleven. Dat lijkt mij een aanname die prima te verdedigen is eigenlijk.

Ik deel de mening van De Hond dat het lijkt dat het RIVM de ballen verstand heeft (/wil hebben??) van statistiek.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 24 sep 2020 12:02

Discussie hoeven we wat mij betreft niet op de persoon Maurice de Hond te richten dat is alleen maar ruis op de lijn.

Het gaat mij louter om de statistieken die hij publiceert. Ziekenhuis (IC) opnames vs geregistreerde besmettingen toen en nu. Daar lijkt me niet veel op af te dingen.

Gesloten