WK Imola 2020
Trouwens, welk belang zou Roglic erbij gehad hebben om (bewust) niet mee te rijden? Dan blijft JA voorop, wordt Van Aert (als beste sprinter van het groepje) waarschijnlijk tweede en ziet hij zijn kans op een podiumplaats wel erg klein worden.
Roglic heeft meegewerkt maar het werd niet veel in beeld gebracht. Misschien hebben de Italianen er belang bij om het blok van TJV uit elkaar te drijven...
Had van Aert voor QS gereden, dan zat hij precies in hetzelfde schuitje alleen dan had hij zelf minder hoeven werken in de achtervolging waardoor hij met nog meer afstand de sprint om de tweede plaats had gewonnen. Daarmee wordt je echter geen anderhalfste ofzo. Je blijft tweede.
Deze planning stond al voordat er duidelijk was waar en of het WK gehouden werd en ook voordat Wout en de ploeg wisten hoe goed hij terug zou komen van de blessure. Ze wisten toen ook nog niet dat ze hem tot de laatste zaterdag van de Tour nog nodig zouden hebben (waarschijnlijk überhaupt niet dat ze hem voor dat soort werk konden gebruiken) en dat dat uiteindelijk toch voor niks zou zijn. Dan kun je nu niet gaan klagen.
Straks in de twee opeenvolgende voorjaren is hij gewoon kopman en waarschijnlijk in nog veel koersen die daarop volgen, net zoals hij dat in de Italiaanse klassiekers was.
Had van Aert voor QS gereden, dan zat hij precies in hetzelfde schuitje alleen dan had hij zelf minder hoeven werken in de achtervolging waardoor hij met nog meer afstand de sprint om de tweede plaats had gewonnen. Daarmee wordt je echter geen anderhalfste ofzo. Je blijft tweede.
Deze planning stond al voordat er duidelijk was waar en of het WK gehouden werd en ook voordat Wout en de ploeg wisten hoe goed hij terug zou komen van de blessure. Ze wisten toen ook nog niet dat ze hem tot de laatste zaterdag van de Tour nog nodig zouden hebben (waarschijnlijk überhaupt niet dat ze hem voor dat soort werk konden gebruiken) en dat dat uiteindelijk toch voor niks zou zijn. Dan kun je nu niet gaan klagen.
Straks in de twee opeenvolgende voorjaren is hij gewoon kopman en waarschijnlijk in nog veel koersen die daarop volgen, net zoals hij dat in de Italiaanse klassiekers was.
Campagnolo Ultra Dork
Tom en Roglic ambiëren toch vooral een ander soort koersen. Er zijn toch nog teams waar zowel rond klassieke als ronde-renners een ploeg gebouwd wordt.
Het lijkt me eerder een budgetaire kwestie waardoor er sowieso renners bij Jumbo Visma weg zullen moeten. De marktwaarde van VanAert is inmiddels flink gestegen. Er kan altijd eens gepraat worden met een Canadese miljardair of er zit nog veel geld in het Oosten. Ik denk dat er best wel wat ploegen zijn die VanAert maar al te graag in hun ploeg zouden hebben. Het is een echt goudhaantje, wat je van Roglic niet kan zeggen. Keuzes zullen gemaakt moeten worden.
Wuyts moet stoppen met zagen.Joseba schreef: ↑28 sep 2020 08:10 https://sporza.be/nl/2020/09/27/michel- ... 221423842/
Wat overigens geestig is, is dat de kop van het artikel is gewijzigd. Het was eerst "Meer en meer het gevoel dat we geringeloord zijn"
Vind de volksopinie van de Belgen over WvA nogal misplaatst. Het was geen Eekhofje toch? Als je iemand tot absolute topfavoriet van het WK bombardeert is de kans groot dat het uiteindelijk tegenvalt.
WvA heeft zelf aangegeven dat Roglic het geprobeerd heeft, maar het was op.
Als Wout het zelf zegt dat zal het zo wel wezen.
https://sporza.be/nl/2020/09/28/wout-va ... 271676548/
Ze hebben toch ook nog een aardige ploeg voor de klassiekers en de sprint trein. Juist in zo'n multifunctionele ploeg is Wout goud waard. Één grote ronde per jaar hoeft ook helemaal geen probleem te zijn. Het is niet ieder jaar dat het hele seizoen in een paar maanden moet worden afgeraffeld.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Mooie winnaar en mooi gereden. Het enige wat ik heel irritant aan hem vind is zijn naam, verschrikkelijk. Voor de rest kleurt hij mooie koersen, prima vent! lijkt me ook een sympathieke vent.
Woutje
WvA heeft ook meegemaakt als je niet zo lekker in je vel zit bij een ploeg zit. Ik ken hem niet om te bepalen hoe hij daar mee om kan gaan. Bij Jumbo wordt hij gewaardeerd.
Door dit rare jaar vertekend dat misschien, maar in een normaal jaar is hij gewoon vanaf feb tm april de kopman. En dan mag je mee naar de tour om daar ook ritten te winnen en in belang van de ploeg.
Of geld een probleem in voor Jumbo betwijfel ik, ze houden weer wat over door Groenewegen (waarschijnlijk) en dan kopen ze toch vdp als Wout weg gaat........ opgelost.
Woutje
WvA heeft ook meegemaakt als je niet zo lekker in je vel zit bij een ploeg zit. Ik ken hem niet om te bepalen hoe hij daar mee om kan gaan. Bij Jumbo wordt hij gewaardeerd.
Door dit rare jaar vertekend dat misschien, maar in een normaal jaar is hij gewoon vanaf feb tm april de kopman. En dan mag je mee naar de tour om daar ook ritten te winnen en in belang van de ploeg.
Of geld een probleem in voor Jumbo betwijfel ik, ze houden weer wat over door Groenewegen (waarschijnlijk) en dan kopen ze toch vdp als Wout weg gaat........ opgelost.
Misschien, maar veel meer dan wat hulp van Grundahl Jansen heeft hij tot nu toe nog niet mogen ontvangen. Het is niet dat ze hem, zoals Roglic in de Tour, de hele koers uit de wind gezet hebben en hem op z'n doel afgeleverd hebben.Ernie C. schreef: ↑28 sep 2020 09:15 Roglic heeft meegewerkt maar het werd niet veel in beeld gebracht. Misschien hebben de Italianen er belang bij om het blok van TJV uit elkaar te drijven...
Klopt, hij heeft enkele keren mee gedraaid, maar hij heeft niet gereden tot het zwart werd voor de ogen en hij uit het groepje moest lossen, dat is wat sommige (naieve) mensen in Vlaanderen verwacht hadden
Alaphilippe was gewoon de beste, hij kon alleen nog teruggehaald worden door samenwerking tussen de vijf achtervolgers indien deze niet op reserve reden. Zoals hier eerder al gezegd worden sommigen liever derde dan tweede. De vloek van VanAert om als sprinter beschouwd te worden.
Wout klaagt niet, hij heeft keuzes gemaakt en draagt daar nu de gevolgen van
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze kunnen beter Roglic weg doen als er een budget discussie komt.
Dan liever het attractievere rijden van Wout en proberen met Tom nog eens een Vuelta of Giro te winnen.
Logisch, want het hele (vreemde) seizoen was opgebouwd naar de Tour.Misschien, maar veel meer dan wat hulp van Grundahl Jansen heeft hij tot nu toe nog niet mogen ontvangen. Het is niet dat ze hem, zoals Roglic in de Tour, de hele koers uit de wind gezet hebben en hem op z'n doel afgeleverd hebben.
Less is bore
Julian is topkerel.wasbeer2006 schreef: ↑28 sep 2020 09:48 Mooie winnaar en mooi gereden. Het enige wat ik heel irritant aan hem vind is zijn naam, verschrikkelijk. Voor de rest kleurt hij mooie koersen, prima vent! lijkt me ook een sympathieke vent.
Woutje
Wout voelt zich heel goed bij Jumbo, of dat zo blijft zal afhangen van zijn positie in de toekomst. Wout is niet het type dat op tafel klopt.
Marktwaarde van VanAert zit momenteel op 2.5 a 3 mljn per jaar (meer dan een verdubbeling op een jaar). Roglic en Dumoulin zijn ook geen goedkope jongens. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden.
VdP heeft in het verleden al laten weten dat hij erg gesteld is op z'n vrijheid en niet zou kunnen functioneren bij teams zoals Ineos waar alles gereguleerd wordt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mee eens, ik denk dat Dumoulin nog veel in z'n mars heeft en zeker nog een grote ronde kan winnen. Al wordt het elk jaar wel moeilijker met al dat opkomend jong talent.daniel1975 schreef: ↑28 sep 2020 09:50Ze kunnen beter Roglic weg doen als er een budget discussie komt.
Dan liever het attractievere rijden van Wout en proberen met Tom nog eens een Vuelta of Giro te winnen.
Er is een verschil tussen weten wat je wil en op tafel kloppen.daniel1975 schreef: ↑28 sep 2020 09:55Jij kent hem?
Mee gekregen hoe het met zijn vorige contract ging? Lijkt mij dat hij echt wel weet wat hij wil.
Als je ziet hoe schabouwelijk hij werd afgeleverd op de Champs-Elysees, hij dekt dat toe met excuses.
Als je dat vergelijkt met hoe andere Vlaamse toprenners (Vanderaerden, DeVlaeminck, Planckaert,...) met zo'n situaties omgingen. Dan werd er gebulderd en (net niet) gevochten.
Zijn contract werd overigens niet door hemzelf onderhandeld.