Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 sep 2020 21:40

Ach, ons aller voorzitter der veiligheidsregio’s heeft weer een subliem idee: sportkantines in het weekend sluiten om 16.00.
Die meneer komt zo te zien zelden zelf aan sporten toe dus hij kan dat natuurlijk niet weten, maar rond die tijd spelen er gewoon nog verschillende clubs.
Less is bore

alien
Forum-lid

alien 27 sep 2020 22:02

In de kantine?
Vorsprung durch Pedantik

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 28 sep 2020 07:36

Onderschat het belang van de derde helft niet hè?
Hoop vooral dat sportactiviteiten (training en wedstrijden) plaats kunnen blijven vinden, op alle niveaus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rikkert
Forum-lid

rikkert 28 sep 2020 07:55

daniel1975 schreef: 27 sep 2020 21:40 Ach, ons aller voorzitter der veiligheidsregio’s heeft weer een subliem idee: sportkantines in het weekend sluiten om 16.00.
Die meneer komt zo te zien zelden zelf aan sporten toe dus hij kan dat natuurlijk niet weten, maar rond die tijd spelen er gewoon nog verschillende clubs.
Nou, ik heb een van het weekend twee hockeyclubs bezocht voor de wedstrijden van mijn zoons (eigen club en een andere). Ik sta dan corona-proof aan de andere kant van het veld aan de overkant van de kantine op vele meters van de massa. Maar wat ik dan al bierend in en om die kantine en elkaars nek zie hangen....Bruls is denk ik nog nooit op een een sportclub geweest, maar ik snap wel een beetje waarom ie dat idee heeft hoor.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 28 sep 2020 08:09

De hockeyclub van het buurdorp heeft een boete gekregen en onze hockeyclub een formele waarschuwing. Beide veroorzaakt door stevige overtredingen tijdens en na seniorenwedstrijden. Misschien doet Bruls wel gewoon aan statistiek?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 sep 2020 09:20

Hockeyclubs, zijn dat van die verzamelplaatsen voor lageropgeleiden, allochtonen en voetbalsupporters?
Campagnolo Ultra Dork

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 28 sep 2020 09:48

HockeyHooligans bekt wel lekker hoor. De Hockeyclub is bij uitstek een plaats voor mensen die menen dat gedragsregels niet voor hen gelden. En de plaats waar het naast de lijn en in de kantine vooral gaat over de nieuwe Jaguar F-pace die net de dochters naar de training heeft gebracht.

Ik ben geheel niet vrij van vooroordelen over hockey :roll: Maar ik ga toch hopen dat ik ooit zonen heb die liever voetballen ;)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 sep 2020 09:53

Ernie C. schreef: 28 sep 2020 09:20 Hockeyclubs, zijn dat van die verzamelplaatsen voor lageropgeleiden, allochtonen en voetbalsupporters?
Je vergeet de hersenlozen, dat is iets heel anders dan lageropgeleid ;-)
Less is bore

rikkert
Forum-lid

rikkert 28 sep 2020 10:08

thestudent schreef: 28 sep 2020 09:48 HockeyHooligans bekt wel lekker hoor. De Hockeyclub is bij uitstek een plaats voor mensen die menen dat gedragsregels niet voor hen gelden. En de plaats waar het naast de lijn en in de kantine vooral gaat over de nieuwe Jaguar F-pace die net de dochters naar de training heeft gebracht.

Ik ben geheel niet vrij van vooroordelen over hockey :roll: Maar ik ga toch hopen dat ik ooit zonen heb die liever voetballen ;)
Nee, de vooroordelen druipen er inderdaad vanaf. Sowieso is hockey de laatste jaren al veel ''volkser'' geworden, gelukkig maar. Ja, die types lopen er zeker rond. En op bepaalde clubs veel meer dan op de andere. En op de hockeyclubs waar ik van het weekend geweest staan er mensen namens de club enorm hun best te doen het in goede banen te leiden, en zijn er veel mensen die wel moeite doen. Maar inderdaad best wel wat die dat niet doen.

Ik denk dat dat overal gebeurd waar relatief veel mensen bij elkaar komen. Dus ook op hockeyclubs. En over de f-pace lullen kun je ook op afstand. Ik niet trouwens, met mijn tweedehandse fordje focus. Om de vooroordelen een beetje te ontkrachten. :-)
Laatst gewijzigd door rikkert op 28 sep 2020 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 28 sep 2020 10:10

Dat ophouden met nadenken lijkt eerder iets met groepsomvang dan met opleiding te maken te hebben. Die zondagse stuiterbuiken op hun koersfietsen gedragen zich bijvoorbeeld ook niet altijd voorbeeldig. In mijn eigen sportploeg heeft de laagst opgeleide nog steeds op de universiteit gezeten en daar vertrekken alle anderhalve meter-conventies ook na de eerste koffie. Zelf ben ik geen haar beter.
Gedrag is alleen maar af te dwingen door harde afspraken en niet door goede voornemens.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 sep 2020 10:54

sloeren schreef: 28 sep 2020 10:10 Dat ophouden met nadenken lijkt eerder iets met groepsomvang dan met opleiding te maken te hebben. Die zondagse stuiterbuiken op hun koersfietsen gedragen zich bijvoorbeeld ook niet altijd voorbeeldig. In mijn eigen sportploeg heeft de laagst opgeleide nog steeds op de universiteit gezeten en daar vertrekken alle anderhalve meter-conventies ook na de eerste koffie. Zelf ben ik geen haar beter.
Gedrag is alleen maar af te dwingen door harde afspraken en niet door goede voornemens.
Oei oei, na de koffie al. Ik vrees voor wat er gebeurt als het bier op tafel komt.

Hier ben ik het helemaal mee eens. We hebben nog al snel de illusie dat we alles goed beredeneerd en uit vrije wil doen. Helaas krijgt de natuur toch iedere keer de overhand als het op groepsdynamiek aankomt. Dan komt het kuddedier vanzelf in ons naar boven. Natuurlijk niet in onszelf maar in de rest van de groep.
Campagnolo Ultra Dork

JoostG
Forum-lid

JoostG 28 sep 2020 11:14

thestudent schreef: 28 sep 2020 09:48 HockeyHooligans bekt wel lekker hoor. De Hockeyclub is bij uitstek een plaats voor mensen die menen dat gedragsregels niet voor hen gelden. En de plaats waar het naast de lijn en in de kantine vooral gaat over de nieuwe Jaguar F-pace die net de dochters naar de training heeft gebracht.

Je slaat volledig de plank mis met de Jaguar F-pace! Die zal je weinig zien staan bij de lokale hockeyclub. Te ordinair! ;) Zijn broertje de I-pace zal je dan wel meer zien, maar dat alles valt weg bij de Tesla's. Volvo's en Range Rovers.

Overigens valt het mij op dat iedereen moeite heeft met de 1.5 meter regel. Het is gewoonweg onnatuurlijk voor de meesten van ons (ik betrap mijzelf er ook op). Tijdens de Harbour Tour kruipen wielrenners naar elkaar toe met wind tegen, en na mijn wedstrijd gistermiddag is het ook heel onnatuurlijk om 1.5 meter van degene te staan waarmee je eerder in duel bent geweest. Overigens werd er op gedrag aangesproken en naar geluisterd.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gesloten